printlogo


کد خبر: 262867تاریخ: 1402/2/28 00:00
ایستگاه پایانی لیگ برتر بیست‌ودوم فوتبال و تعیین قهرمان بین پرسپولیس و سپاهان
جنگ جام بوی باروت

مسابقات هفته پایانی لیگ برتر امروز برگزار می‌شود و در این روز قهرمان بیست‌ودومین دوره لیگ برتر شناخته خواهد شد و همچنین تکلیف دومین تیم سقوط‌کننده از بین مس کرمان و صنعت نفت آبادان روشن می‌شود. در این روز پرسپولیس و سپاهان ۲ مدعی اصلی قهرمانی خارج از خانه به میدان خواهند رفت و هر کدام قهرمان شوند، جشن قهرمانی را باید دور از هواداران‌شان بگیرند. داغ‌ترین و مهیج‌ترین بازی فصل پرسپولیس امروز در شهر خسته (قائمشهر) برگزار می‌شود؛ جایی که بازیکنان و هواداران پرسپولیس امیدوارند برای‌شان شهر رویایی شود و آنها جام قهرمانی را بالای سر ببرند. اگر حمید مطهری، سرمربی سابق نساجی در این بازی حضور داشت قطعا زیرفشار روانی فضای مجازی و هواداران سپاهان و استقلال قرار می‌گرفت و به او انگ‌ زده می‌شد اما مطهری مدت‌هاست از نساجی جدا شده و کارلوس هرناندز اسپانیایی هدایت نساجی را بر عهده گرفته است؛ مربی‌ای که گفته به خاطر روح ورزش می‌خواهیم پرسپولیس را شکست دهیم. این مربی بخوبی می‌داند بازیکنانش شاید انگیزه لازم را برای تقابل با پرسپولیس نداشته باشند، زیرا از نظر جدولی این تیم در خطر سقوط نیست و دغدغه صدرنشینی یا سهمیه آسیایی هم ندارد. از سویی نساجی 3 خرداد باید در جام حذفی به مصاف استقلال برود، بنابراین شاید منطقی باشد که کادرفنی این تیم تمام توان خود را در بازی با پرسپولیس به کار نگیرد و نیروی‌شان را برای نیمه‌نهایی جام حذفی ذخیره کنند تا بتوانند مثل فصل قبل قهرمان جام شوند. با این شرایط اگر پرسپولیس حریف را دست‌کم بگیرد یا خود را از پیش‌برنده بداند، قطعا دچار حسرتی تاریخی می‌شود و در یک قدمی قهرمانی دستش به جام نمی‌رسد! بنابراین پرسپولیس بخوبی می‌داند حق اشتباه در این بازی را ندارد. مهم‌ترین بازی فصل بازیکنان و کادرفنی سرخپوشان تهرانی همین مسابقه است و آنها برای قهرمانی بی‌چون و چرا کافی است پیروز شوند. پرسپولیس در بازی رفت 5 بر یک نساجی را شکست داد اما این مرتبه حتی پیشکسوتی چون فرشاد پیوس هم به بازیکنان پرسپولیس هشدار داده و خواسته آنها مراقب باشند تا  غافلگیر نشوند. علیرضا حقیقی، دروازه‌بان نساجی هم که سابقه حضور در پرسپولیس را داشته، گفته می‌خواهد با تمام تمرکز مقابل تیم سابقش درون دروازه قرار بگیرد.
* جشن قهرمانی یا جشن بقا در کویر؟
یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین بازی‌های فصل در کرمان برگزار می‌شود؛ جایی که ۲ تیم با ۲ هدف کاملا متفاوت مقابل هم قرار می‌گیرند. مس کرمان که از 5 بازی آخرش در لیگ 4 باخت و یک تساوی دارد، برای اینکه خیالش بابت ماندن در لیگ راحت شود، باید سپاهان مدعی قهرمانی را شکست دهد، کاری که بسیار دشوار به نظر می‌رسد.
