printlogo


کد خبر: 262852تاریخ: 1402/2/28 00:00
اخبار

شهردار تهران در حاشیه جلسه دولت:
۳۵۰ هزار خانه خالی در تهران  وجود دارد
شهردار تهران اظهار امیدواری کرد با قانون مالیات بر خانه‌های خالی، این خانه‌ها وارد بازار مسکن شوند. علیرضا زاکانی دیروز ۲۷ اردیبهشت در حاشیه جلسه هیات دولت درباره خانه‌های خالی تهران اظهار کرد: برآورد می‌شود ۳۵۰ هزار خانه خالی در تهران وجود داشته باشد اما عمده این خانه‌ها در مناطق بالاست و برای سوداگری نگه داشته شده است. وی افزود: ان‌شاءالله با این قانونی که برای مالیات بر خانه‌های خالی بسته می‌شود اینها وارد بازار مسکن شوند. زاکانی در پاسخ به این سوال که آیا این خانه‌ها شناسایی شده‌اند؟ گفت: بخش‌هایی از آنها شناسایی شده‌اند که البته عدد آن الان یادم نیست. سازمان امور مالیاتی مکلف بود این کار را بکند و ما هم در حال کمک به آنها هستیم.
***
رتبه‌بندی معلمان احتمالاً تا شنبه تمام می‌شود
سرپرست وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: احتمالا امر رتبه‌بندی معلمان تا شنبه تمام شود. رضامراد صحرایی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: زمانی که من به وزارتخانه آمدم همچنان تعدادی از معلمان باقی مانده بودند که حدود ۷۵ هزار نفر تخمین ‌زده می‌شدند. تعدادی هم اعتراض داشتند و تا روز ۱۱ اردیبهشت اعتراض کردند و در سامانه ثبت شدند و کارگروه‌های بررسی تشکیل شد تا به آنها رسیدگی کنند. وی افزود: در بررسی اعتراضات اصل بر رتبه استحقاقی است و تلاش‌مان این است تا آخر اردیبهشت همگی معلمان رتبه دریافت کنند. این ماه طبق گزارشی که به من داده شده از بین این ۷۵ هزار نفر بیش از ۸۵ درصد آنان تعیین تکلیف شده‌اند. صحرایی یادآور شد: وقتی همه معلمان رتبه‌بندی شدند به بازنگری آیین‌نامه می‌پردازیم و بنا بر این است که به امسال برسد اما اول باید رتبه‌بندی تمام شود تا بر اساس نتایج، اصلاح خود را انجام دهیم.  وی ادامه داد: آنچه مهم است اینکه رتبه‌بندی تغییر جدی در وضعیت معلمان ایجاد کرده اما معلمان هم توقع دارند این امر متناسب با شأن آنان باشد که درست است و در جاهایی آیین‌نامه در این زمینه متناسب نیست. وی گفت: احتمال می‌دهم امر رتبه‌بندی تا شنبه تمام شود و حتی ممکن است همین الان که صحبت می‌کنیم تمام شده باشد.
***
اعلام برنامه‌های «دهه کرامت» در پایتخت
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: دهه کرامت با اجرای برنامه‌های متنوع در مناطق بیست‌ودوگانه شهرداری تهران با شعار «مهر خواهری؛ مهر برادری» برگزار می‌شود. مصطفی زیبایی‌نژاد در توضیح این برنامه‌ها گفت: شهرداری تهران با تجربه برنامه‌های گذشته با مشارکت حداکثری مساجد، گروه‌های مردمی و خودجوش، سراهای محلات و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به منظور پاسداشت دهه کرامت و تعظیم شعائر اسلامی به اجرای پرشور برنامه‌های دهه کرامت بویژه میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت امام رضا(ع) با شعار «مهر خواهری» و «مهر برادری» در تمام مناطق شهر تهران می‌پردازد. وی در ادامه با شرح اهداف این برنامه افزود: در این دهه اهدافی همچون عمق‌بخشی به روابط بین خواهر و برادر در بستر یک خانواده متعالی، ایجاد نشاط عمومی و فضای معنوی همراه با ترویج و نشر فرهنگ رضوی، همچنین آشنایی مردم و جامعه با سیره، مهر و محبت خواهر و‌ برداری حضرت علی ابن موسی‌الرضا(ع) و حضرت معصومه(س) در برنامه‌های مختلف در نظر گرفته شده است. زیبایی‌نژاد افزود: برنامه دیگری که در این ایام در سطح شهر تهران برگزار می‌شود، برپایی ۲۲ چایخانه حضرت رضا(ع) است که با همکاری خادمیاران کانون خدمت رضوی در میادین شاخص مناطق بیست‌ودوگانه برپا و از شهروندان و دلدادگان به خاندان عصمت و طهارت پذیرایی خواهد شد.
***
ارسال لایحه پیشنهادی قوه‌قضائیه درباره عفاف و حجاب به مجلس
سخنگوی دولت از ارسال لایحه پیشنهادی قوه‌قضائیه درباره عفاف و حجاب به مجلس خبر داد. علی بهادری‌جهرمی دیروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در هیات دولت لایحه پیشنهادی قوه‌قضائیه درباره عفاف و حجاب مورد بررسی و موافقت قرار گرفت و به مجلس ارسال شد. وی افزود: این لایحه با قید ۲ فوریت تقدیم مجلس خواهد شد  تا در آنجا هم با سرعت مورد رسیدگی قرار گیرد. نظرات کارشناسی در کمیسیون تخصصی دولت پیرامون این لایحه ارائه شده که به‌ پیوست تقدیم‌ مجلس شورای اسلامی خواهد شد. بهادری جهرمی با اشاره به دیگر مصوبه‌های دولت گفت: هیات وزیران با تصویب آیین‌نامه اجرایی قانون تصویب ایمنی و بهداشت شغلی موافقت کرد و به منظور پیشگیری و کاهش بیماری‌های شغلی در محیط کار، وزارت کار مکلف شد با همکاری مجموعه‌های کارگری و کارفرمایی، سامانه ملی را فعال کند. سخنگوی دولت تاکید کرد: هدف از راه‌اندازی این سامانه نظارت، بررسی، گزارش‌گیری و پیگیری مصوبات این آیین‌نامه است. این آیین‌نامه با هدف پیشگیری از حوادث و در جهت کمک به افزایش استانداردهای محیط شغلی است.
***
شناسایی ۷۰ مبتلای جدید و ۲ جان‌باخته کرونایی
روابط عمومی وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر از بیماران «کووید-۱۹» در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۶ هزار و ۲۱۹ رسید. بر این اساس از ظهر سه‌شنبه تا ظهر چهارشنبه 27 اردیبهشت، ۷۰ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی و ۴۶ نفر از آنها بستری شدند. همچنین  ۳۰۴ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. در حال حاضر ۷ شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

Page Generated in 0/0059 sec