printlogo


کد خبر: 262811تاریخ: 1402/2/27 00:00
تشدید نظارت برای مدیریت قیمت میوه و تر‌بار
الزام نصب تابلوی نرخ و صدور فاکتور مُهردار

‌اتحادیه صنف حق‌العمل‌کاران میوه و تر‌بار تهران برای مقابله با تخلفات و گران‌فروشی میوه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «به این ‌وسیله به اطلاع همه اعضای میدان مرکزی میوه می‌رساند اقدامات درباره نصب تابلوی نرخ‌نامه و صدور فاکتور همراه با مهر انجام شود. ضمنا بازرسان وزارت جهاد کشاورزی و تعزیرات به طور مداوم و نامحسوس تخلفات را گزارش کرده و برابر مقررات برخورد قانونی صورت خواهد گرفت».
هشتم اردیبهشت امسال معاون نظارت و بازرسی استان تهران به همراه هیات بازرسی همراه، رئیس سازمان میادین میوه و تر‌بار شهرداری تهران و معاونان، رئیس شعبه ۶۱ تعزیرات حکومتی استان تهران و بسیج از وضعیت بازار میوه و تر‌بار مرکزی شهر تهران بازدید و 11 مورد را برای بهبود وضعیت عرضه در این میادین ابلاغ کرد که در ادامه می‌خوانید.
1- مقرر شد اتحادیه بارفروشان تهران و سازمان میادین میوه و تر‌بار شهرداری تهران به حجره‌داران نبش سالن‌ها اعلام کنند که هیچ‌گونه مالکیتی خارج از حریم حجره‌ها ندارند.
2- مقرر شد نسبت به تعیین حریم حجره‌های نبشی سالن‌ها، سازمان میادین میوه و تر‌بار سازمان میادین میوه و تر‌بار شهرداری تهران با همکاری اتحادیه بارفروشان تهران اقدام لازم را معمول کنند.
3- مقرر شد حجره‌داران نسبت به نصب تابلو مشخصات مالکان بر‌ سردر حجره‌ها اقدام و فروش میوه و تر‌بار توسط مالکان یا مستاجران دارای اجاره‌نامه معتبر انجام شود.
4- مقرر شد سازمان میادین میوه و تر‌بار شهرداری تهران نسبت به نصب دوربین مداربسته و نظارت دقیق بر ‌سد معبر و رعایت حریم حجره ظرف یک هفته اقدام کند.
5- مقرر شد مالکان و فروشندگان میوه و تر‌بار نسبت به صدور فاکتور رسمی با درج قیمت و ممهور به مهر بازرسی اقدام کنند.
6- مقرر شد سازمان میادین میوه و تر‌بار شهرداری تهران با همکاری بازرسان اداره جهاد کشاورزی استان تهران از خروج خودروهای دارای بار بدون فاکتور رسمی جلوگیری کنند.
7- مقرر شد سازمان میادین میوه و تر‌بار شهرداری تهران از پارک خودروهای غیرمجاز در اطراف حجره‌ها جلوگیری کند.
8- مقرر شد سازمان میادین میوه و تر‌بار شهرداری تهران، اتحادیه بارفروشان تهران و شعبه تعزیرات حکومتی نسبت به انجام گشت‌های مشترک و اعمال قانون توسط تعزیرات اقدام کنند.
9- مقرر شد درباره حجره‌های فاقد پروانه کسب، اتحادیه بارفروشان تهران و تعزیرات حکومتی تهران به قید فوریت ظرف یک هفته اعمال قانون کنند.
10- مالکان حجره‌ها مکلفند در صورت اجاره حجره‌ها به اشخاص و مستاجران، نسبت به معرفی آنها به اتحادیه بارفروشان تهران با قید اجاره‌نامه و تعداد کارگران مجاز اقدام کنند و اتحادیه بارفروشان در صورت احراز صلاحیت نسبت به صدور پروانه کسب اقدام کند.
11- نصب دوربین پلاک‌خوان در مبادی ورودی و خروجی میدان مرکزی اجرایی و از ورود و خروج خودرو‌های غیرمجاز و متخلف جلوگیری شود.
ارائه این اطلاعیه و دستورالعمل 11‌ بندی اداره نظارت و بازرسی استان تهران وجود تخلفات در این میدان مرکزی را که محل عرضه میوه به صورت مویرگی به سطح شهر و نیز سایر استان‌ها است تایید می‌کند که اثرات این تخلفات ‌به صورت بالا رفتن قیمت میوه خود را نشان می‌دهد.
نظارت بر میدان بزرگ میوه و تر‌بار از آن جهت حائز اهمیت است که روزانه از اغلب استان‌های تولید‌کننده، میوه به این میدان که در جنوبی‌ترین نقطه تهران در اتوبان آزادگان است، سرازیر و از آنجا به سطح شهر تهران و دیگر استان‌های مصرف‌کننده ارسال می‌شود.
به عقیده کارشناسان کنترل و نظارت دقیق بر میدان بزرگ میوه و تر‌بار می‌تواند قیمت میوه را در بازار کاهش دهد.

Page Generated in 0/0055 sec