printlogo


کد خبر: 262969تاریخ: 1402/3/1 00:00
اخبار

پایان پیش‌تولید سریال حضرت معصومه(س)
همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) مجتبی امینی تهیه‌کننده این سریال به ارائه توضیحاتی درباره آخرین وضعیت این پروژه پرداخت.
مجتبی امینی ضمن عرض تبریک به مناسب ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر، خبر از اتمام مرحله پیش‌تولید صفر سریال الف ویژه حضرت معصومه‌(س)  داد و گفت: آرت بوک فاخری در این مرحله تهیه و تدوین شده است که نقشه راهی برای پیش‌تولید و تولید این اثر را ترسیم و روایت کرده است. امینی افزود: همچنین برای نخستین بار در صنعت فیلمسازی کشورمان از هوش مصنوعی در طراحی و اجرای این پروژه نیز بهره گرفته‌ایم که نتایج استفاده از آن در تولید این اثر فاخر مشهود و ملموس خواهد بود.
وی تصریح کرد: تیم تولید سریال با توجه به اتمام مرحله پیش‌تولید صفر به محض آماده شدن شرایط از سوی سازمان صداوسیما و سیمافیلم آمادگی کامل برای شروع پیش‌تولید نهایی، همچنین تولید این‌ اثر فاخر را دارد.
***
ثبت سرگروهی اکران برای 4 فیلم سینمایی
هفتمین جلسه شورای صنفی سینما یکشنبه ۳۱ اردیبهشت در خانه سینما تشکیل شد. در این جلسه بعد از بررسی درخواست‌ها و موارد مطرح شده، قرار سرگروهی ۴ فیلم ثبت شد. بر این اساس فیلم سینمایی «ارثیه فامیلی» به کارگردانی حامد رضی با پخش «شکوفا فیلم» به سرگروهی پردیس کورش از چهارشنبه ۳ خرداد روی پرده می‌رود. نوبت اکران فیلم‌های سینمایی «عروسی مردم» به کارگردانی مجید توکلی با پخش «فیلمیران» به سرگروهی پردیس هنر شهر آفتاب شیراز، فیلم سینمایی «تصور» به کارگردانی علی بهراد با پخش «خانه فیلم» به سرگروهی پردیس مگامال و فیلم سینمایی «نگهبان شب» به کارگردانی رضا میرکریمی با پخش «بانو فیلم» به سرگروهی پردیس ایران‌مال ثبت شد.
***
اکران آنلاین «غریب» دوشنبه نیم‌بها شد
اکران آنلاین فیلم سینمایی «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی امروز یکم خرداد همزمان با سالروز شهادت سردار محمد بروجردی به صورت نیم‌بها عرضه می‌شود. فیلم سینمایی «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و نویسندگی و تهیه‌کنندگی حامد عنقا از چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت به صورت اختصاصی در پلتفرم فیلیمو اکران خود را آغاز کرده بود. این فیلم به روایت بخشی از زندگی شهید محمد بروجردی در کردستان و شیوه فرماندهی منحصربه‌فرد او در اتحاد مردم و رفع شرایط بحران پرداخته‌ است که در سال ۱۳۵۸ با آغاز ناآرامی‌ها در کردستان توسط احزاب کومله و دموکرات، محمد بروجردی از طرف امام (ره) مأموریت می‌یابد تا به‌عنوان فرمانده سپاه کردستان وضعیت را به حالت عادی بازگرداند. بابک حمیدیان، پردیس پورعابدینی، رحیم نوروزی، حسام محمودی، مهران احمدی و فرهاد قائمیان در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم که محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است در چهل‌ویکمین دوره از جشنواره فیلم فجر در بخش‌های مختلف طراحی صحنه، چهره‌پردازی و جلوه‌های ویژه میدانی موفق به دریافت سیمرغ شد. همچنین سیمرغ بهترین نقش اول زن جشنواره نیز به بازیگر این فیلم اختصاص یافت. جایزه ویژه هیات داوران در بخش مقاومت بین‌الملل و بهترین فیلم از نگاه ملی نیز به غریب تعلق گرفت. «غریب» در هفدهمین جشنواره فیلم مقاومت نیز به عنوان بهترین فیلم انتخاب شد.
***
افتتاح سلسله نمایش‌های کاربردی - درمانی رهایی
سلسله نمایش‌های رهایی به طراحی، نویسندگی و کارگردانی میلاد جباری‌مولانا از دیروز رأس ساعت ١٩:٣٠ در مرکز رشد و گسترش فرهنگ و هنر نقاره‌خانه افتتاح شد. این مراسم با حضور برخی بزرگان و پیشکسوتان تئاتر و رادیو برگزار خواهد شد. 
گروه اجرای این اثر در نظر دارد این سلسله‌نمایش‌ها را تا پایان شهریورماه و هر 2 هفته با یک موضوع جدید که به برخی ناهنجاری‌های اجتماعی می‌پردازد به صورت متفاوت روی صحنه‌ ببرد. از نکات قابل توجه این نمایش می‌توان به پخش زنده از رادیو نمایش و مشارکت هزاران نفر از این طریق به طور همزمان در نمایش اشاره کرد که مخاطب می‌تواند به صورت تلفنی و حضوری در سیری دراماتیک برای نتیجه و پایان‌بندی داستان تصمیم‌گیری کند.
عوامل این نمایش به شرح زیر است:  بازیگران: مسعود نیازی، مرضیه آقاسی، داوود اصغرنژاد؛ مدیر تولید: حمیده خلدی؛ گروه پژوهش و تحقیق: میلاد جباری‌مولانا، ساجده نیک‌صفت؛ طراح لباس: نایب جباری؛ طراح نور: علی‌اصغر مقدم؛ طراح صحنه: علیرضا ثابتی؛ ساخت تیزر و عکاس: تورج قربانی‌مقدم؛ طراح لوگو: علیرضا ساقی و روابط عمومی: فاطمه خسروی.

Page Generated in 0/0065 sec