printlogo


کد خبر: 263006تاریخ: 1402/3/1 00:00
در پی حمله گروهک تروریستی جیش‌الظلم به پاسگاه مرزی سراوان، ۵ نفر از نیروهای مرزبانی به شهادت رسیدند
فرزندان شهید وطن

گروه سیاسی: بامداد روز گذشته یک تیم تروریستی که قصد نفوذ به داخل کشور را داشت، توسط مرزبانان هنگ مرزی سراوان حین کنترل و پایش مرز مشاهده و ضمن درگیری مسلحانه با آنان از ورود این گروهک تروریستی به داخل کشور جلوگیری شد و تروریست‌ها به آن سوی مرز متواری شدند. در این درگیری ضمن وارد آمدن ضربه مهلک به این گروهک تروریستی، 5 نفر از کارکنان پایور و وظیفه هنگ مرزی سراوان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
در این درگیری که در منطقه «مک سوخته» رخ داد، 2 مرزبان کادر به نام‌های حسن بادامکی و علی غنی باتدبیر و 3 سرباز به نام‌های ناصر حیدری، محمد جمال‌زاده و یونس سیفی‌نژاد به شهادت رسیدند و 2 مأمور دیگر نیز مجروح شدند. ساعاتی بعد از این حادثه اعلام شد یکی از مجروحان هم به شهادت رسیده است اما در پی عملیات احیا، خوشبختانه گروهبان یکم رضا برجی به زندگی بازگشت. نیروی انتظامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد پس از این حادثه تروریست‌ها با تحمل تلفات از صحنه درگیری متواری شدند و این اقدام ناجوانمردانه حتما بی‌پاسخ نخواهد ماند. همچنین جانشین فرماندهی انتظامی کشور به همراه فرمانده مرزبانی فراجا برای بررسی موضوع در منطقه درگیری حضور پیدا کردند. 
مهدی شمس‌آبادی، دادستان استان سیستان‌وبلوچستان پیرامون این حادثه اظهار کرد: در پی حمله گروهک جیش‌الظلم به پاسگاه مرزی مک سوخته شهرستان سراوان 5 نفر از نیرو‌های هنگ مرزی این شهرستان شهید و تعدادی نیز مجروح شدند. وی افزود: دستورات قضایی لازم جهت دستگیری عوامل این حادثه صادر شده است. 
* کنعانی: حمله تروریستی سراوان اقدامی علیه ایران و‌پاکستان است
پس از این حادثه ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه حمله ددمنشانه تروریستی در مرز «مزه‌سر» را بشدت محکوم کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که توسل به این اقدام تروریستی بزدلانه توسط گروه‌های شرور و تروریست بعد از حضور هیات بلندپایه پاکستانی به‌ریاست شهباز شریف، نخست‌وزیر جمهوری اسلامی پاکستان در مراسم افتتاح طرح‌های‌ بازارچه مشترک مرزی و انتقال برق به‌همراه رئیس‌جمهور کشورمان در مرز «پیشین»، اقدامی هدفمند علیه امنیت و منافع 2 کشور است تا اجازه ندهند مرز مشترک، مرز دوستی و همکاری و مرز اقتصادی برای مردم ۲ کشور باشد. کنعانی افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این اقدام شرورانه، از دولتمردان پاکستان انتظار دارد هرچه سریع‌تر به توافقات ۲ کشور برای سرکوب گروه‌های تروریستی جامه عمل بپوشاند و در ارتقای امنیت مرزهای مشترک بکوشند. قطعا هدف این گروه‌های تروریستی ایجاد خلل در امنیت مرزهای مشترک و امنیت مردم مرزنشین ۲ کشور است و جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته مجددا بر اهتمام خود بر بسط امنیت در منطقه و توسعه همکاری‌ها تأکید می‌کند. 
