printlogo


کد خبر: 262954تاریخ: 1402/2/31 00:00
ناوگروه 86 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از 233 روز مأموریت به کشور بازگشت
خوش‌ برگشتید

روز گذشته ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن دنا و ناو بندر مکران با استقبال فرمانده نیروی دریایی ارتش و خانواده‌های کارکنان این ناوگروه وارد منطقه یکم دریایی نیروی دریایی ارتش در بندرعباس شد. امیر دریادار شهرام ایرانی برای استقبال از ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش با یک فروند بالگرد بر عرشه ناو بندر مکران فرود آمد و از نزدیک به حماسه‌آفرینان ناوگروه ۸۶ تبریک گفت. امیر ایرانی در این دیدار چهره به چهره از تلاش و مجاهدت دریادلان ناوگروه ۸۶ که ماموریت خود را به دور دنیا با موفقیت انجام داده و در حال طی مسیر برای پهلوگیری در بندر عباس بودند تقدیر و تشکر کرد و این موفقیت تاریخی را به دریادلان نیروی دریایی ارتش تبریک گفت. ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش که از ۲۷ اردیبهشت سال جاری پس از طی ۶۵ هزار کیلومتر دریانوردی به دور کره زمین و عبور از اقیانوس‌های هند، آرام و اطلس وارد آب‌های سرزمینی کشورمان شد، در محدوده بندرعباس در آب‌های خلیج‌ فارس مورد استقبال جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش و انبوهی از شناورهای ایرانی قرار گرفت. انواع جنگندهای نیروی هوایی ارتش در این مراسم با عبور از فراز ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناوبندر مکران به دریادلان ایرانی که پس از ۸ ماه دریانوردی در حال مراجعت به کشور عزیزمان بودند، خوشامد گفتند. همچنین انواع یگان‌های شناور از ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فراجا، یگان‌های بسیج دریایی و لنج‌ها و شناورهای مردمی در این مراسم با عبور از کنار ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش به آنان خوشامد گفتند. مراسم رسمی استقبال از این ناوگروه روز گذشته با حضور مقامات عالی‌رتبه لشکری و کشوری و خانواده‌های دریانوردان در منطقه یکم دریایی ارتش در بندرعباس برگزار شد.
***
پیام تبر رهبر انقلاب در پی بازگشت دلاورمردان ناوگروه ۸۶ به کشور
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی، بازگشت موفقیت‌آمیز دلاورمردان ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش از ماموریت دریانوردی بزرگ به کشور را تبریک گفتند. متن پیام فرمانده کل قوا به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
به دلاورمردان ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دریانوردی بزرگ و موفقیت‌آمیزشان را تبریک می‌گویم. عزیزان! به خانه خوش آمدید؛ موفق باشید.
سیدعلی خامنه‌ای
1402/2/30

Page Generated in 0/0051 sec