printlogo


کد خبر: 262839تاریخ: 1402/2/28 00:00
اخبار

جام باشگاه‌های فوتسال برای چهارمین سال پیاپی لغو شد!
در حالی که گفته می‌شد مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا بعد از 3 سال وقفه تابستان امسال برگزار می‌شود، کنفدراسیون فوتبال آسیا باز هم تصمیم به لغو این مسابقات گرفت. مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا آخرین بار سال ۲۰۱۹ برگزار شد. پس از آن کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزاری این مسابقات را در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ لغو کرد. در حالی که تیم‌های حاضر در قاره آسیا امیدوار به احیای جام باشگاه‌ها در سال ۲۰۲۲ بودند، باز هم این اتفاق رخ نداد و AFC وعده داد در تابستان ۲۰۲۳ به ۳ سال بلاتکلیفی پایان می‌دهد. با این وجود «استیو هریس» خبرنگار فوتسال در ژاپن و قاره آسیا مدعی شد کنفدراسیون فوتبال آسیا باز هم برنامه‌ای برای برگزاری جام باشگاه‌ها ندارد و برای چهارمین سال متوالی اتفاقی در این زمینه رخ نخواهد داد. هریس این خبر را به نقل از یکی از باشگاه‌های آسیایی که از AFC برای برگزاری مسابقات استعلام گرفته بود اعلام کرد و در پاسخ به سوال خبرنگار مهر گفت: مجاز نیستم اسم باشگاه را بگویم اما منبع من کاملا معتبر است.
در فصل گذشته لیگ برتر فوتسال رقابت بین تیم‌های بالای جدول از جمله مس سونگون، گیتی‌پسند، کراپ الوند و سن‌ایچ ساوه به امید کسب عنوان قهرمانی و رسیدن به سهمیه جام باشگاه‌های آسیا داغ‌ بود. این رقابت‌ها در نهایت با قهرمانی مس سونگون به پایان رسید ولی خبری از مسابقات قاره‌ای نخواهد بود. بی‌توجهی به فوتسال در کنفدراسیون فوتبال آسیا احتمالا بهانه‌ای به جز مشکلات اقتصادی، کم کردن هزینه‌ها و عدم رغبت اسپانسرها برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا ندارد اما برای کمیته فوتسال آسیا که ریاستش بر عهده مهدی تاج، رئیس فدراسیون ایران است می‌تواند فاجعه‌ای تکرار شدنی برای باشگاه‌هایی باشد که به امید شرکت در بالاترین سطح باشگاهی آسیا هزینه می‌کنند.
***
سامان قدوس در رادار باشگاه‌های آمریکا، عربستان و امارات
با اعلام رسمی جدایی سامان قدوس از تیم برنتفورد در پایان فصل، این بازیکن ایرانی حالا پیشنهادات مختلفی از سراسر جهان بویژه چند کشور آسیایی دارد. سامان قدوس بازیکن ایرانی تیم فوتبال برنتفورد در پایان فصل از این تیم لیگ برتری انگلیس جدا می‌شود. این خبری است که باشگاه برنتفورد چند روز پیش به صورت رسمی آن را اعلام کرد. وینگر ایرانی که سابقه بازی در تیم‌های اوسترشوندس سوئد و آمیان فرانسه را هم در کارنامه دارد، حالا مدنظر تیم‌های مختلفی از سراسر جهان قرار گرفته است و حتی ممکن است پایش به فوتبال آسیا باز شود. طبق اعلام وبسایت Expressen، قدوس در رادار تیم‌هایی از لیگ‌های آمریکا، قطر، عربستان و امارات است و همچنین گفته می‌شود تیم‌هایی