* پاکستان حادثه تروریستی سراوان را محکوم کرد و متعهد به همکاری با ایران شد
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان حادثه تروریستی حمله به مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در هنگ مرزی سراوان را محکوم کرد و گفت: اسلام‌آباد متعهد به همکاری با تهران علیه تروریسم است. ممتاز زهرا با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن برای دفتر ایرنا در اسلام‌آباد ارسال شد، اعلام کرد دولت پاکستان حمله تروریستی در شهر سراوان ایران را که منجر به جان باختن ۵ نفر از مرزبانان این کشور شد قویا محکوم می‌کند. وی افزود: دولت و مردم پاکستان عمیق‌ترین تسلیت خود را به خانواده‌های داغدار شهدا و همچنین به دولت جمهوری اسلامی ایران برای این حادثه تلخ ابراز می‌کنند. سخنگوی وزارت خارجه پاکستان تاکید کرد: همان‌طور که در دیدار اخیر نخست‌وزیر پاکستان و رئیس‌جمهور ایران مجددا تأکید شد، ما بر لزوم تلاش متقابل برای از بین بردن تروریسم در ۲ طرف مرز تأکید می‌کنیم. ممتاز زهرا افزود پاکستان مرزهای خود با ایران را مرز صلح و دوستی می‌داند و همچنان متعهد به همکاری با تهران در این راستاست.
حمله تروریستی ناجوانمردانه اشرار و معاندان در شنبه شب و تلاش آنها برای ورود به کشور با مقاومت مرزبانان دلیر و غیرتمند برجک مرزبانی روبه رو شد که در این درگیری متاسفانه ۵ نفر از مرزبانان عزیز ایران اسلامی به درجه رفیع شهادت نایل آمدند. مرکز اطلاع‌رسانی و ارتباطات فراجا روز گذشته طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی حمله تروریستی ناجوانمردانه اشرار و معاندان، شب گذشته تلاش تروریست‌های معاند برای ورود به کشور از مرز پاکستان با مقاومت مرزبانان دلیر برجک مرزبانی «مزه سر» هنگ مرزی سراوان ناکام ماند.
* شهادت 15 مأمور پلیس در ۲ ماه
در 2 ماه گذشته، 15 نفر از نیروهای پلیس در مأموریت‌های مختلف به شهادت رسیده‌اند. جدا از 5 شهید مدافع امنیت که بامداد روز گذشته شهید شدند، در ارتباط با ۱۰ شهید دیگر باید گفت که سرگرد قربانعلی پیری، از مرزبانان هنگ مرزی زابل در تاریخ بیست‌وچهارم اردیبهشت‌ماه در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان موادمخدر بر اثر اصابت گلوله مجروح و بعد از ۲ روز به علت شدت جراحات وارده در شام شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام به درجه رفیع شهادت نائل شد.
سرگرد یاسر عبدلی نیز 24 اردیبهشت‌ماه در مبارزه با اشرار مسلح و درعملیات رهایی گروگان به شهادت رسید.
ماجرای شهادت شهید عبدلی از این قرار بود که اشرار مسلح در قبال آزادی یک زندانی، یک مادر و دختر را در بم به گروگان گرفته و به خاش برده و قصد داشتند مثل فیلم‌های سینمایی به خارج از کشور منتقل کنند اما با واکنش پلیس مواجه شدند. در حین عملیات رهایی گروگان‌ها، یاسر عبدلی یکی از افسران شجاع، متعهد و متخصص پلیس به ضرب گلوله اشرار به شهادت رسید.
شهید محمدرضا اسداللهی، فرمانده پاسگاه انتظامی چارک بندرلنگه نیز در تاریخ 21 اردیبهشت‌ماه در مبارزه با قاچاقچیان به درجه رفیع شهادت نائل آمد. وی در جریان عملیات تعقیب و گریز خودروی قاچاقچیان به شهادت رسید.
شهید مهدی هادی نیز از مأموران پلیس امنیت کشور بود که در تاریخ 19 اردیبهشت‌ماه در عملیات مبارزه با قاچاقچیان مشروبات الکلی به شهادت رسید. در جریان گشت‌زنی در مسیر زنجان - تبریز و هنگام توقف یک دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق، مأموران پلیس با قاچاقچیان درگیر شده و مهدی هادی در این درگیری بر اثر برخورد عمدی خودروی قاچاقچیان و شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل شد. لازم به ذکر است که قاچاقچیان که مذبوحانه بعد از جنایت پا به فرار گذاشته بودند بعد از تعقیب و گریز دستگیر و ۲ دستگاه خودرو توقیف و مقادیر زیادی کالای ممنوعه از آنها کشف و ضبط شد. همچنین ۳ متهم نیز دستگیر شدند.
