printlogo


کد خبر: 262829تاریخ: 1402/2/28 00:00
اخبار

انیمیشن «پیانو» با روایتی ضدجنگ ساخته شد
انیمیشن کوتاه «پیانو» به کارگردانی مرجان کشانی و شهاب شمسی به تهیه‌کنندگی مرجان کشانی برای مرکز گسترش سینمای مستند ساخته شد. به گزارش «وطن امروز»، ساخت این انیمیشن به شیوه استاپ‌موشن به تازگی به پایان رسیده و دنیای جنگ را با روایتی ضدجنگ به تصویر می‌کشد. در این اثر شاهد هیچ صحنه جنگی و اتفاق ناگواری نیستیم و این موضوع روایت می‌شود که چگونه انسان به جنگ هم‌نوع خود می‌رود. «پیانو» که یک فیلم کوتاه 7 دقیقه‌ای است به فقر و مشکلات زندگی می‌پردازد و روایت فردی است که می‌خواهد پیانو بخرد اما بحران جنگ پیش می‌آید و او از ساده‌ترین اتفاقات زندگی خود محروم می‌شود.
به گفته کشانی، کاراکتر ما در واسط جنگ بیرونی و درونی خود به سر می‌برد و رویاهای ساده زندگی او به رویاهای دست‌نیافتنی تبدیل می‌شود و در نهایت به صلح درونی می‌رسد. سازندگان این انیمیشن کوشیده‌اند تصویر مدنظرشان را در پلان‌های نهایی که کودکان بر سر دوچرخه در حال جنگ و ستیز هستند و با به صلح رسیدن و برآورده شدن رویای کاراکتر اصلی که همان نواختن پیانو است نمایش بدهند و در پایان کودکان نیز نوبتی دوچرخه‌سواری می‌کنند. به اعتقاد کشانی، این فیلم فقط داستان زندگی یک کاراکتر نیست و ما نیز در زمان جنگی که به ما تحمیل شده بود، رویاهای کودکی و آرزوهای جوانی‌مان را از دست دادیم. به گفته تهیه‌کننده «پیانو»، عوامل این انیمیشن از بهترین و متخصص‌ترین‌ها در رشته استاپ‌موشن هستند. آنها سال‌هاست با این تکنیک که جزو سخت‌ترین شیوه‌های ساخت انیمیشن در جهان است، زندگی خود را سپری می‌کنند.
***
«مرصع» در شبکه 4 متولد شد
مجله هنری «مرصع» با پرداختن به بخش مغفول هنر در کشور از شبکه ۴ سیما روی آنتن می‌رود. به گزارش «وطن امروز»، مجله هنری «مرصع» تازه‌ترین برنامه شبکه ۴ سیما در حوزه جدیدترین برنامه‌های هنری است که با اجرای اسماعیل باستانی هر پنجشنبه ساعت ۱۹ روی آنتن می‌رود.
این برنامه ضمن ارائه اخبار و رویدادهای هنری روز در فواصل مختلف با چهره‌ها و فعالان هنری گفت‌وگو می‌کند؛ گفت‌وگوهایی که هر یک در زمان‌بندی‌های کوتاه انجام می‌شود تا برنامه با سرعت و ریتم بالایی به تولید برسد.
«پرونده» از بخش‌های این برنامه است که در آن متناسب با وقایع هنری روز، پرونده یک مساله هنری باز و به آن پرداخته می‌شود. در بخش «گفت‌وگوهای ویژه» نیز با دعوت از کارشناسان، صاحب‌نظران و فعالان هنر در فضایی چالشی، به موضوع مورد نظر پرداخته می‌شود. همچنین متناسب با مناسبت‌ها و وقایع هنری روز، خبرنگار برنامه، به جشنواره‌ها، محافل تئاتر و موسیقی و موزه‌ها سر خواهد زد و ضمن اطلاع‌رسانی، به تحلیل و ارزیابی آنها نیز پرداخته خواهد شد.
«مرصع» بنا دارد سراغ بخش‌های مغفول‌تر هنر در کشور برود و از رویکردهای برنامه پرداختن به چهره‌های جوان و کمتر شناخته در نقاط مختلف کشور در حوزه هنر است. برنامه «مرصع» به تهیه‌کنندگی فرزام محبی، سردبیری محمد بخشایش و کارگردانی کیانوش الطافی در گروه ادب و هنر شبکه 4 تولید می‌شود. بازپخش این برنامه جمعه‌ها ساعت ۱۲:۳۰ است.
***
مدرسان دوره‌های فیلمسازی تصویر شهر معرفی شدند
اسامی استادان کارگاه‌های دوره فیلمسازی «مدرسه تصویر» اعلام و از پوستر آن رونمایی شد. به گزارش «وطن امروز»، در دوره 7 روزه «مدرسه تصویر» ۲۱ کارگاه توسط سینماگران مطرح سینمای ایران برگزار می‌شود که لیست آنها به این شرح است: کارگاه فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی سینما: حسین دوماری و پدرام پور امیری؛ کارگاه فیلمنامه سریال: پویا سعیدی؛ کارگاه کارگردانی فیلم اول: امید شمس؛ کارگاه نحوه تعامل با بازیگر و کارگردانی: کاظم دانشی؛ کارگاه فیلمبرداری: علیرضا برازنده؛ کارگاه عکاسی فیلم: علی نیک‌رفتار؛ کارگاه برنامه‌ریزی و دستیار کارگردان: دانش اقباشاوی؛ کارگاه طراحی صحنه: امیرحسین حداد؛ کارگاه گریم: محسن دارسنج، کارگاه تهیه و تولید و پخش فیلم: سعید خانی؛ کارگاه طراحی صدا و صداگذار: آرش قاسمی؛ کارگاه صدابرداری: مسیح سراج؛ کارگاه تدوین: میثم مولایی؛ کارگاه اصلاح رنگ و نور: نیما دبیرزاده؛ کارگاه جلوه‌های ویژه: محمد برادران؛ کارگاه فیلم کوتاه: حسین فلاح آبادی؛ کارگاه فیلمسازی با موبایل: مسعود زارعیان؛ کارگاه روابط عمومی و تبلیغات: امیرحسین رسائل؛ کارگاه طراحی پوستر: طاها ذاکر؛ کارگاه موسیقی فیلم: حبیب خزائی‌فر و کارگاه تهیه فیلم کوتاه و پخش فیلم: پوریا حیدری.
دوره حرفه‌ای سینما از پیش‌تولید تا پس‌تولید با شعار «سینما در سینما» با هدف کشف و حمایت از استعدادهای جوان برگزار و در پایان دوره نیز گواهینامه معتبر اعطا می‌شود. برای دانشجویان رشته هنر تخفیف ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.
پس از پایان برگزاری دوره، با نظر جمعی سینماگران، ۳ نفر از هنرجویان مستعد و علاقه‌مند به فیلمسازی انتخاب می‌شوند و شهریه آنان به طور کامل بازگردانده می‌شود. این دوره مدرسه تصویر از ۴ تا ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ در پردیس سینما گالری ملت برگزار می‌شود.

Page Generated in 0/0077 sec