از چمپیونشیپ انگلیس هم خواهان او هستند. قدوس که برای تیم‌ ملی ایران هم بازی کرده است، می‌تواند سهمیه آسیایی محسوب شود و این یکی از دلایلی است که انتقال احتمالی‌اش به عربستان، امارات یا قطر را تسهیل می‌کند، چرا که جای سهمیه بازیکنان بین‌المللی را در این کشورها نمی‌گیرد. از سوی دیگر تیم مالمو سوئد هم مدت‌هاست وضعیت قدوس را زیر نظر دارد تا این بازیکن را به شهری که در آن متولد شده است بازگرداند.
«جورجسون» مدیر فنی باشگاه مالمو فروردین‌ماه گفته بود: «سامان اهل همین شهر است و بارها او را ملاقات کرده‌ایم اما به طرز عجیبی هرگز در مالمو بازی نکرده است. او از دوران جوانی بااستعداد بود اما در مسیر حرفه‌ای خود کمی متفاوت بوده است». نام قدوس البته در کنار تیم‌های ایرانی هم مطرح شده است. بعد از اعلام رسمی جدایی این بازیکن از برنتفورد، داریوش یزدانی یکی از پیشکسوتان استقلال اعلام کرد این باشگاه باید اقداماتش را برای جذب قدوس آغاز کند و حتی مدعی شد خودش می‌تواند این کار را انجام بدهد! قدوس که در زمان سرمربیگری کارلوس کی‌روش به تیم‌ ملی ایران هم دعوت شد، در نخستین فیفادی سال ۲۰۲۳ به دعوت ایران پاسخ منفی داد. بعد از جدایی کی‌روش، امیر قلعه‌نویی هدایت تیم‌ ملی را بر عهده گرفت و در نخستین گام، فروردین ۲ بازی تدارکاتی در تهران مقابل روسیه و کنیا انجام داد با این حال بازیکن تیم برنتفورد دعوت به تیم‌ ملی را برای این مسابقات رد کرد و مشخص نیست در اردوهای بعدی تیم‌ ملی حضور خواهد داشت یا نه.
***
حضور ۳ وزنه‌بردار ایران در جمع ۱۰ نفر اول رنکینگ المپیک
رنکینگ‌ المپیکی وزنه‌برداری به‌روز شد و تنها ۳ وزنه‌بردار مرد ایران همچنان جزو ۱۰ نفر اول قرار دارند. به گزارش ایسنا، پس از پایان مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ در کره‌جنوبی که گزینشی المپیک پاریس بود، رنکینگ المپیک به‌روز شد و در بخش مردان تغییری در نفراتی که در رنکینگ المپیک هستند ایجاد نشد. ایران از 5 وزن مردان، در دسته‌های ۸۹، ۱۰۲ و فوق سنگین به دنبال سهمیه المپیک پاریس است که همچنان کیانوش رستمی در دسته ۸۹ کیلوگرم، رضا دهدار در دسته ۱۰۲ و علی داودی در دسته ۱۰۲+ کیلوگرم در رنکینگ قرار دارند. مصطفی جوادی، سهراب مرادی، آیت شریفی و علیرضا یوسفی با وجود اینکه در قهرمانی آسیا وزنه زدند، چون نتوانستند رکوردهایی بالاتر از رستمی، دهدار و داودی در رنکینگ ثبت کنند، وارد رنکینگ نشدند. در بخش زنان نیز از 5 وزن المپیکی، ریحانه کریمی در ۵۹ کیلوگرم، فاطمه کشاورز در ۷۱ کیلوگرم، الهام حسینی در ۸۱ کیلوگرم و زینب شیخ‌حسن ارباب در ۸۱+ کیلوگرم در رنکینگ المپیک قرار دارند اما جزو ۱۰ نفر نیستند.
۱۰ نفر اول هر وزن در رنکینگ به همراه بهترین وزنه‌برداران هر قاره سهمیه المپیک می‌گیرند و از هر کشور تنها فردی که بالاترین رکورد مجموع را ثبت کرده باشد وارد رنکینگ می‌شود.

Page Generated in 0/0059 sec