printlogo


کد خبر: 262909تاریخ: 1402/2/30 00:00
اخبار

استقبال شناورهای ایرانی از ناوگروه 86 ارتش
ناوگروه ۸۶ نداجا که از ۲۷ اردیبهشت‌ماه پس از بیش از ۶۰ هزار کیلومتر دریانوردی و دور زدن کره زمین وارد آب‌های سرزمینی کشورمان شده است، در محدوده آب‌های بندر جاسک در دریای عمان مورد استقبال انبوهی از شناورهای ایرانی قرار گرفت. انواع یگان‌های شناور از ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فراجا، یگان‌های بسیج دریایی و لنج‌ها و شناورهای مردمی در این مراسم با عبور از کنار ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناوبندر مکران به دریادلان ایرانی که پس از ۸ ماه دریانوردی در حال مراجعت به کشور هستند، خوشامد گفتند.
ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش که ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۱ به ماموریت دریانوردی دور کره زمین اعزام شده بود، از ۲۷ اردیبهشت‌ماه وارد آب‌های سرزمینی کشورمان شده و در حال ادامه مسیر به سمت بندرعباس برای پهلوگیری است.
***
وزیر دفاع:
برنامه‌های موشکی و فضایی بدون وقفه پیش برود
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دیدار با رئیس، معاونان و روسای گروه‌های سازمان هوافضای وزارت دفاع با بیان اینکه همه موفقیت‌ها مرهون عنایت الهی است و این جز با اخلاص و تلاش برای کسب رضایت الهی اتفاق نمی‌افتد، اظهار داشت: کلید موفقیت در کنار علم و دانش، معنویت و توکل بر خدا و توسل به حضرات معصومان علیهم‌السلام است. 
امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی با اشاره به روند رو به پیشرفت دستاوردهای این سازمان گفت: برنامه‌های پیش‌بینی‌شده فضایی و موشکی در سال 1402 نشان از جهش بزرگ سازمان هوافضا دارد و بیانگر حرکت این سازمان به شرایط مطلوب‌تر و آینده درخشان‌تر است. وزیر دفاع با اشاره به تهدیدات و نبردهای نوظهور گفت: مدیریت نوین بومی و جهادی وزارت دفاع باید استمرار یابد و این الگو‌ قابل ارائه به کشور برای حل مسائل مختلف کشور است.
امیر آشتیانی با استماع گزارش معاونان و روسای گروه‌های سازمان هوافضا، دستورات و نکات لازم را صادر و بر ضرورت پیگیری و تعهد به برنامه‌های تمهید شده از حیث افزایش کیفیت و کمیت و نیاز نیروهای مسلح تاکید کرد. 
وی با اشاره به جلسات شورای ‌عالی فضایی کشور و اختصاص زمان توسط رئیس‌جمهور و مطالبه جدی ایشان، نیاز کشور به گزارش‌های ماهواره‌های بومی برای موضوعاتی همانند چالش‌های آبی، پیشگیری و ارزیابی بلایای طبیعی، تقویت ارتباطات و اینترنت کشور و کشاورزی پیشرفته برای کشور از طریق فضا را مورد تاکید جدی قرار داد و افزود: باید نیازهای حوزه‌های دفاعی و غیردفاعی کشور با سرعت، دقت و اطمینان بیشتری پیگیری، تثبیت و محقق شود.
وزیر دفاع با اشاره به تهدیدات مختلف جمهوری اسلامی ایران، وجود انواع سامانه‌های دفاعی موشکی را از اولویت‌های دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و بر لزوم به‌روز ماندن این فناوری‌ها همراه با آموزش‌های تخصصی و پشتیبانی و نگهداری به نیروهای بهره‌بردار تاکید کرد. 
امیر آشتیانی در پایان این دیدار از زحمات مدیران و کارکنان سازمان صنایع هوافضا که در گمنامی و خارج از هیاهوی رسانه‌ای برای اقتدار و امنیت این سرزمین مجاهدانه تلاش می‌کنند، تشکر کرد.
***
امام جمعه موقت تهران:
دختران در نظام جمهوری‌اسلامی ایران از جایگاه بی‌نظیری برخوردارند
امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران که در دانشگاه تهران اقامه شد، با تبریک فرارسیدن دهه کرامت و میلاد باسعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، ایشان را شخصیتی بی‌نظیر توصیف کرد و با اشاره به نامگذاری این روز به نام روز دختر اظهار داشت: این نامگذاری نشان می‌دهد همان‌طور که روز پدر و مادر شأن و جایگاه ویژه‌ای در این کشور دارد، نظام جمهوری اسلامی اهمیت خاصی برای دختران منظور کرده و بی‌نظیر است. 
حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران نقطه عطفی برای بازشناسی ظرفیت بانوان و دختران است، اظهار داشت: توسعه حوزه‌های علمیه بانوان که صدها فقیه و مجتهد و نویسنده را تربیت کرده است و نیز قهرمانی آنان در میادین علمی و ورزشی به طوری که در ۴۳ سال گذشته ۸۰۰ مدال ورزشی توسط دختران ایرانی کسب شده است، بیانگر ارزشی است که اسلام برای دختران و بانوان قائل است.
خطیب موقت جمعه تهران علت جنگ ترکیبی و فشار همه‌جانبه دشمنان به مردم ایران را نزدیکی ملت ایران به هدف خود دانست و بیان کرد: مردم در این ۴۳ سال با همه توطئه‌ها و با همه نفوذ‌ها و سختی‌ها با دشمن مقابله کردند و مردانه ایستادند، زیرا هدف دارند. صدیقی افزود: امروز شاهد هستیم دشمن برای ناامید کردن مردم و جنگ روانی با همه امکانات به میدان آمده است ولی با این حال ملت ما نستوه و خستگی‌ناپذیرند. 
وی ادامه داد: در متن سختی‌ها و در عین حجم سنگین تبلیغات در مقابله با دشمن، این ملت با ثبات قدم در حفظ دستاورد‌های خون شهیدان و اطاعت از نایب امام زمان و الگوی خود کم نمی‌گذارند که برپایی نماز پرشکوه عید فطر و راهپیمایی روز قدس حماسی و بی‌سابقه و ۲۲ بهمن عزت‌ساز و ۱۳ آبان، بیانگر آن است که مردم به آیه «إِنَّ مَعَ العُسرِ یُسرًا» باور دارند. 
صدیقی در ادامه علت تاسیس جنگ ترکیبی و فشار همه‌جانبه به مردم را علت نزدیکی ملت ایران به هدف خود دانست و بیان کرد: مردم در این ۴۳ سال با همه توطئه‌ها و با همه نفوذها و سختی‌ها با دشمن مقابله کردند و مردانه ایستادند زیرا هدف دارند.

Page Generated in 0/0064 sec