printlogo


کد خبر: 262868تاریخ: 1402/2/28 00:00
رئیس دستگاه قضا با اشاره به عفو حدود ۹۰ هزار نفر توسط رهبر انقلاب:
مرتکبان جرائم خشن عفو نمی‌شوند

گروه سیاسی: رئیس قوه‌قضائیه در بیست‌ویکمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، روز چهارشنبه (۲۷ اردیبهشت) در سفری بدون تشریفات و از پیش اعلام‌نشده، وارد بجنورد مرکز استان خراسان شمالی شد. در جریان این سفر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای طی سخنانی در دیدار دانشجویان و‌ اساتید دانشگاهی استان خراسان شمالی با اشاره به مقوله تفکیک اعتراضات از اغتشاشات که از همان ابتدای شکل‌گیری حوادث سال گذشته مدنظر قوه‌قضائیه بود، گفت: قطعا برخی از حوادثی که سال گذشته به وقوع پیوست، هدایت‌شده از سمت سرویس‌های بیگانه بود و‌ قطعا برخی از این حوادث به جنایت و‌ تضییع اموال مردم منجر شد‌ اما از سوی دیگر، در جریان این حوادث برخی نیز اعتراض داشتند ولو آنکه این اعتراض را با زبانی تلخ و تند مطرح کردند؛ ولی ما آنان را در زمره عناصر ضدانقلاب و اغتشاش‌گر قرار ندادیم و بر همین مبنا پیشنهاد عفو آنها را به مقام معظم رهبری مطرح کرده و معظم‌له نیز با بزرگواری اجازه عفو را صادر فرمودند.
قاضی‌القضات با بیان اینکه در جریان عفو اخیر حدود ۹۰ هزار نفر مورد عفو قرار گرفتند، اظهار کرد: باید توجه داشت که همه این افراد زندانی نبوده یا از زندان آزاد نشدند؛ برخی مشمول تخفیف و تقلیل مجازات شدند، همچنین همه این افراد مرتبط با اغتشاشات نبودند و پرونده برخی از آنان نیز در حال رسیدگی بود و هنوز به حکم منتهی نشده بود. 
رئیس قوه‌قضائیه در عین حال ضمن اشاره به سیاست‌های دستگاه قضایی برای حبس‌زدایی و فراهم کردن شرایط عفو و آزادی زندانیان واجد شرایط، بر این موضوع نیز تاکید کرد که مرتکبان جرائم خشن و سرقت که امنیت فیزیکی و روانی مردم و شهروندان را تهدید می‌کنند، در فهرست عفوها قرار نمی‌گیرند و تأسیسات ارفاقی شامل آنها نمی‌شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در ادامه با اشاره به تدوین لایحه‌ای در زمینه عفاف و حجاب از ناحیه قوه‌قضائیه و ارسال این لایحه از سوی دولت به مجلس گفت: در جریان تدوین لایحه ناظر بر عفاف و حجاب، تلاش کرده‌ایم جامع‌نگری داشته باشیم و همه جوانب امر را لحاظ کنیم. برای نمونه در مقابله با جریانات سازمان‌یافته‌ای که درصدد ترویج ناهنجاری‌ها هستند، ترتیبات قانونی و قاطع را داشته باشیم و از سوی دیگر در این حوزه، برخی موارد را در قالب تخلف بررسی کنیم.

Page Generated in 0/0064 sec