همچنین شهید مسعود پرکاس، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر دریابانی هرمزگان 18  اردیبهشت‌ در عملیات مبارزه با سوداگران مرگ در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس بر اثر اصابت گلوله قاچاقچیان مواد مخدر به شهادت رسید.
شهید سعید ربیعی نیز از کارکنان کلانتری 13 اهواز بود که 16 اردیبهشت‌ماه در عملیات دستگیری قاتل فراری به شهادت رسید. ماجرا از این قرار بود که در پی وقوع ۳ فقره قتل در شهرستان اهواز ماموران نوپو به محل اعزام شده و محل مورد نظر را در منطقه کیانپارس اهواز محاصره کرده و در نهایت قاتل فراری کشته شد. گفتنی است یک قبضه سلاح شکاری، یک قبضه سلاح کلت‌کمری و یک عدد نارنجک عمل نکرده 40 تکه نظامی از فرد شرور کشف و ضبط شد.
همچنین شهید مهدی یزدی در تاریخ 14 اردیبهشت در عملیات مبارزه با اشرار در اصفهان به درجه رفیع شهادت نائل شد. بر پایه این گزارش یک دستگاه خودروی واحد گشت انتظامی اصفهان در درگیری با افراد شرور دچار سانحه می‌شود که سرگرد مهدی یزدی بر اثر جراحات وارده به شهادت رسید.
شهید علیرضا شهرکی نیز رئیس پلیس آگاهی سراوان بود که در تاریخ 10 اردیبهشت با اصابت گلوله‌های پیاپی اشرار مسلح به همراه همسرش به شهادت رسید.
شهید سجاد قدمی، از کارکنان مرزبانی قروه نیز در عملیات پایش مرزی بر اثر حادثه‌ای در اول اردیبهشت‌ماه به شهادت رسید.
شهید سعید مریدی از دیگر نیروهای پلیس نیز 22 فروردین‌ماه امسال بر اثر اصابت گلوله قاچاقچیان موادمخدر به شهادت رسید.
* سکوت رضایتمندانه عبدالحمید
مواضع ضد وحدت ملی و دشمن‌پسند عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان ضمن اینکه به خوراک جریان معاند خارج از کشور تبدیل شده، همچنان به شهادت مدافعان امنیت منطقه منجر می‌شود. از ابتدای سال تا به امروز 7 مامور در استان سیستان‌وبلوچستان به شهادت رسیده‌اند که در همه موارد عبدالحمید با سکوت معنادار خود تلویحا از حملات تروریستی علیه مدافعان امنیت منطقه حمایت کرده است. عبدالحمید حتی پس از شهادت علیرضا شهرکی، رئیس پلیس آگاهی سراوان که به همراه همسرش در حالی که با خودروی شخصی در حال تردد بود، با اصابت گلوله‌های پیاپی اشرار مسلح به شهادت رسید نیز سکوت کرد. این موضوع در حالی اتفاق افتاده بود که روز قبل از حادثه عبدالحمید در تریبون خود پلیس را قاتل مردم خوانده بود. 
سکوت عبدالحمید در ارتباط با شهادت مدافعان امنیت، درحالی است که وی جمعه‌ گذشته حتی حامی تروریست‌های خانه اصفهان شده بود و این اعدام‌ها را دردآور خواند! وی گفته بود: «اعدام‌های اخیر در اصفهان واقعا دردآور بود. یکی از مشکلات اساسی که باید روی آن فکر بشود موضوع اعترافات است. از یک طرف مسؤولان قضایی و امنیتی گفته‌اند که این افراد به قتل اعتراف کرده‌اند اما از طرف دیگر این افراد از داخل زندان پیام فرستاده‌اند که مجبور به اعتراف شده‌اند. مردم اصفهان و ایران و بسیاری از مردم دنیا خواستار توقف اعدام این افراد بودند. متاسفانه گرفتن اعتراف اجباری در کشور وجود دارد و متداول است و قابل انکار نیست. مردم به این اعترافات اعتماد ندارند که چگونه گرفته شده‌اند. درخواست بنده از مسؤولان آن است که اعدام را متوقف کنید».
