printlogo


کد خبر: 262996تاریخ: 1402/3/1 00:00
اخبار

نمایندگان مجلس چهارشنبه با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از دیدار نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب اسلامی خبر داد. حسینعلی حاجی‌دلیگانی افزود: نمایندگان روز چهارشنبه (سوم خرداد) به دیدار رهبر حکیم انقلاب می‌روند. این دیدار طبق روال هر سال، بعد از برگزاری اجلاسیه سالانه مجلس برگزار می‌شود.
انتخابات هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی برای اجلاسیه چهارم قرار است طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده سه‌شنبه دوم خرداد برگزار شود.
***
قالیباف: هیچ اغماضی درباره حقابه هیرمند وجود ندارد
رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز نشست علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی درباره مساله حقابه هیرمند گفت: توافق درباره حقابه، بخشی از تاریخ بلند همسایگی 2 ملت ایران و افغانستان بوده و غیرقابل خدشه است. اجرای کامل و دقیق این توافق به نفع هر 2 ملت و تضمین‌کننده منافع متقابل است و همچنین محافظ وضعیت اقلیمی جغرافیایی بخش‌های بزرگی از غرب افغانستان و شرق ایران است. این یک مساله حیاتی است و درباره آن اغماضی وجود نخواهد داشت. بنده از مسؤولان افغانستان می‌خواهم به اراده مثبت جمهوری اسلامی ایران در این باره پاسخ سازنده داده و با توجه به ذخیره آب کافی که در خاک افغانستان وجود دارد، از ایجاد یک مشکل جدی در روابط 2 کشور پیشگیری کنند.
قالیباف در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به بازگشت ناوگروه 86 نیروی دریایی ارتش به کشور گفت: بازگشت غرورآفرین ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از ۸ ماه ماموریت دریانوردی به دور دنیا را به دلاورمردان قهرمان نیروی دریایی تبریک می‌گویم. ملت ایران به این فرزندان شجاع خود افتخار می‌کند و این ماموریت، حضور مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در آب‌های بین‌المللی با پیامی صلح‌آمیز را به سراسر جهان مخابره کرد.
***
سفیر سوییس به وزارت امور خارجه احضار شد
در پی موضع‌گیری مداخله‌جویانه سوییس در امور داخلی کشورمان و همچنین استفاده نامتعارف و غیرحرفه‌ای سفارت این کشور در تهران در بازنشر تصویری با یک پرچم جعلی، دیروز خانم نادین لوزانو، سفیر کنفدراسیون سوییس در تهران توسط مدیر کل غرب اروپای وزارت امور خارجه احضار شد. 
در این ملاقات مراتب ناخرسندی و اعتراض جمهوری اسلامی ایران به اقدام طرف سوییسی به وی ابلاغ شد. همچنین تصریح شد چنین اقدام نامتعارفی، متناسب با روابط دوستانه جمهوری اسلامی ایران و کنفدراسیون سوییس نبوده و باید اصلاح شود. سفیر سوییس در پاسخ اعلام داشت مراتب را در اسرع وقت به کشورش منعکس خواهد کرد. 
حساب رسمی سفارت سوییس در تهران چند روز پیش به بهانه‌ انتقاد از مجازات 3 تروریست خانه اصفهان که اقدام به قتل عمد ماموران امنیت کرده بودند، تصویری از تجمع گروهک‌های ضد انقلاب با پرچم جعلی از ایران منتشر کرده بود.
***
هیأت‌های استانی بررسی تبلیغات انتخابات مجلس تشکیل می‌شود
نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر دیروز (یکشنبه) و در ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ماده ۴۶ این طرح را تصویب کردند.
ماده ۴۶، یک ماده به شرح زیر به عنوان ماده (۶۵ مکرر ۲) به قانون الحاق می‌شود:
ماده ۶۵ مکرر۲- به‌منظور ساماندهی و مدیریت تبلیغات انتخاباتی و ایجاد فضای مناسب جهت تحقق انتخابات رقابتی و نیز تضمین بهره‌مندی یکسان نامزدها از امکانات دولتی و عمومی، هیات استانی بررسی تبلیغات در هر استان یک هفته پس از پایان ثبت‌نام داوطلبان زیر نظر هیات اجرایی مرکزی انتخابات با ترکیب زیر تشکیل می‌شود:
۱- استاندار یا نماینده تام‌الاختیار او به عنوان رئیس هیات
۲- دادستان مرکز استان یا نماینده تام‌الاختیار او
۳- مدیرکل صداوسیمای استان یا نماینده تام‌الاختیار رئیس سازمان
۴- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان
۵- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان
۶- رئیس هیات بازرسی انتخابات استان
۷- دبیر ستاد انتخابات استان بدون حق رای
۸ - 2 نفر از اعضای شورای استان به انتخاب شورای اسلامی استان بدون حق رای
تبصره ۱- هیات نظارت استان یک‌ نفر از میان اعضای خود یا خارج از آن را به‌منظور نظارت بر عملکرد هیات استانی بررسی تبلیغات تعیین می‌نماید. هیات مکلف است از وی به‌ صورت کتبی جهت شرکت در جلسات هیات، دعوت کند. عدم حضور عضو ناظر مانع از تشکیل جلسه نمی‌شود.
تبصره ۲- جلسات هیات استانی بررسی تبلیغات با حضور حداقل 5 عضو دارای حق رای رسمیت می‌یابد و تصمیمات آنها با رای 4 عضو دارای حق رای، معتبر است.
تبصره ۳- وظایف هیات بررسی تبلیغات عبارتند از:
۱- اجرای دستورالعمل‌های هیات اجرایی مرکزی درباره تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی
۲- برنامه‌ریزی و اجرای مقررات لازم جهت برخورداری نامزدها از فرصت برابر استفاده از امکانات تبلیغاتی نهادها موضوع ماده ۵۵ این قانون
۳- مراقبت بر جرائم تبلیغاتی ارتکابی از جمله استفاده غیرقانونی از هرگونه امکانات و اموال دستگاه‌های دولتی و عمومی یا فعالیت‌های تبلیغاتی غیرقانونی مسؤولان و کارکنان و اعلام آن به مراجع صالح قضایی
۴- سایر وظایف مقرر در این قانون

Page Generated in 0/0058 sec