printlogo


کد خبر: 262883تاریخ: 1402/2/30 00:00
اخبار

حضور سردار قاآنی در نمایشگاه کتاب
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در نمایشگاه کتاب از غرفه‌های مختلف سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران  بازدید کرد. بعدازظهر پنجشنبه گذشته سردار اسماعیل قاآنی از غرفه‌های مختلف سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد. وی در ادامه این بازدید همچنین از کتاب خاتون و قوماندان نوشته مریم قربان‌زاده رونمایی کرد. این کتاب توسط انتشارات ستاره‌ها وابسته به کنگره سرداران شهید استان خراسان رضوی منتشر شده است که مقام معظم رهبری نیز آن را تقریظ کرده‌اند. همچنین موضوع این کتاب روایت زندگی ‌ام‌البنین حسینی همسر شهید علیرضا توسلی معروف به ابوحامد، فرمانده لشکر فاطمیون است. 
***
دیوارنگاره جدید میدان جهاد رونمایی شد
بامداد روز جمعه از جدیدترین دیوارنگاره میدان جهاد تهران به مناسبت عملیات موفقیت‌آمیز ۳۶۰ توسط ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد. به گزارش «وطن امروز»، در بامداد روز جمعه از جدیدترین دیوارنگاره میدان جهاد به مناسبت انجام عملیات موفقیت‌آمیز 360 توسط ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، کاری از خانه طراحان انقلاب اسلامی با عنوان عملیات 360 پیمودن دور دنیا افتخاری کم‌نظیر رونمایی شد. طراحی این دیوارنگاره را دانیال فرخ انجام داده است. ناوگروه 86 (نداجا) در قالب کد 360 متشکل از ناوشکن«دنا» و پایگاه شناوری«مکران» با انجام طولانی‌ترین ماموریت دریانوردی تاریخ ایران و نخستین حضور نظامی در اقیانوس آرام با هدف تحقق تدابیر فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر توجه ویژه به دریانوردی‌، توسعه و تقویت دیپلماسی دفاعی ثابت کرد که هر کاری شدنی است.
***
رضا حداد، کارگردان تئاتر درگذشت
رضا حداد، کارگردان تئاتر صبح دیروز جمعه به دلیل ایست قلبی در منزلش در 54 سالگی از دنیا 
رفت. حداد متولد سال 1348 شمسی و دانش‌آموخته کارگردانی تئاتر از دانشگاه هنر بود و زندگی حرفه‌ای خود را از سال 1365 آغاز کرد و از جمله فعالیت‌های هنری وی سرپرستی گروه سایه و گروه تئاتر آفتاب بوده و نمایش‌های «مکاشفه در باب یک مهمانی خاموش»، «آمدیم، نبودید، رفتیم» و «کابوس‌های خنده‌دار برای شب، چند تایی هم برای روز» از جمله آثاری است که مرحوم رضا حداد آنها را کارگردانی کرده است.
***
مرور 60 سال عرض ارادت سینمای ایران به امام رضا(ع)
 برنامه «۶۰ سال سینمای ایران و عرض ارادت به پیشگاه امام رضا(ع)» از ۳۱ اردیبهشت تا ۹ خرداد هر شب برگزار خواهد شد. به گزارش «وطن امروز»، همزمان با دهه کرامت در برنامه‌ای با عنوان «۶۰ سال سینمای ایران و عرض ارادت به پیشگاه امام رضا (ع)» آثاری درباره امام رضا (ع) طی ۱۰ روز به نمایش درمی‌آید. این برنامه از ۳۱ اردیبهشت تا ۹ خرداد هر شب ساعت ۸ در شهرهای مشهد مقدس، پردیس مهر‌کوهسنگی؛ قم، سینما آیه؛ شیراز، سینما شیراز) و ری، پردیس سینمایی راگا میزبان علاقه‌مندان سینمای ایران خواهد بود. رونمایی از «اخت الرضا» به کارگردانی مجتبی طباطبایی همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) نخستین فیلم این مجموعه خواهد بود و تا شب میلاد امام رضا (ع) فیلم‌های «کیمیا» ساخته احمدرضا درویش، «آسمان هشتم» ساخته حسن نجفی، «بچه زرنگ» ساخته بهنود نکویی، محمدجواد جنتی و هادی محمدیان، «شب» ساخته رسول صدرعاملی، «دعوتنامه» ساخته مهرداد فرید، «به آهستگی» ساخته مازیار میری، مستندهای «یا ضامن آهو» ساخته پرویز کیمیاوی، «مشهد مقدس» و «ایمان» ساخته حسین ترابی، سینمایی «زمزمه» ساخته خسرو ملکان و «بدون قرار قبلی» ساخته بهروز شعیبی به عنوان محصولات ۶ دهه سینمای ایران با موضوع رضوی روی پرده خواهند رفت. این برنامه توسط بنیاد بین‌المللی فرهنگی - هنری امام رضا (ع) با مشارکت حوزه هنری و همراهی فیلمخانه ملی ایران، موسسه تصویر شهر و مدرسه اسلامی هنر برگزار می‌شود و تقدیر از سازندگان این آثار و برپایی نشست پرسش و پاسخ در مشهد برای این فیلم‌ها برنامه‌ریزی شده است.
***
برنامه‌های آستان عبدالعظیم الحسنی(ع) در دهه کرامت
معاون علمی - فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) گفت: این آستان با همکاری وزارت آموزش‌و‌پرورش شهرستان ری میزبان ۴۰۰۰ دختر در روز میلاد حضرت معصومه‌(س) خواهد بود و در نظر داریم هدیه‌ای از محصولات عفاف و حجاب به دختران حاضر در این جشن اهدا کنیم. حجت‌الاسلام محسن عرفاتی، معاون علمی - فرهنگی آستان عبدالعظیم الحسنی(ع) در گفت‌وگو با ایسنا درباره ویژه‌برنامه‌های آستان عبدالعظیم الحسنی(ع) در دهه کرامت گفت: آنچه درباره برنامه‌هایی همچون دهه کرامت بسیار مهم است موضوع تولید و توزیع خوب محتوا است. امروز باید محتواهایی متناسب با شرایط روز جامعه تولید شود که برای این امر باید از اساتید دانشگاه و حوزه کمک گرفت. وی افزود: در جشن روز دختر از چندین سرود جدید که محصول حرم حضرت معصومه(س) و حرم امام رضا(ع) است نیز رونمایی خواهد شد. همزمان با میلاد احمد بن موسی(ع) نیز مراسم تبیین اندیشه‌های این امامزاده، برپایی محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته بین‌المللی، تفسیر قرآن توسط حجت‌الاسلام جواد بهشتی، قرائت دعای کمیل و مدیحه‌سرایی نیز برگزار خواهد شد.

Page Generated in 0/0058 sec