printlogo


کد خبر: 262885تاریخ: 1402/2/30 00:00
آیین رونمایی از نخستین شماره دوره جدید ماهنامه سوره
ادبیات انقلاب به‌ خودی خود جذابیت دارد

همزمان با دهمین روز برگزاری نمایشگاه کتاب، جمعه (بیست‌ونهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲) سالن کوشک کتاب «آیین رونمایی از نخستین شماره دوره جدید ماهنامه سوره» را  با حضور سیده‌زهرا عجمیان، خواهر شهید عجمیان، علی‌محمد مودب شاعر، نویسنده و مدیرعامل موسسه شهرستان ادب و سیدعلی سیدان، سردبیر ماهنامه سوره برگزار کرد. علی‌محمد مودب در «آیین رونمایی نخستین شماره دوره جدید ماهنامه سوره» گفت: گروهی تازه‌نفس به مجله سوره آمده‌اند و با رویکردی درست کار را پیش می‌برند. بعضی از ما دل‌سپردگان انقلاب به ‌قدری از انقلاب اسلامی غافل شده‌ایم که فکر می‌کنیم این انقلاب جذابیتی برای ارائه ندارد و به ‌جای آنکه بازارسازی کنیم، بازار ما را می‌سازد. وی افزود: رسانه در دوران جدید قواعد، اصول و ارزش‌های خودش را دارد. ماهنامه سوره یکی از پایگاه‌هایی است که با فراز و نشیب همیشه رسانه انقلاب اسلامی بوده است و توانسته رسالت خودش را حفظ کند. تجربه نشان داده است که ارائه درست محتوای انقلاب همیشه توانسته مخاطب خودش را پیدا کند. ما باید بدانیم چه می‌خواهیم و در راستای رسیدن به هدف‌مان قدم برداریم تا با جریان رسانه‌ها همراه نشویم.
مودب ادامه داد: امروز بعضی مدیران فرهنگی نیز می‌خواهند ادبیات انقلاب را تجاری کنند. این در صورتی است که ادبیات انقلاب به‌خودی خود جذابیت دارد. بعضی چهره‌های ادبی در دهه‌های اخیر به چهره‌های رسانه‌ای تبدیل شده‌اند و این درست نیست.
سیدعلی سیدان، سردبیر ماهنامه سوره در بخش دیگری از «آیین رونمایی نخستین شماره دوره جدید ماهنامه سوره» گفت: ما در میدان‌های مختلف و عرصه‌های گوناگون حیات، قیام داریم. بزرگان ما قیام در راه خدا را بیداری ناگهانی می‌دانند و این بیداری ناگهانی نیاز به دیدن نعمت‌ها دارد. تلاش ما در ماهنامه سوره این است که نعمت‌ها را ببینیم. سیدروح‌الله عجمیان برای ما یک نعمت بود. ما عجمیان‌های ناشناخته‌ای در انقلاب اسلامی داریم و سرنوشت ما در گرو آنهاست. وی ادامه داد: مادر و خواهر شهید عجمیان، نقش موثری در رفتن آن شهید بزرگوار به سمت انجام کارهای جهادی داشته‌اند.
زهرا عجمیان، خواهر شهید عجمیان در پایان «آیین رونمایی از نخستین شماره دوره جدید ماهنامه سوره» گفت: روح‌الله از بچگی راه شهادت را انتخاب کرده بود. ما نیز سعی می‌کردیم به سوالاتش پاسخ بدهیم و او را در مسیرش هدایت کنیم.  شهید عجمیان زندگی ساده و کارگری داشت و بسیجی بودن را از پدرش یاد گرفت.

Page Generated in 0/0056 sec