printlogo


کد خبر: 262896تاریخ: 1402/2/30 00:00
گزارش خبرنگار «وطن امروز» از دیدار استقلال - تراکتور در ورزشگاه آزادی
برد شیرین در تلخ‌ترین روز

زهره فلاح‌زاده: برای آخرین هفته لیگ بیست‌ودوم و دیدار تشریفاتی استقلال - تراکتور به ورزشگاه آزادی رفتم. برای خبرنگاری که بیشترین حضور را در استادیوم آزادی در ۲ سالی که مجوز حضور بانوان خبرنگار صادر شده دارد، رفتن به آزادی یک اتفاق عادی به حساب می‌آید. هر چند هنوز همین خبرنگار نمی‌تواند در نشست پس از بازی یا در میکسدزون حاضر شود و حتی آی‌دی کارتی ندارد و مجبور است هر بار به حراست استادیوم سری بزند تا با یک بلیت وی‌آی‌پی وارد جایگاه تخصصی خودش یعنی جایگاه خبرنگاران شود.
روز پنجشنبه هواداران تراکتور از در غربی که در ورودی خبرنگاران هم هست، به استادیوم می‌آمدند. تعداد قرمزپوشان در ورزشگاه بیش از آبی‌پوشان پایتخت بود‌. شاید دلیلش این بود که دیدار استقلال و تراکتور یک بازی تشریفاتی بود که آبی‌ها را به قهرمانی یا حتی رده دوم نمی‌رساند و هواداران این تیم انگیزه‌ای برای دیدن این بازی از روی سکوها نداشتند اما برای تراکتوری‌ها به دلیل اینکه هر فصل تنها ۲ بار فرصت تماشای بازی تیم‌شان با سرخابی‌های پایتخت در استادیوم آزادی را دارند، این بازی چندان بی‌اهمیت نبود، از این رو استقبال خوبی از دیدار تیم‌شان با استقلال کرده بودند به طوری که سکوهای ضلع شمالی استادیوم پر از هواداران قرمزپوش تبریزی بود و حتی به دلیل استقبال خوب‌شان در طبقه دوم هم نشسته بودند. 
در این دیدار حواس هواداران میزبان پرت ۲ دیدار دیگر بود تا بلکه رقیب سنتی استقلال قهرمان نشود و سپاهان به جام دست یابد به طوری که هواداران آبی‌پوش با شنیدن هر گلی که پرسپولیس به ثمر می‌رساند، شعار عجیب و غریب تبانی سر می‌دانند و این گونه اعتراض خود را به قهرمانی پرسپولیس در استادیوم بزرگ آزادی نشان می‌دادند.
با همه این اوصاف روز، روز خوب آبی‌ها بود. میزبان فارغ از رده‌بندی جدول و ناکامی در تکرار قهرمانی، می‌خواست این لیگ پر فراز و نشیب را با پرگل‌ترین دیدار امسال به پایان برساند.
پاکو خمز، سرمربی تراکتور که در نشست خبری پیش از این دیدار به تعریف از تیم خود پرداخته و اعلام آمادگی برای پیروزی مقابل استقلال کرده بود، تیمش در ورزشگاه آزادی تحقیر شد و با نتیجه ۷ بر یک، بدترین نتیجه فصلش را گرفت، آن هم در روزی که مهدی قائدی، ستاره این فصل آبی‌ها هت‌تریک کرد و تنها یک گل با آقای گلی فاصله داشت.
این پیروزی شاید به ظاهر منجر به خوشحالی هواداران استقلال شد اما آنها در باطن غمی به وسعت سال‌ها تنهایی را به دوش می‌کشیدند. 
پس از بازی با هواداران تراکتور گفت‌وگو کردم. با آنکه برخی هواداران تبریزی جو بدی را در ورزشگاه آزادی ایجاد کردند به طوری که نیروهای یگان‌ ویژه مجبور شدند وارد عمل شوند تا مانع آسیب رساندن به امکانات و تجهیزات استادیوم شوند اما هواداران این تیم پذیرفته بودند تیم‌شان عملکرد بسیار ضعیفی داشته و استقلال تیم یکدست و هماهنگی بوده است.
اما هر چه بود لیگ بیست‌ودوم با هشتمین قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید و استقلال نتوانست قهرمانی فصل پیش خود را حتی با بیشترین گل ‌زده در این فصل تکرار کند‌. آبی‌ها با ۵۲ گل ‌زده و ماندن در رده سوم به کار خود پایان دادند‌.

Page Generated in 0/0059 sec