printlogo


کد خبر: 262813تاریخ: 1402/2/27 00:00
اخبار

حقابه ایران از هیرمند را تا وصول پیگیری خواهیم کرد
وزیر نیرو گفت: دولت برای تامین منابع آب هیرمند گام‌های جدی تعریف کرده و بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، حقابه ایران از رود هیرمند را تا وصول پیگیری خواهیم کرد. علی‌اکبر محرابیان ضمن اشاره به دستور رئیس‌جمهور مبنی بر پیگیری حقابه هیرمند تا حصول نتیجه اظهار داشت: پیرو دستور ویژه رئیس‌جمهور به منظور تعیین تکلیف مساله آب شرق کشور، روز گذشته جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط در این موضوع تشکیل شد. وزیر نیرو در تشریح جلسه برگزارشده گفت: در این جلسه ابعاد مختلف حل مساله حقابه هیرمند مورد بررسی قرار گرفت و پس از گزارشاتی که دستگاه‌های مختلف ارائه کردند، تصمیماتی به منظور احقاق حق ایران اتخاذ شد. وی افزود: مطابق گزارش‌های ارائه‌شده در این جلسه، دولت طالبان متعهد به عملیاتی کردن معاهده هیرمند و پرداخت حقابه ایران بر اساس این معاهده شده است. 
***
پنجره واحد زمین هفته دولت رونمایی می‌شود
رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه پنجره واحد زمین در هفته دولت رونمایی می‌شود، گفت: دریافت هرگونه وجه فاقد قانون در حوزه زمین تنها تخلف نیست، بلکه جرم است. محمدرضا یزدی اظهار کرد: تلاش می‌شود از پنجره واحد زمین در هفته دولت رونمایی شود و امیدواریم فعالیت در این حوزه به صورت یکپارچه و با سرعت و دقت بیشتری انجام شود. رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی افزود: هر گونه ترک فعل در حوزه فعالیت پنجره واحد زمین قابل قبول نخواهد بود و با آنها برخورد می‌شود، همچنین دستگاه‌های نمونه و برخط نیز معرفی خواهند شد. وی گفت: اشتراک گذاشتن اطلاعات میان دستگاه‌ها مرتبط با حوزه زمین نیز دنبال می‌شود و همه این دستگاه‌ها باید با همدیگر همکاری داشته باشند و ایجاد هر محدودیتی قابل پذیرش نیست، البته مسائل مربوط به پدافند غیرعامل نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
***
نایب‌رئیس اتحادیه پوشاک ایران:
۴۰ درصد پوشاک موجود در بازار قاچاق است
نایب‌رئیس اتحادیه تولید و صادرات محصولات نساجی و پوشاک ایران از تدوین سند راهبردی صنعت نساجی و پوشاک با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: ۴۰ تا ۵۰ درصد پوشاک موجود در بازار را کالای قاچاق تشکیل می‌دهد که به صورت استوک یا مسافرتی وارد می‌شود. مجید نامی افزود: اجناس قاچاق به‌راحتی و با قیمت‌های غیرواقعی اما با سود چند برابری برای فروشندگان وارد کشور می‌شود. وی گفت: مطابق برآوردها، بزرگی بازار پوشاک ایران ۹ میلیارد دلار است که ۵,۵ میلیارد دلار آن در داخل تولید می‌شود و بقیه قاچاق است. این مقام صنفی تاکید کرد: فاصله‌ای که بین عرضه و تقاضای داخلی وجود دارد یا باید با افزایش تولید داخل یا با واردات قانونی برطرف شود. وی خاطرنشان کرد: این اتحادیه با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت مشغول تدوین سند راهبردی صنعت نساجی و پوشاک است تا ظرفیت‌های خالی یا معطل مانده را احیا کند، همچنین به افزایش ظرفیت‌های موجود بپردازد. نایب‌رئیس اتحادیه تولید و صادرات محصولات نساجی و پوشاک ایران تاکید کرد: پاسخگویی به 3.5 میلیارد دلار فاصله‌ای که بین عرضه و تقاضای پوشاک وجود دارد، نیازمند ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری است و در صورت برنامه‌ریزی، در مدت ۴ سال قابل پوشش است.
***
امضای تفاهمنامه تأمین زمین جهت ساخت مسکن کارکنان پتروشیمی امیرکبیر
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پتروشیمی امیرکبیر، با حضور سعید صادقی، مدیرعامل این شرکت و ارسلان مالکی، سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن، تفاهمنامه تامین زمین مسکن پرسنل پتروشیمی امیرکبیر امضا شد. مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر در این نشست با اشاره به بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مجتمع پتروشیمی امیرکبیر که اردیبهشت‌ 1402 انجام شد، گفت: در این بازدید وی بر توانمند‌سازی پرسنل تاکید ویژه‌ای داشت. صادقی افزود: پس از بازدید وزیر کمیته‌ای در این باره تشکیل و تامین مسکن به عنوان یکی از مولفه‌های توانمند‌سازی پرسنل در دستور کار قرار گرفت که امروز تامین زمین نهایی شد. وی معیشت پرسنل را از مهم‌ترین اولویت‌های کاری خود عنوان کرد و گفت: عملیات ساخت مسکن نیز بزودی آغاز خواهد شد تا رفاه کارکنان شریف پتروشیمی امیرکبیر تامین شود. مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر با تقدیر از وزارت راه و شهرسازی و سازمان ملی زمین و مسکن در راستای تامین زمین و همکاری جهت ساخت مسکن پرسنل ادامه داد: به عنوان یکی از شرکت‌های حاضر در منطقه پتروشیمی ماهشهر در تلاشیم علاوه بر رسالت شرکت مبنی بر تولید و فروش بیشتر، به محرومیت‌زدایی منطقه در راستای مسؤولیت‌های اجتماعی کمک ویژه‌ای داشته باشیم. سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن نیز در این نشست گفت: رئیس‌جمهور در نشست شورای عالی زمین و مسکن بر ورود صنایع برای ساخت مسکن پرسنل خود  تاکید ویژه‌ای داشته است. ارسلان مالکی افزود: پتروشیمی امیرکبیر در بین صنایع پتروشیمی به عنوان نخستین شرکتی است که به بحث ساخت مسکن ورود کرده که این مهم جای تقدیر دارد.

Page Generated in 0/0052 sec