printlogo


کد خبر: 262973تاریخ: 1402/3/1 00:00
رئیس مرکز سیما فیلم:
برای ادامه سریال پایتخت هیچ رویکرد منفی‌ای نداریم

نخستین نشست خبری رئیس مرکز سیما فیلم یکشنبه 31 اردیبهشت با حضور اهالی رسانه با محوریت معرفی سریال‌های جدید رسانه ملی برگزار شد.
مهدی نقویان، رئیس مرکز سیما فیلم در ابتدای این نشست با بیان اینکه دوران تحول در صداوسیما را زیاد شنیده‌ایم، تاکید کرد: موضوع تحول در رسانه ملی در ۲ موضوع هویت و عدالت است که در محتوای سریال‌ها جاری شده است. در موضوع هویت، هویت ما ایرانی‌ها را ۳ شاخصه‌ اسلامی، تاریخی و انقلابی شکل می‌دهد و در نوشتن فیلمنامه و شکل‌گیری شخصیت‌هایی با هویت ملی به این شاخصه‌ها توجه شده است.
نقویان با نام بردن از سریال‌هایی چون «طلاق»، «عاشورا»، «سرزمین مادری» - که ایرادات آن رفع شده و منتظر پخش است- «نیکان»، «ضد»، «مستوران ۲»، «نائله» و «سنجرخان» این آثار را در نوبت پخش معرفی کرد و از آثاری که در مرحله تولید هستند هم به «سلمان فارسی»،  «محرمانه»، «بازپرس»، «مهیار عیار»، «رخنه»، «رحیل»، «بچه محل» و «هادی» اشاره کرد.
به گفته رئیس مرکز سیمافیلم، ۱۴ سریال هم در مرحله پیش‌تولید است از جمله «موسی»، «ترور»، «غریبه»، «تانک‌خورها»، «۲۰ کووید»، «پردیسان»، «دروازه بهشت»، «رویان»، «عفیف»، «طوبی»، «گاندو ۳»، «رستگاری»، «مسیر اصلی» و «آقای گرفتار ۳».
نقویان در ادامه یادآور شد: همچنین ۱۵ فیلمنامه مشغول نگارش هستند؛ «شاه‌چراغ»، «قول مردونه»، «ماه عسل»، «هنگامه»، «کوه مرا صدا زد»، «بارش تند»، «مقامات انقلاب»، «کوپه شماره ۸»، «دشتستان»، «پریزاد»، «لمندگان»، «رو به موت»، «سبزوار»، «سرباز کوچک امام» و «روزهای لاجوردی».
رئیس مرکز سیما فیلم یادآور شد: ۲۰ فیلمنامه الف ویژه موجود و آماده تولید است که از جمله آنها می‌توان به «پوریای ولی»، «حضرت معصومه»، «خواجه نصیرالدین طوسی» و «سعدی» اشاره کرد که تولید آنها اراده ملی می‌خواهد. 
* برای ادامه سریال پایتخت هیچ رویکرد منفی‌ای نداریم
رئیس مرکز سیما فیلم با بیان اینکه درهای سازمان به روی هیچ‌کس بسته نیست، در پاسخ به سوال یکی از اهالی رسانه گفت: سیروس مقدم پشت در نمانده و جزو کارگردان‌های درجه یک تلویزیون است که تجربیاتش به درد رسانه می‌خورد و کارهای پرمخاطبی می‌سازد. برای ادامه سریال پایتخت هم هیچ رویکرد منفی‌ای نداریم و نگاه‌مان به ادامه سریال‌های این جنسی است که قومیت‌های مختلف را در بر می‌گیرد اما از طرف آقای مقدم طرح فیلمنامه‌ای ارائه نشده که بررسی شود.
وی ادامه داد: سیاست تلویزیون این نیست که کارگردان‌های پیشکسوت را کنار بگذارد و منظور از سلبریتی‌زدایی هم این نیست. به هر حال نیروهای جدید باید رشد کنند و همزمان و همگام با جریان تولید، نیروهای جدید هم رشد خواهند کرد اما درباره الف ویژه آثار به 6، 5 سال زمان تولید و پیش‌تولید طولانی نیاز دارند، عوامل و بازیگران بسیاری در آنها حضور پیدا می‌کنند و به  همین خاطر این آثار به کارگردان‌های باتجربه‌ای نیاز دارند.

Page Generated in 0/0052 sec