printlogo


کد خبر: 262986تاریخ: 1402/3/1 00:00
اخبار

حکم اعدام تروریست‌های حرم شاه‌چراغ بزودی اجرا می‌شود
رئیس کل دادگستری فارس گفت: حکم اعدام ۲ نفر از ۵ تروریست‌ حرم شاه‌چراغ تأیید شده و بزودی در خیابان ۹ دی اجرا می‌شود. حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی گفت: حادثه تروریستی حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) دو بعد دارد که یک قسمت مربوط به قصور و کوتاهی در بخش انتظامات است که در دادسرای نظامی فارس پرونده این موضوع در دست رسیدگی است. وی ادامه داد: همچنین قسمت دوم پرونده این موضوع در دادسرای عمومی و انقلاب رسیدگی شد و کیفرخواست برای متهمان صادر شد. به گفته رئیس کل دادگستری فارس، حکم اعدام ۲ نفر از ۵ تروریست تأیید شده و بزودی این حکم در خیابان ۹ دی اجرا می‌شود.
***
کاهش ۱۰ درصدی نرخ بلیت مترو
اعضای شورای شهر تهران صبح دیروز طرح کاهش بهای بلیت مترو از ۲۵ به ۱۵ درصد را تصویب کردند.
مهدی چمران با اشاره به طرح دوفوریت کاهش نرخ بهای بلیت متروی تهران گفت: این مهم در راستای تحقق شعار سال است و به همین دلیل بهای بلیت مترو از ۲۵ به ۱۵ درصد کاهش یافت. 
وی در واکنش به این لایحه دوفوریتی اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال که مهار تورم و رشد تولید است، لایحه دوفوریتی را تقدیم شورای شهر کردند که بر اساس آن نرخ بلیت مترو کاهش یابد. 
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه قیمت بلیت مترو از ۳۷۷۰ تومان به ۳۴۰۰ تومان و از ۲۸۵۰ تومان به ۲۵۰۰ تومان کاهش می‌یابد، گفت: البته در حوزه تاکسی چون تاکسی متعلق به بخش خصوصی است نمی‌توانیم خیلی ورود کنیم اما درباره مترو سعی کردیم اقدامات موثری انجام دهیم و در اتوبوسرانی نیز اتوبوس‌ها متعلق به بخش خصوصی هستند و نمی‌توانیم به آنها فشار بیاوریم و کم کردن بهای بلیت مترو هم برای اتوبوس‌ها به‌صرفه نیست. 
وی با بیان اینکه کاهش بهای بلیت مترو از ۲۵ به ۱۵ درصد رقمش مهم نیست، بلکه یک پیام خوب برای مردم دارد، افزود: ما برای کاستن از گرانی‌ها و تورم این کار از دست‌مان برمی‌آمد و انتظار هم نداریم که از فردا این کار انجام شود، بلکه مترو ۱۵ روز فرصت دارد. 
***
برنامه‌های اورژانس برای برگزاری مراسم اربعین حسینی
اولین جلسه کمیته اربعین حسینی(ع) روز گذشته با حضور رئیس سازمان اورژانس کشور به عنوان رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین و اعضای این کمیته برگزار شد. جعفر میعادفر اهم اهداف کمیته بهداشت و درمان اربعین را ارائه خدمت به جمعیت میلیونی عاشقان زائر پیاده شرکت‌کننده در این مراسم عظیم که مصادف با فصول گرم سال است، عنوان کرد. 
وی به بیان ساختار ارائه خدمات با محوریت ستاد مرکزی اربعین حسینی در کنار سایر اعضا و همچنین دستگاه‌های اجرایی پرداخت و بر لزوم استفاده حداکثری از تمام توان وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور جهت ارائه خدمات ارزنده به زائرین عزیز ایرانی و غیرایرانی شرکت‌کننده در این مراسم تأکید کرد. 
رئیس سازمان اورژانس کشور با تأکید بر توجه ویژه به پیشگیری از گرما‌زدگی، شیوع بیماری‌های واگیر و بیماری‌های منتقله از آب و غذا و مصدومیت‌های ناشی از حوادث ترافیکی در مراسم اربعین امسال گفت: هماهنگی برنامه‌ها، جلسات، مصوبات و جمع‌بندی اطلاعات آماری با اطلاع و هماهنگی کمیته بهداشت و درمان اربعین، اهمیت بسیاری دارد.
***
انسداد بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ حساب بانکی کلاهبرداران
رئیس پلیس آگاهی فراجا از کاهش ۵ درصدی کلاهبرداری در کشور خبر داد و گفت: بیش از ۲ هزار شماره کارت و حساب بانکی در اختیار کلاهبرداران از طریق سامانه سرآمد بسته شد. سردار محمد قنبری با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۷ هزار متهم در حوزه جعل و کلاهبرداری دستگیر شده‌اند، اظهار داشت: ۵۷ محکوم متواری و تحت تعقیب در ۶ استان کشور در قالب طرح محکومان متواری و تحت تعقیب شناسایی و دستگیر شدند.
***
وضعیت نارنجی کرونایی به یک شهر کاهش یافت
بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت نارنجی کرونایی از ۷ به یک شهر کاهش یافت. روز شنبه ۳ نفر دیگر از بیماران «کووید-۱۹» در کشور جان خود را از دست دادند و به این ترتیب مجموع جان‌باختگان این بیماری، به ۱۴۶ هزار و ۲۳۰ نفر رسید.

Page Generated in 0/0060 sec