printlogo


کد خبر: 262928تاریخ: 1402/2/31 00:00
اجرای «نمایش» رضوی در مسیر کاروان امام رضا(ع)
1700 کیلومتر از شلمچه تا مشهد با تماشاخانه سیار

کاروان فرهنگی -‌هنری تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سفری تازه همزمان با دهه کرامت، مسیر حرکت هشتمین امام شیعیان جهان حضرت امام رضا(ع) در ایران را برای اجرای برنامه‌های خود برگزید. حرکت این تماشاخانه در مسیری با عنوان «مسیر هشتم» که طول آن بیشتر از ۱۷۰۰ کیلومتر است، روز ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ برابر با نخستین روز دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) از شلمچه در مرز ایران و عراق آغاز می‌شود و پس از آن کاروان تماشاخانه سیار کانون به شهرهای آبادان و بهبهان خواهد رفت.
* اجرای نقالی، پرده‌خوانی، مناجات‌خوانی و مَنقَبَت‌خوانی
برنامه‌های تماشاخانه سیار شامل اجرای نمایش «کلاغ بلا، توپ طلا» با طراحی و کارگردانی علی یداللهی، اجرای نقالی، پرده‌خوانی، مناجات‌خوانی، مَنقَبَت‌خوانی و... از سوی محمدرضا معجونی در بخش پرده‌های رضوی همراه با معرفی کتاب، اجرای مسابقه و سرود و پخش فیلم‌های پویانمایی برای کودکان و نوجوانان ساکن شهرهای مسیر است.
* حرکت از خوزستان، مقصد اول شیراز
کاروان تماشاخانه سیار کانون روز سوم خرداد استان خوزستان را ترک و به سوی استان فارس حرکت می‌کند تا برنامه‌های خود را روز چهارم خرداد در شهر شیراز اجرا کند. کودکان و نوجوانان شهرهای زرقان و اقلید پس از شیراز تا روز ششم خرداد میزبان کاروان «مسیر هشتم» هستند و مردم شهرهای ابرکوه و تفت در استان یزد و طبس در استان خراسان جنوبی روزهای هفتم و هشتم خرداد شاهد اجرای برنامه‌های تماشاخانه سیار کانون خواهند بود.
* ویژه‌برنامه ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) 
یک تماشاخانه دیگر کانون نیز روزهای ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت و اول خرداد ۱۴۰۲ به ‌مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت در شمال غرب کشور و در شهرهای استان آذربایجان غربی نمایش «رینارد روباهه» به کارگردانی احمد تیموری را اجرا می‌کند.

Page Generated in 0/0057 sec