printlogo


کد خبر: 262814تاریخ: 1402/2/27 00:00
اخبار

قالیباف: 
مجلس به دنبال تصویب قوانین قابل اجراست
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان بوئین‌زهرا گفت: با توجه به تجربه موجود در مجلس سعی می‌کنیم و پیگیر هستیم از امور جاری مردم و موضوعاتی که از جنس تصدی‌گری هستند به سرعت تمرکززدایی و آنها را به مدیران استانی و شهرستانی واگذار کنیم. رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با قوانین تصویب‌شده در مجلس نمی‌پذیریم در جریان نظارت‌های ستادی بر استان‌ها که از سوی مجلس و دولت انجام می‌شود این معضلات بلاتکلیف بماند و حل نشود. قالیباف با اشاره به پای کار آمدن یکپارچه دولت و مجلس درباره تبصره ۱۸ امسال مربوط به اشتغال تصریح کرد: کل بودجه مربوط به اشتغال در یک حساب جدید نزد خزانه‌داری، در اختیار شورای برنامه‌ریزی استان و شهرستان قرار می‌گیرد و هر تخصیصی از سال 98 در حوزه اشتغال داده شده و وام‌های بازگشت به حساب، دوباره به حساب خزانه در استان بازمی‌گردد و تخصیص مرکز هم که 100 همت نقدینگی برای کل کشور است بدون طی مسیر در سازمان برنامه و بودجه، به استان انجام می‌شود.
وی با اشاره به قانون مولدسازی و وجود ۱۲ قانون در این زمینه و وجود قوانین دائم و قوانین تصویب‌شده یک ساله در بودجه افزود: برخی به بهانه‌های مختلف از سال 82 تا سال ۱۴۰۱ با بت‌پرستی قرن بیست‌و یکمی فکر می‌کردند همین که در مسند مسؤولیت قبول شده‌اند وارث همه اموال هستند، در حالی که این موارد به مرور زمان ارزش خود را از دست می‌دهند که آیین‌نامه تصویب قانون به زمین مانده از سال ۸۲ تا سال ۱۴٠۱ را بررسی کردیم. در این باره مشکلات اجرایی حل و فصل شده و با اذن رهبری، اصلاحات لازم در حوزه مولدسازی انجام شد و اختیار مولدسازی به استان‌ها و شهرستان‌ها داده شد. قالیباف افزود: مجلس تلاش می‌کند قوانینی بنویسد و تصویب کند که قابل اجرا باشد و دولت هم باید به قانون احترام بگذارد و آن را اجرا کند. 
***
دریادار سیاری: 
ارتش ایران آماده همکاری‌های مشترک با روسیه است
دریاسالار «نیکولایی یومنوف» فرمانده نیروی دریایی روسیه روز 25 اردیبهشت  با حضور در ستاد فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش دیدار و گفت‌و‌گو کرد. دریادار سیاری در این دیدار تأکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران آماده اجرای همکاری‌های مشترک در حوزه‌های مختلف از جمله بازدیدهای متقابل، ارتقای کیفیت مسابقات نظامی، گشت‌ها و رزمایش‌های مشترک دریایی، تأمین امنیت اقتصادی، اقدامات ضد تروریسم، امداد و نجات و آموزش‌های دریایی، کمک‌رسانی به ناوها و زیردریایی‌های آسیب‌دیده و... با کشور دوست و هم‌پیمان روسیه است.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به راهبرد استکبار جهانی در مسیر سلطه‌جویی بر سایر کشورها و ایجاد جهان تک‌قطبی، گفت: بعد از دهه 90 میلادی که جهان دوقطبی دچار تحول شد، استکبار با ایجاد گروه‌های تکفیری و تروریستی همچون داعش یا در غرب روسیه با نزدیک شدن به مرزهای این کشور به دنبال سلطه‌جویی با هدف تأمین منافع نامشروع خود بود. 
دریادار سیاری همچنین با اشاره به اهمیت راهبردی بهره‌برداری از دریا و منابع آبی به عنوان مهم‌ترین مؤلفه‌های تأمین‌کننده قدرت و ثروت گفت: از نگاه ما دریا منبع قدرت و ثروت است و هرکس بتواند از منابع خدادادی دریاها بهره‌برداری کند، موفق است. تاریخ هم ثابت کرده آنهایی که بخوبی از دریا استفاده کرده‌اند توفیقات بسیاری داشته‌اند. وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلامی با تدبیر رهبر معظم انقلاب (مد‌ظله‌العالی) بهره‌برداری مناسب‌تر از دریا را در دستور کار قرار داد و بویژه پس از دزدی دریایی در خلیج عدن، نیروی دریایی ارتش حضور مقتدرانه خود را در دریاها و آب‌های آزاد و بین‌المللی توسعه داد و مقتدرانه در مقابل دزدان دریایی ایستاد و حتی به بسیاری از کشورهای جهان نیز کمک کرد. معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران الحمدلله امروز یک نیروی توانمند است که به بسیاری از بنادر دریایی جهان از جمله سن‌پترزبورگ روسیه سفر کرده و دارای کارکنانی مؤمن، علاقه‌مند و با دانش بوده و از تجهیزات سطحی و زیرسطحی مناسب و به روزی برخوردار است و امسال نیز موفق شد دور دنیا را با ناو ایرانی دنا مقتدرانه طی کند که این نشان‌دهنده توانمندی و بالندگی این نیروی راهبردی است.
***
وزیر کشور: 
اولویتی مهم‌تر از انتخابات و مشارکت مردم وجود ندارد
احمد وحیدی، وزیر کشور عصر دوشنبه در جمع استانداران سراسر کشور با اشاره به اینکه زنگ شروع فعالیت‌های مربوط به انتخابات را زده‌ایم، خاطرنشان کرد: افق ما برای مشارکت و حضور مردم حضور بیش از ۶۰ درصدی است و همه برنامه‌ها باید بر همین اساس تنظیم شود. وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین مسأله‌ای که در سال جاری داریم، برگزاری انتخابات در ۱۱ اسفندماه است، افزود: دشمنان از مدت‌ها قبل تلاش می‌کنند با ناکارآمد نشان دادن دولت و مجلس، مردم را ناامید کنند تا مشارکت در انتخابات کم شود.
وزیر کشور مؤلفه امنیت، سلامت و رقابت را با توجه به بیانات مقام معظم رهبری از دیگر امور مرتبط با انتخابات پیش رو ذکر کرد و افزود: استانداران باید برای این بخش‌ها نیز برنامه‌ریزی‌های لازم را با انتخاب افراد معتمد در هیات اجرایی انجام دهند و بی‌طرفی خود را حفظ کنند. وحیدی در ادامه بر ضرورت نظارت استانداران بر امور اداری، اجرا و شمارش آرای انتخابات تأکید کرد و افزود: علاوه بر تلاش‌ها برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات، لازم است امور اداری انتخابات نیز به بهترین شکل انجام شود.

Page Generated in 0/0049 sec