printlogo


کد خبر: 262978تاریخ: 1402/3/1 00:00
اخبار

فدراسیون فوتبال آنلاین می‌شود
سیستم‌های قضایی و ناظران فدراسیون فوتبال آنلاین خواهد شد. به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در مراسم رونمایی از سیستم آموزش آنلاین گفت: توسعه و رشد زمانی رخ می‌دهد که بحث آموزش، تعلیم و تربیت در میان باشد. خوشبختانه در بخش آموزش در مسیر خوبی قرار داریم. وی ادامه داد: فدراسیون فوتبال ۶۶ هزار مربی در کل کشور دارد که در این سامانه ثبت شده است. ۲ هزار مربی درجه A آسیا را دارند که این امر بسیار مطلوب است. این سامانه کمک می‌کند ارتباط آنلاین وجود داشته باشد. رئیس فدراسیون در ادامه از راه‌اندازی سامانه آنلاین ناظران و ارکان قضایی خبر داد و گفت: قرار است بزودی سامانه آنلاین ناظران و ارکان قضایی نیز راه‌اندازی شود. در بخش گزارش ناظران، زمانی که بازی‌ها تمام می‌شود، به فوریت گزارش ناظر بازی ثبت می‌شود تا اگر نیاز باشد اقدامی درباره بازی‌ها انجام شود، ضمن اینکه در بخش ارکان قضایی نیز به صورت آنلاین سیستمی راه‌اندازی خواهد شد تا از این پس هیات‌ها، کمیته‌های انضباطی، اخلاق و تعیین وضعیت به صورت آنلاین درخواست‌های خود را ثبت کنند. تاج درباره راه‌اندازی سامانه صدور مجوز حرفه‌ای گفت: سامانه صدور مجوز حرفه‌ای را پیش روی خود داریم که بسیار گسترده بوده و سازمان لیگ و مجموعه فدراسیون در حال بررسی و کار کردن روی این برنامه هستند. قصد ما در هر زمینه‌ای شفاف‌سازی است و بدون شک وجود سامانه‌ها و فعال شدن تمام بخش‌ها در سیستم آنلاین در این باره کمک بسزایی به آن می‌کند. وی در پایان پس از تقدیر از مدرسان پیشکسوت فوتبال و فوتسال گفت: آقایان محصص و صالح جزو افتخارات فوتبال و فوتسال ایران و به نوعی شناسنامه این ۲ رشته هستند و برای فوتبال و فوتسال کشور اعتبار محسوب می‌شوند و باید قدردان آنها باشیم.
***
سهمیه تیم‌ها برای جذب بازیکنان خارجی فصل آینده مشخص شد
سخنگوی فدراسیون فوتبال از مشخص شدن تعداد سهمیه باشگاه‌ها برای جذب بازیکنان خارجی در فصل آینده خبر داد. احسان اصولی روز گذشته درباره جلسه مسؤولان فدراسیون فوتبال با سازمان خصوصی‌سازی گفت: امروز جلسه هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال تشکیل شد که مصوباتی را به همراه داشت. ابتدا بحث روز جامعه فوتبال که انتخاب سرمربی تیم امید بود مورد بررسی و تصویب قرار گرفت. به جهت پیوستگی تیم امید با بزرگسالان و با پیشنهاد آقای قلعه‌نویی پس از بررسی و گفت‌وگوهای متعدد با فدراسیون و کمیته ملی المپیک نظر ایشان مورد موافقت قرار گرفت و رضا عنایتی سرمربی امیدها شد. سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره سایر مصوبات هیات‌رئیسه تصریح کرد: همچنین تعداد بازیکنان خارجی برای عقد قرارداد با باشگاه‌ها افزایش یافت که شامل 1+ 5 سهمیه شد. این موضوع با هدف بهینه‌سازی فنی لیگ برتر و تعدیل مبلغ قراردادها مورد تصویب قرار گرفت. سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره جلسه قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی با مسؤولان فدراسیون فوتبال یادآور شد: او در جلسه هیات‌رئیسه نبود، بلکه بازدیدی را درباره مولدسازی اماکن ورزشی از مرکز ملی فوتبال داشت تا درباره نحوه بهره‌برداری از آنها در سطح استان تهران و کل کشور تفاهم‌هایی صورت بگیرد.
