printlogo


کد خبر: 262955تاریخ: 1402/2/31 00:00
ماجرای حمایت سلبریتی‌ها و اصلاح‌طلبان از 3 تروریستی که اخیرا در اصفهان اعدام شدند
ترانه آغل

حسین کیامنش: آنچه در اغتشاشات سال گذشته رخ داد، نه اغتشاش ضد جمهوری اسلامی که شورش علیه انسانیت و ارزش‌های بشری بود. پروژه ناامنی که پاییز سال گذشته به بهانه فوت مهسا امینی در برخی نقاط کشور به راه افتاد، خشونت و تروریسم عریان جریان ضدایرانی را به نمایش گذاشت. شهادت ده‌ها نفر از نیروهای پلیس، بسیجی و مدافع امنیت از جمله آرمان علی‌وردی و روح‌الله عجمیان به دست جوخه‌های ترور اصحاب زن، زندگی، آزادی، سندی بر این مدعاست. در اغتشاشات اخیر شاهد بودیم مدعیان زندگی با تجویز نسخه خشونت حداکثری، چگونه اوباش و آشوبگران را ترغیب به قتل و ترور مدافعان امنیت کشور می‌کردند و پس از دستگیری تروریست‌ها، در حمایت از آنها هشتگ نه به اعدام می‌زدند. حالا در تازه‌ترین مورد، مدعیان زن، زندگی، آزادی داغدار اعدام 3 نفر از اوباشی شده‌اند که آبان سال گذشته 3 نفر از نیروهای مدافع امنیت را به شهادت رسانده بودند. 
25 آبان بود که در پی حمله مسلحانه تروریستی در میدان نگهبانی محله خانه اصفهان، ۳ نفر از مدافعان امنیت به نام‌های اسماعیل چراغی، محسن حمیدی و محمد کریمی به شهادت رسیدند. در این عملیات تروریستی تعدادی از مردم و نیرو‌های حافظ امنیت نیز مجروح شدند. پس از دستگیری عوامل تیراندازی و صدور کیفرخواست، جلسات دادگاه رسیدگی به اتهامات ۶ نفر از متهمان این پرونده در دادگستری استان اصفهان برگزار شد. در فرآیند برگزاری دادگاه 4 نفر از متهمان دارای وکیل تعیینی بودند و 2 نفر نیز به علت عدم معرفی وکیل تعیینی، از امکانات قانونی استفاده کرده و برای آنها وکلای تسخیری در نظر گرفته شد و پس از برگزاری جلسات رسیدگی و بررسی مستندات و اخذ دفاعیات متهمان و وکلای آنها، رای دادگاه بدوی صادر شد. بر اساس احکام صادره، صالح میرهاشمی‌بلطاقی فرزند سیدکاظم متهم ردیف اول پرونده به اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح کلت کمری در معابر عمومی، تشکیل و اداره دسته و گروه مجرمانه به قصد بر هم زدن امنیت کشور و اجتماع و تبانی منتهی به جرائم ضد امنیت داخلی و عضویت و همکاری با گروهک منافقین؛ مجید کاظمی‌شیخ‌شبانی فرزند محمدرضا متهم ردیف دوم پرونده به اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح کلاشنیکف و عضویت در دسته‌جات و جمعیت غیرقانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور و اجتماع و تبانی منتهی به جرائم ضد امنیت داخلی؛ سعید یعقوبی‌کردسفلی فرزند کرمعلی متهم ردیف سوم پرونده به اتهام محاربه از طریق اقدام به کشیدن اسلحه و استفاده از کلت کمری، عضویت در دسته‌جات و جمعیت غیرقانونی به قصد بر هم زدن امنیت کشور و اجتماع و تبانی منتهی به جرائم ضد امنیت داخلی کشور به اعدام محکوم شدند که این احکام پس از تایید در دیوان عالی کشور، بامداد روز جمعه گذشته به اجرا در آمد. در پی اعدام این جنایتکاران، شبکه‌های رسانه‌ای ضدایرانی مثل همه موارد مشابه دیگر، سعی کردند با تحریف واقعیت و نشان دادن چهره‌ای مظلوم(!) از 3 تروریست مورد اشاره، به تطهیر آنها بپردازند. جریان ضدایرانی در حالی از چند روز پیش از اجرای حکم اعدام سعی در تطهیر تروریست‌ها داشت و از آنها به عنوان معترضان به مشکلات جامعه یاد می‌کرد که این افراد به جنایت خود اعتراف کرده بودند.
* باز هم حمایت سلبریتی‌ها از قاتلان
