printlogo


کد خبر: 262951تاریخ: 1402/2/31 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت برادر حجت‌الاسلام‌ حجتی‌کرمانی
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت برادر حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حجتی‌کرمانی را به وی تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
حضرت آقای حاج شیخ محمدجواد حجتی‌کرمانی برادر عزیز دامت برکاته
درگذشت اندوهبار برادر گرامی‌تان را به جنابعالی و دیگر بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم و سلامت و عافیت کامل دین و دنیا را برای آن جناب از درگاه حق متعال مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای
1402/2/30
***
فرمانده نیروی زمینی سپاه:
عراق برای اخراج گروه‌های تروریستی اقدام نکند، به حملات‌مان ادامه می‌دهیم
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، ضمن اشاره به اقدامات دشمنان بویژه برخی گروهک‌های تروریستی در مرزهای غربی ایران ‌اظهار داشت: ‌در همین راستا، توافقنامه‌ای با دولت عراق منعقد شده است و آنها متعهد شدند که ‌گروهک‌های تروریستی را خلع‌ سلاح و از کشورشان ‌بیرون کنند. سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: ما منتظریم دولت عراق به تعهدات خود عمل کند و به آنان فرصتی داده‌ایم؛ در غیر این‌صورت و اگر اتفاقی نیفتد، حملات سپاه ادامه‌ خواهد داشت. وی در پاسخ به این سوال که «فرصت سپاه به عراق چند ماه یا روز است؟» افزود: فرصت مشخص داده شده که خود دولت عراق می‌داند. سردار پاکپور درباره وضعیت امنیتی مرزهای کشورمان نیز عنوان کرد: خوشبختانه امنیت مطلوب و پایدار در سراسر کشور بویژه مناطق مرزی برقرار است و هیچ مشکلی نداریم. گفتنی است سال گذشته در عملیات «ربیع»، موشک‌های نقطه‌زن سپاه مقرهای گروهک‌های متعدد تجزیه‌طلب تروریستی در شمال عراق را هدف قرار داد.
***
وزرای ایران و ویتنام تفاهمنامه همکاری امضا کردند
احمد وحیدی، وزیر کشور ایران و ژنرال «تو لام» وزیر امنیت عمومی ویتنام روز گذشته تفاهمنامه همکاری با موضوع مبارزه با جرائم سایبری، سازمان‌یافته و قاچاق مواد مخدر امضا کردند. احمد وحیدی پس از دیدار ژنرال «تو لام» وزیر امنیت عمومی ویتنام در جمع خبرنگاران گفت: روابط 2 کشور روابط خوبی است و درباره مسائل بین‌الملل هم 2 کشور نظرات نزدیک به هم دارند و هم کشور ویتنام در مجامع بین‌المللی به نفع ما رای می‌دهد و هم ما در صورت لزوم به نفع آنها رای می‌دهیم. وی با تاکید بر اینکه سفر وزیر امنیت عمومی ویتنام برای توسعه روابط دوجانبه بود، افزود: سابقه طولانی از همبستگی‌های عاطفی و روابط سیاسی خوب بین 2 کشور وجود دارد.
وزیر کشور با بیان اینکه درباره موضوعات مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی، علمی و فناوری بحث شد، افزود: در حوزه مسائل امنیتی درباره موضوعات جرائم سازمان‌یافته، قاچاق مواد مخدر، مسائل سایبری و... تفاهمنامه‌ای امضا شد که 2 کشور در این حوزه‌ها با هم همکاری خوبی داشته باشند. 2 طرف به افزایش همکاری‌ها در حوزه امنیت و سایر حوزه‌ها علاقه‌مند هستند. وحیدی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های اقتصادی زیادی برای همکاری داریم و با توجه به روابط سیاسی خوب میان 2 کشور این امکان وجود دارد که روابط اقتصادی توسعه بیشتری پیدا کند.
***
انتخابات هیأت رئیسه مجلس سه‌شنبه برگزار می‌شود
مجلس شورای اسلامی این هفته روزهای یکشنبه (امروز)، دوشنبه (فردا) و سه‌شنبه (۲ خرداد) جلسه علنی دارد و علاوه بر بررسی طرح‌ها و لوایح مختلف، انتخابات اعضای هیات رئیسه مجلس در اجلاسیه چهارم را نیز برگزار خواهد کرد. ادامه رسیدگی به طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، طرح دوفوریتی کنترل و ساماندهی اجاره‌بهای املاک مسکونی، طرح دوفوریتی الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، لایحه شورای حل اختلاف و لایحه دوفوریتی الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس است. 
***
رصد ناو آمریکایی «پل همیلتون» توسط نیروی دریایی سپاه
سردار عباس غلامشاهی، فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رصد ناو همیلتون حامل ۳ فرمانده ارشد نیروهای دریایی آمریکا، انگلیس و فرانسه توسط پهپاد و شناورهای این نیرو را تایید کرد. سردار غلامشاهی اظهار کرد: نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طبق برنامه مستمر و جاری خود به صورت شبانه‌روزی تردد شناورها در تنگه هرمز و خلیج‌فارس را با اشراف اطلاعاتی، کنترل و رصد می‌کنند. وی افزود: عصر جمعه ۲۹ اردیبهشت‌ نیز هنگام خروج ناو آمریکایی «پل همیلتون» که به ادعای آنها حامل ۳ فرمانده ارشد نیروهای دریایی آمریکا، انگلیس و فرانسه بود، این ناو از سوی پهپادهای شناسایی این نیرو و شناورهای گشتی ناو تیپ ذوالفقار منطقه یکم نیروی دریایی سپاه مورد رصد دقیق قرار گرفت. سردار غلامشاهی اعلام کرد: این شناور در گذشته نیز هنگام ورود به تنگه هرمز مورد شناسایی شناورهای گشتی و مرکز فرماندهی کنترل تنگه هرمز نیروی دریایی سپاه قرار گرفته بود و کاملا تحت رصد و کنترل ما بوده است. فرمانده منطقه یکم دریایی سپاه هوشیاری و هوشمندی در تامین امنیت دریایی منطقه را خصیصه ذاتی نیروی دریایی سپاه توصیف و تاکید کرد: هرگونه شناور ورودی به تنگه هرمز تحت کنترل و اشراف اطلاعاتی جان‌برکفان غیرتمند نیروی دریایی سپاه بوده و لحظه‌ای از دایره رصد آنان دور نخواهند ماند.

Page Generated in 0/0075 sec