printlogo


کد خبر: 262924تاریخ: 1402/2/31 00:00
اخبار

تلاش برای برگزاری نمایشگاه مطبوعات
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد گفت: به طور کلی در تلاشیم رویدادهای فرهنگی متوقف شده را احیا کنیم به همین منظور بنا داریم نمایشگاه مطبوعات را پاییز امسال برگزار کنیم. فرشاد مهدی‌پور در تلویزیون اینترنتی کتاب گفت: نمایشگاه کتاب رویدادی است که در کنار سختی‌هایش هم جنبه فراغت و هم جنبه فرهنگی دارد اما مردم این سختی‌ها را به جان می‌خرند و از فضای فرهنگی و امکانی که فراهم شده استفاده می‌کنند.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه مطبوعات گفت: نمایشگاه مطبوعات در دهه ۷۰ راه‌اندازی شد. عمر این رویداد از نمایشگاه کتاب کمتر است. در دهه ۷۰ بسیار پرشور و پرهیاهو بود. سال ۱۳۸۵ این نمایشگاه از نمایشگاه کتاب جدا و چند سال بعد، برگزاری آن متوقف شد. معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با شیوع ویروس کرونا بسیاری از رویدادهای فرهنگی نیز متوقف شد. با آمدن دولت جدید این مطالبه برای برپایی دوباره نمایشگاه مطبوعات به وجود آمد. در حال حاضر، فضای ۲۰۰ متری برای این کار اختصاص داده شده، البته چون شور خرید کتاب بالاست اقبال برای مجلات کمتر است. مهدی‌پور در پایان گفت: به طور کلی در تلاشیم رویدادهای فرهنگی متوقف شده را احیا کنیم به همین منظور بنا داریم نمایشگاه مطبوعات را در پاییز امسال برگزار کنیم.
***
مدیرکل هنرهای تجسمی تغییر کرد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی مدیرکل جدید هنرهای تجسمی را منصوب کرد. محمدمهدی اسماعیلی در حکمی محمد خراسانی‌زاده را به سمت مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی این وزارتخانه منصوب کرد.
بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حکم وزیر فرهنگ خطاب به محمد خراسانی‌زاده آمده است: «نظر به شایستگی، تخصص و تعهد جنابعالی و بنا به پیشنهاد معاون محترم امور هنری، به موجب این حکم به سمت «مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی» منصوب می‌شود. امید است با یاری خداوند، تلاش مجدانه و استفاده از آرای صاحب‌نظران و هنرمندان ارجمند و همچنین عنایت به وظایف اداره کل هنرهای تجسمی، گام‌های شایسته و موثری بردارید.
گفتنی است محمد خراسانی‌زاده متولد سال ۱۳۶۴ و دانش‌آموخته دکترای هنر اسلامی از دانشکده هنر دانشگاه شاهد است که پیش از تصدی مسؤولیت جدید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران بود. از جمله سوابق اجرایی خراسانی‌زاده می‌توان به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، معاون آموزش و امور استان‌های سازمان فضای مجازی سراج، دبیر و سخنگوی 4 دوره نمایشگاه‌های رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی و... اشاره کرد. پیش از این عبدالرضا سهرابی عهده‌دار این مسؤولیت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.
***
برنامه‌های استانی سازمان سینمایی در سال 1402 تشریح می‌شود
سیاست‌های حوزه استان‌های سازمان سینمایی در سال1402 با حضور محمد خزاعی، رئیس سازمان، معاونان و مدیران سازمان سینمایی گردهمایی مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها امروز یکشنبه (31 اردیبهشت‌) در مجتمع فرهنگی باغ زیبا تشریح می‌شود.
این گردهمایی با هدف ارائه برنامه‌ها و ماموریت‌های کلان سازمان سینمایی در حوزه استان‌ها در سال جاری، تبیین مباحث تخصصی و گفت‌وگو در حوزه‌های مختلف سینما با حضور رئیس سازمان سینمایی کشور، معاونان این سازمان به همراه مدیران موسسات تابعه برگزار خواهد شد.
در این گردهمایی، چشم‌انداز برنامه‌های سازمان سینمایی کشور در حوزه‌های توسعه و مدیریت منابع، توسعه فناوری و مطالعات سینمایی، فیلمخانه ملی، نظارت و ارزشیابی، جشنواره‌ها و امور بین‌الملل و همچنین مباحث مربوط به راهبردها و ماموریت‌های انجمن سینمای جوانان، بنیاد سینمای فارابی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و موسسه سینماشهر تبیین و ارائه خواهد شد.
این برنامه، در راستای اهداف عدالت محوری سازمان سینمایی و با هدف همگرایی، هم‌افزایی و اثرگذاری در سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، ارزیابی ظرفیت‌های موجود و بازشناسی ظرفیت‌های مغفول سینما در استان‌ها پیش‌بینی شده است.
گردهمایی 3 روزه مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها توسط معاونت امور استان‌ها و مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌ریزی شده و یک روز آن به سازمان سینمایی کشور اختصاص یافته است.
***
بزرگداشت آیت‌الله فاطمی‌نیا در تهران برگزار می‌شود
آیین بزرگداشت نخستین سالگرد رحلت علامه محقق آیت‌الله فاطمی‌نیا اول خرداد در تهران برگزار می‌شود. آیین بزرگداشت نخستین سالگرد رحلت علامه محقق آیت‌الله فاطمی‌نیا اول خردادماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان اسناد و کتابخانه‌ ملی جمهوری اسلامی ایران، تالار قلم برگزار می‌شود. این مراسم از ساعت ۱۶:۳۰ روز دوشنبه اول خردادماه برگزار خواهد شد.
آیت‌الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا، پس از گذراندن یک دوره بیماری بامداد دوشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ درگذشت. پیکر این استاد اخلاق در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد. استاد فاطمی‌نیا سال‌ها در مسجد جامع ازگل درس اخلاق و سیری در صحیفه سجادیه برگزار می‌کرد و سخنرانی داشت.

Page Generated in 0/0063 sec