printlogo


کد خبر: 262990تاریخ: 1402/3/1 00:00
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی:
بوم‌گردی راوی فرهنگ ایرانی است

گروه اجتماعی: وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نشست با رئیس و اعضای جامعه انجمن‌های حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران که در محل سالن فجر این وزارتخانه برگزار شد، گفت: از نظر من شما صنف نجیبی هستید و خیلی حال خوبی دارید. با فرهنگ، متواضع و منصف هستید که در دورترین نقطه با کمترین امکانات خدمت می‌کنید.
سیدعزت‌الله ضرغامی افزود: من هم اعتقاد دارم که بوم‌گردی‌ها برجسته‌ترین مصداق تقاطع در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هستند و به انجام ماموریت‌های سه‌گانه این وزارتخانه کمک می‌کند. این نگاه باید تقویت شود و مدیران ما برای استفاده بهتر از بوم‌گردی‌ها باید برنامه‌ریزی کنند. 
وی اظهار کرد: در بوم‌گردی‌ها ضمن رعایت فرهنگ بومی و رعایت استانداردهای واحد بوم‌گردی باید مسائل مرتبط با واحدهای اقامتی و استانداردهای مربوط به اقامتگاه‌ها را رعایت کرد. به‌عنوان مثال تجهیز سرویس‌های بهداشتی و...  موضوعاتی است که در بوم‌گردی‌ها نیز باید مانند سایر واحدهای اقامتی به آن توجه شود. وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه گفت: در ماه‌های اول فعالیتم در این وزارتخانه درباره بوم‌گردی‌ها صحبت کردم، یکی از مسؤولان به من درباره بوم‌گردی تذکر داد و از بوم‌گردی‌ها به ‌عنوان پدیده‌ای یاد کرد که فرهنگ دینی و زیبای روستایی ما را خراب می‌کند! ضرغامی افزود: باید بدانیم که بوم‌گردی در حقیقت یک واحد اقامتی نیست بلکه یک خانه است و همه ویژگی‌های یک خانه را دارد و استانداردهای برخورد با میهمان در خانه‌های ایرانی باید در بوم‌گردی رعایت شود. البته به طور حتم فرهنگ زیبای روستایی و نیز قانون هر جامعه‌ای مانند پوشش گردشگران باید رعایت شود. فرهنگ بوم‌گردی به حدی باید قوی باشد که گردشگر رنگ فرهنگ بومی بگیرد. وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پایان با تاکید بر اهمیت روایتگری خاطرنشان کرد: روایتگری صحیح از فرهنگ ملی و دینی و معرفی فرهنگ غنی بومی و روستایی می‌تواند به معرفی هر چه بهتر فرهنگ غنی ایرانی - اسلامی و انتقال آن به همگان کمک کند.

Page Generated in 0/0062 sec