printlogo


کد خبر: 262833تاریخ: 1402/2/28 00:00
در هفتمین روز سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انجام شد
قدردانی از راویان امام جعفر صادق (ع)

در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نشست «گردهمایی راویان صادق» سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه با حضور علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران؛ جواد محقق، شاعر و نویسنده؛ سید‌هاشم طباطبایی، مترجم کتاب «امام صادق» از عربی به فارسی؛ حمیدرضا داداشی از مولفان کتاب «صد پند و حکایت: وعده بهشت»؛ مرتضی مجدفر، مولف و نویسنده؛ سعید رزاقی‌خمسی، نویسنده کتاب «داستان پاکان»؛ مرضیه محمدزاده، نویسنده کتاب «جعفربن‌محمد علیه‌السلام امام صادق»؛ غلامرضا حیدری ابهری، نویسنده کتاب «من امام صادق را دوست دارم»؛ کوروش پارسانژاد، طراح و گرافیست مجموعه کتاب «اختران» و حسام طباطبایی، طراح و تصویرساز کتاب‌های مذهبی، در سرای اهل قلم کوشک کتاب واقع در سالن ناشران عمومی برگزار شد.
در این نشست علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، با ابراز خوشحالی از اینکه زیر پرچم بزرگانی مثل امام صادق (ع) هستیم، گفت: از همه عزیزانی که دعوت نمایشگاه را برای حضور در این گردهمایی پذیرفتند، کمال قدردانی را دارم. افتخار سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران این است که برنامه‌های فرهنگی به متن نمایشگاه آمده است و نتایج خوبی هم از این اقدام گرفتیم. جریان جوشانی که قبلا در گوشه‌ای از طبقه بالا اتفاق می‌افتاد، گنجی بوده که اکنون استخراج شده است. این جلسات در مجموعه‌هایی که در خانه کتاب دیده شده است، در طول سال هم برگزار می‌شود و از دوستان نویسنده درخواست می‌کنم دعوت همکاران ما را بپذیرند تا در طول سال هم در خدمت دوستان باشیم.
در این نشست همچنین سید‌هاشم طباطبایی، مترجم کتاب «امام صادق» از عربی به فارسی، با اشاره به این گردهمایی گفت: تا آنجا که بنده به یاد دارم، این نخستین دوره‌ای است که از راویان امام صادق‌(ع) و نویسندگانی که درباره ایشان قلم زده‌اند، برای حضور در یک گردهمایی دعوت به عمل آمده است و این تشویق‌ها و توجه‌ها باید بیشتر شود. وی درباره کتاب «امام صادق» هم بیان کرد: این کتاب به قلم یکی از اندیشمندان اهل تسنن به نام محمد ابوزهره نگاشته شده است و من پس از چند بار مطالعه این کتاب، تصمیم به ترجمه آن گرفتم.
در پایان این نشست از راویان امام صادق (ع) و نویسندگانی که درباره ایشان قلم زده‌اند، با اعطای لوح تقدیر و جوایزی و قدردانی به عمل آمد.

Page Generated in 0/0092 sec