البته تنها شبکه‌های ضدایرانی و پیاده نظام مجازی آنها نبودند که در غم فقدان 3 اوباش تروریست خاک بر سر ریختند. تعدادی از سلبریتی‌هایی که ید طولایی در حمایت از اوباش دارند، در ماجرای اخیر نیز به صحنه آمدند و ضمن انتقاد از اعدام 3 تروریست، از آنها حمایت کردند. ترانه علیدوستی، تهمینه میلانی، سحر زکریا و سحر دولتشاهی از جمله سلبریتی‌هایی بودند که همگام با گروه‌ها و چهره‌های ضدایرانی خارج‌نشین اعدام قاتلان 3 نفر از مدافعان امنیت را محکوم کردند. این سلبریتی‌های سبک‌مغز و بی‌فهم در حالی به حمایت از 3 تروریست می‌پردازند که در مدت چند ماهی که از شهادت مدافعان امنیت اصفهان می‌گذرد، هیچ اظهار نظری در محکومیت قتل و ترور نداشته‌اند. البته نباید هم چنین انتظاری از این جماعت داشت. کارنامه سلبریتی‌ها همان‌قدر که پر از حمایت و پشتیبانی از جنایتکاران است، همان‌قدر هم خالی از محکومیت و اعلام موضع نسبت به خشونت و ترور اوباش زن، زندگی، آزادی است.
* اصلاح‌طلبان هم جا نماندند
همزمان با سلبریتی‌ها و گروه‌های ضدایرانی، اصلاح‌طلبان نیز درحالی که کوچک‌ترین اظهاراتی نسبت به جنایاتی که در اغتشاشات چند ماه گذشته رقم خورد ندارند، به شیوه خود ضمن حمایت از تروریست‌ها، اعدام آنها را محکوم کردند. اصلاح‌طلبانی که مدت‌هاست از صحنه سیاسی کشور محو شده‌اند، از هر بهانه‌ای برای جلب توجه استفاده می‌کنند، ولو اگر آن بهانه در تعارض با زندگی و ارزش‌های بشری باشد. واکنش انتقاد‌آمیز اصلاح‌طلبان به اعدام 3 تروریست، متفاوت از جریان ضدایرانی بود. آنها با ایجاد تشکیک در روند محاکمه صالح میرهاشمی، مجید کاظمی و سعید یعقوبی، به تطهیر این تروریست‌ها پرداختند. در همین رابطه روزنامه هم‌میهن در گزارشی نوشت: «حکم اعدام صالح میرهاشمی، مجید کاظمی‌شیخ‌شبانی و سعید یعقوبی‌کردسفلی از محکومان پرونده موسوم به «خانه اصفهان» بامداد جمعه 29 اردیبهشت 1402 اجرا شد؛ آن هم در شرایطی که افکار عمومی جامعه از جزئیات دقیق این پرونده خبر نداشت». این روزنامه همچنین به نقل از عباس عبدی از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبان نوشت: «متاسفانه تا هنگامی که دادگاه‌ها علنی و مطابق تمام مواد آیین‌ دادرسی برگزار نشود، حقیقت در پرده ابهام می‌ماند و حسب اینکه شخص به دادگاه یا متهم اعتماد داشته باشد، ‌ادعای او را می‌پذیرد. این وضع برای ثبات جامعه خطرناک است». اما منظور عباس عبدی و روزنامه هم‌میهن از افکار عمومی که نسبت به اعدام 3 تروریستی که از قضا صراحتا به اقدام جنایتکارانه خود اعتراف کرده بودند چیست؟ آنچه در چند روز اخیر مشاهده کردیم، اتحاد گروه‌های ضدایرانی از جمله منافقین، سلطنت‌طلبان و تجزیه‌طلبان برای تطهیر اوباش بود. جریان ضدایرانی حتی با اعلام فراخوان در مقابل زندان دستگرد اصفهان، سعی داشتند از اجرای حکم اعدام جلوگیری کنند. اما روزنامه هم‌میهن با معرفی این افراد به عنوان مردم اصفهان(!) نوشت: «برخی شهروندان اصفهانی نیز انتقاداتی را نسبت به محکومیت این 3 نفر  به اعدام مطرح و حتی تجمعاتی اعتراضی را در این راستا برگزار کردند. رفتاری که نشان از عدم اقناع افکار عمومی شهروندان از صدور و اجرای حکم اعدام این 3 نفر بود».
***
سرشبکه قاچاق زنان و دختران ایرانی اعدام شد
بامداد روز گذشته شهروز سخنوری معروف به الکس به جرم قاچاق انسان به قصد فحشا به دار مجازات آویخته شد. او با ایجاد شبکه گسترده فساد و فحشا، زنان و دختران را به منظور روسپی‌گری به کشورهای منطقه از جمله امارات و مالزی قاچاق می‌کرد. الکس سال 99 به درخواست پلیس ایران، توسط پلیس اینترپل در مالزی دستگیر و برای محاکمه به کشور منتقل شد. او در جریان تحقیقات نزد مقام تحقیق در دادسرا بار‌ها به ارتکاب اعمال مجرمانه خود و تشکیل و راه‌اندازی زیرساخت‌های انجام اعمال خلاف عفت و فحشا در دوبی و مالزی اقرار کرده بود.

Page Generated in 0/0057 sec