***
جاکارتای اندونزی با معنوی‌نژاد شگفتی‌ساز والیبال آسیا شد
هرچند پلیس قطر در دیدار نیمه‌نهایی با نماینده اندونزی از نظر آماری تیم برتر میدان بود اما جاکارتا با شگفتی‌سازی به فینال والیبال باشگاه‌های آسیا رسید. به گزارش ایسنا، با پایان مرحله نیمه‌نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا، فینالیست‌های این دوره از مسابقات مشخص شدند. بر این اساس تیم‌های سانتوری ژاپن و جاکارتای اندونزی به ترتیب با پیروزی مقابل شهداب یزد و پلیس قطر به فینال این دوره از بازی‌ها صعود کردند. شگفتی‌ساز این دوره از مسابقات اما تیم جاکارتای اندونزی بود که مقابل پلیس قطر سه بر یک (۱۱ بر ۲۵، ۲۹ بر۲۷، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۳) به برتری رسید و حریف سانتوری ژاپن در فینال شد. محمدجواد معنوی‌نژاد در تیم جاکارتا توپ می‌زند. این بازیکن به خاطر حضور در تیم اندونزیایی از اردوی تیم‌ ملی خط خورد و بهروز عطایی با حضورش در باشگاه‌های آسیا موافقت نکرد اما از آنجا که قرارداد بسته بود باید بازی می‌کرد و به همین دلیل تیم‌ ملی را از دست داد. معنوی‌نژاد در این دیدار برای تیم خود ۱۶ امتیاز کسب کرد که ۱۴ امتیاز آن را از حمله و ۲ امتیاز را هم در بخش دفاع به دست آورد اما امتیازآورترین بازیکن زمین، یار اوگاندایی جاکارتا بود که ۲۴ امتیاز کسب کرد. تیم پلیس از نظر آماری عملکرد بهتری نسبت به جاکارتا داشت اما بازنده دیدار نیمه‌نهایی شد. جاکارتا از حمله ۵۲ امتیاز به دست آورد در حالی که قطر ۵۴ امتیاز کسب کرد. ۹ امتیاز دفاع سهم تیم اندونزی و ۱۴ امتیاز برای قطر بود. قطر در بخش سرویس هم بهتر بود و ۳ امتیاز به دست آورد، در مقابل سهم حریفش یک امتیاز مستقیم سرویس بود. اشتباهات فردی ۲ تیم هم مشابه هم بود و جاکارتا ۲۸ و پلیس ۲۷ امتیاز از اشتباهات تیم مقابل به دست آوردند.
***
محمد بنا مشاور علیرضا دبیر شد
سرمربی سابق تیم‌ ملی کشتی فرنگی به عنوان مشاور عالی رئیس فدراسیون کشتی انتخاب شد. به گزارش ایسنا، علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی در حکمی محمد بنا، سرمربی سابق تیم‌ ملی کشتی فرنگی را به عنوان مشاور عالی خود منصوب کرد. مراسم اهدای حکم سرمربی اسبق تیم‌ ملی کشتی فرنگی و برترین مربی قرن ایران، صبح دیروز در محل فدراسیون کشتی برگزار و علیرضا دبیر رئیس فدراسیون، حکم محمد بنا را به وی اهدا کرد. مراسم تودیع و معارفه رئیس کمیته انضباطی فدراسیون کشتی نیز در محل فدراسیون کشتی نیز برگزار شد. در این مراسم علیرضا دبیر ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های فاطمه زرین‌ماه، رئیس پیشین کمیته انضباطی فدراسیون کشتی، در حکمی احسان حیدری‌شهباز را به عنوان مشاور حقوقی و سرپرست کمیته انضباطی منصوب کرد.

Page Generated in 0/0053 sec