* چرا از سلبریتی‌ها خبری نیست؟!
در چند روز اخیر بر سر ماجرای اعدام تروریست‌های خانه اصفهان، شاهد آن بودیم که سلبریتی‌ها از جمله ترانه علیدوستی، سحر دولتشاهی، تهمینه میلانی و... در حمایت از تروریست‌هایی که هم به اقدام جنایتکارانه‌شان اعتراف کرده بودند و هم شواهد ماجرا نیز کاملا موجود است، ضمن انتقاد از این اعدام، از این سه مجرم که بهترین‌های حافظ امنیت را به شهادت رساندند، حمایت کردند. 
این جماعت که بارها ثابت کرده‌اند  اطلاعات‌شان تنها در سطح فضای زرد مجازی است، حال در ارتباط با شهادت مدافعان امنیت کشور که همگی آنها جوان بودند، روزه سکوت گرفته‌اند و حتی این اقدام تروریستی را نیز محکوم نکرده‌اند، البته نباید هم چنین انتظاری از این جماعت داشت. کارنامه سلبریتی‌ها همان‌قدر که پر از حمایت و پشتیبانی از جنایتکاران است، همان‌قدر هم خالی از محکومیت و اعلام موضع نسبت به خشونت و ترور اوباش «زن، زندگی، آزادی» است.
***
تشریح کامل اتهامات مجرمان پرونده خانه اصفهان
مسعود ستایشی، سخنگوی قوه‌قضائیه درباره اتهامات وارده به متهمان پرونده خانه اصفهان اظهار کرد: اتهامات متهمان پرونده خانه اصفهان مبنی بر استفاده از سلاح گرم کلت کمری و کلاشنیکف و ارتباط با گروهک منافقین احصا و احراز شده است. وی با بیان اینکه در این پرونده فرآیند دادرسی کاملا مطابق موازین قانونی و رعایت جامع مقررات بوده است، گفت: متهمان حق داشتند از وکیل استفاده کنند، در مرحله مقدماتی ۴ نفر از متهمان وکیل تعیینی داشتند و ۲ نفر دیگر نیز به علت عدم معرفی وکلای تعیینی در موعد مقرر، از وکلای تسخیری استفاده کردند. سخنگوی قوه‌قضائیه با بیان اینکه حق دفاع برای تمام متهمان پرونده خانه اصفهان مورد نظر و توجه قرار گرفت، تصریح کرد: در جریان رسیدگی به این پرونده، تمسک به اسناد، مدارک متقن و شواهد، اظهارات و اقاریر صریح قبل و پس از بازداشت متهمان مورد بررسی قرار گرفت. وی افزود: متهمان هماهنگی قبلی داشتند و برنامه‌ریزی کردند برای اینکه مبادرت به اقدام مسلحانه علیه مردم و حافظان امنیت کنند که در نهایت ۳ نفر از بهترین‌های حافظان امنیت توسط این افراد به شهادت رسیدند. ستایشی ادامه داد: این افراد از مدت‌ها قبل مبادرت به خرید سلاح کرده و با سرپل گروهک منافقین ارتباط‌گیری و اقدامات تروریستی خود را براساس دستورات این گروهک تروریست عملیاتی کردند. وی افزود: متهمان این پرونده از منافقین خط گرفتند و اقدام به تحرکات، تخریب عمدی با استفاده از ساختن سلاح دست‌ساز کوکتل مولوتوف و پرتاب آن به سمت ماموران کردند که در ادامه با انجام این اقدامات‌شان موجب ارعاب و وحشت مردم شدند.  سخنگوی قوه‌قضائیه تاکید کرد: اگر این افراد تروریست نیستند و اعمال مجرمانه انجام ندادند، پس چه کسی تروریست است؟

 


Page Generated in 0/0058 sec