سپاهان اصفهان هم برای اینکه  دستش به جام قهرمانی برسد، باید پیروز شود و امیدوار به تساوی یا باخت پرسپولیس مقابل نساجی باشد. سپاهان در صورتی که با پرسپولیس هم‌امتیاز شود، قهرمان لیگ خواهد شد، زیرا در بازی‌های رودررو از قرمزپوشان پایتخت برتر است. این مسابقه می‌تواند یک پایان دراماتیک داشته باشد؛ جایی که یک تیم از ته دل خواهد خندید و تیم دیگر گریه می‌کند! اگر مس در لیگ ماندگار شود، هوادارانش جشن بقا در ورزشگاه خواهند گرفت و بازیکنان سپاهان  به دلیل قهرمان نشدن ناراحت می‌شوند و اگر ماجرا برعکس باشد و سپاهان قهرمان شود و مس به لیگ یک سقوط کند، شب تلخی برای مس و هوادارانش رقم خواهد خورد. بازی رفت را سپاهان 2 بر صفر برده است و حالا هم روی کاغذ نسبت به مسی‌ها کاملا برتر است اما بازیکنان مس می‌گویند به دنبال خلق شگفتی در این دیدار هستند. 
* جشن بقای آبادانی‌ها؟
گل‌گهر سیرجان بعد از جدایی امیر قلعه‌نویی در لیگ روز خوش ندید و در 5 مسابقه اخیرش به پیروزی نرسیده و به همین دلیل هم هواداران این تیم علیه کادرفنی باشگاه شعار سر دادند و خواستار جدایی آنها شدند. با این شرایط سعید الهویی، مربی تیم‌ملی و سرمربی کنونی گل‌گهر تلاش می‌کند با برد از سیرجان خداحافظی کند اما حریفش هم تیم صنعت نفت آبادان است که نتایج فوق‌العاده‌ای در 5 بازی آخر گرفته و ۲ برد و ۳ مساوی دارد و برای بقا می‌جنگد. شاگردان ویسی باید در سیرجان برنده شوند و امیدوار به توقف یا شکست مس مقابل سپاهان باشند تا جشن بقا بگیرند. نفتی‌ها در این مسابقه طالب ریکانی، کاپیتان خود را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهند داشت. بازی رفت ۲ تیم را گل‌گهر یک بر صفر برد. گل‌گهر به دلیل باخت 4 بر صفر مقابل پرسپولیس بیش از گذشته زیر فشار است و حتی محسن فروزان، دروازه‌بان این تیم هم زیر تیغ انتقادها قرار دارد، زیرا گل‌های بدی از پرسپولیس دریافت کرد. نفت آبادان هم که برد را با مساوی در خانه عوض کرد، باید انتحاری بازی کند تا در لیگ برتر ماندگار شود. از سویی گل‌گهر می‌خواهد فصل را با رتبه پنجمی تمام کند و باید در این دیدار خانگی پیروز شود تا شاید بتواند جانشین مس رفسنجان شود.
برنامه مسابقات
هفته سی‌ام؛ ولادت حضرت معصومه(س)، روز دختر و روز اهدای عضو، اهدای زندگی
پنجشنبه 28 اردیبهشت
فولاد خوزستان - آلومینیوم اراک - ساعت 18- ورزشگاه شهدای فولاد اهواز
نفت مسجدسلیمان - ملوان بندر انزلی؛ ساعت 18، ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان
ذوب‌آهن اصفهان - هوادار تهران؛ ساعت 18، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
استقلال تهران - تراکتور تبریز؛ ساعت 18، ورزشگاه آزادی تهران
پیکان تهران - مس رفسنجان؛ ساعت 18، ورزشگاه انقلاب کرج
گل‌گهر سیرجان - صنعت نفت آبادان؛ ساعت 18، ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان
مس کرمان - سپاهان اصفهان؛ ساعت 18، ورزشگاه شهید باهنر کرمان
نساجی مازندران – پرسپولیس؛ ساعت 18، ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

Page Generated in 0/0102 sec