printlogo


کد خبر: 263013تاریخ: 1402/3/2 00:00
اخبار

نماهنگ «مهر خواهر برادری» منتشر شد
نماهنگ «مهر خواهر برادری» همزمان با آغاز دهه کرامت منتشر شد. نماهنگ «مهر خواهر برادری» همزمان با آغاز دهه کرامت و سالروز میلاد حضرت معصومه(س) با نوای رضا هلالی و محمدحسین پویانفر و همخوانی گروه سرود شمیم یاس بر اساس شعری از سیدجواد پرئی منتشر شد.
بخشی از متن شعر این نماهنگ به شرح زیر است:
برادر یاره، برادر سایه‌اش مثل باباست
خواهر دریا، خواهر مهرش مثل مادرهاست
برادر کوه غیرته، اهل نجابته
قدر برادرو بدون، آخه نعمته
خواهر عفیفه، مثل گل لطیفه
خواهر سنگ صبوره، خواهر رحمته
به چادر حضرت معصومه
همدیگه رو تنها نمی‌ذاریم
امام رضا هوامونو داره
چه خوبه که امام رضا داریم
پیش‌تر نماهنگ «دختر ایران» هم همزمان با فرارسیدن سالروز ولادت حضرت معصومه(س) با نوای رضا هلالی و سجاد محمدی منتشر شده 
بود.
***
یار عکاس انقلاب درگذشت
همسر  مرحوم حسین پرتوی،‌عکاس شاخص انقلاب به دلیل مشکل ریوی در منزل درگذشت. پوراندخت پرتوی، همسر زنده‌یاد حسین پرتوی ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۷۷ سالگی بر اثر مشکل ریوی در منزل درگذشت.
عباس عظیمی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با اشاره به بیماری صعب‌العلاج مرحوم حسین پرتوی گفت: حسین پرتوی بیش از ۷ سال به دلیل بیماری صعب‌العلاج در منزل بستری و فاقد هرگونه حرکت جسمانی (جز چشمانش) بود و همسرش در آن سال‌ها در نگهداری بسیار دشوار او هرگز زبان به گلایه نگشود. او سال‌ها با فداکاری نام خود را در زمره نام‌آوران خستگی‌ناپذیر این مرز و بوم در خدمت به همسر و هنرمندی متعهد چون استاد حسین پرتوی ثبت و ماندگار کرد.
مراسم تشییع و خاکسپاری این بانو دیروز در بهشت زهرا(س) برگزار شد و مراسم ختم پنجشنبه چهارم خرداد ساعت 17:30 تا ۱۹ در مسجدالنبی خیابان کارگر شمالی برگزار خواهد شد.
مرحوم حسین پرتوی سال ۱۳۲۱ در اردبیل متولد شد. سپس به همراه خانواده به تهران مهاجرت کرد. پس از دوره تحصیل، در روزنامه کیهان مشغول کار شد. سال ۱۳۳۸ به صورت حرفه‌ای با عکاسی ورزشی کار خود را شروع کرد. از سال ۱۳۵۶ از انقلاب ایران عکس‌های منحصر به فردی گرفت. طی سال‌های جنگ ایران و عراق به عنوان دبیر سرویس عکس روزنامه کیهان برگزیده شد. وی پس از ۳۱ سال خدمت در روزنامه کیهان ۲۷ شهریور ۱۳۶۸ بازنشسته شد.
***
هشتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی برگزار می‌شود
هشتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۱۰ تا ۱۶ تیر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی - هنری کانون برگزار می‌شود.
این جشنواره در سال «مهار تورم، رشد تولید» با رویکرد کمک به برقراری ارتباط میان طراحان، تولیدکنندگان، مروجان و فعالان حوزه اسباب‌بازی و سرگرمی برگزار می‌شود.
کمک به توسعه کمی و کیفی حوزه اسباب‌بازی، کمک به ساماندهی صنعت اسباب‌بازی، توسعه و ترویج کاربردها و کارکردهای بازی و اسباب‌بازی و تقویت ارتباط میان فعالان این حوزه از اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می‌رود.
این جشنواره توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با همکاری شورای نظارت بر اسباب‌بازی، انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی، ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، انجمن علمی بازی ورزش کودکان و همراهی سایر فعالان این حوزه برگزار می‌شود. برگزاری نشست‌های تخصصی، برپایی نمایشگاه دستاوردهای صنعت اسباب بازی ایرانی، نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب‌بازی و بازار اسباب‌بازی از مهم‌ترین بخش‌های این جشنواره است.
***
فروش ۴۰۱ میلیارد تومانی نمایشگاه کتاب
قائم‌مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر از فروش 401 میلیارد تومانی نمایشگاه کتاب تهران داد. علی رمضانی، قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پیامی در فضای مجازی از فروش ۴۰۱ میلیارد تومانی نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.
مشروح متن این‌ پیام به این‌ ترتیب است:
«مجموع فروش سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب تهران بیش از ۴۰۱ میلیارد تومان.
مردم عزیز سراسر کشور ۲۵۱ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان در بخش حضوری و ۱۴۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در بخش مجازی کتاب خریدند.
تعداد کتاب‌های خریداری شده بیش از 3.5 میلیون نسخه تخمین زده می‌شود.
تعداد نسخه‌های فروش رفته در بخش مجازی (دقیق) 1.369.606 نسخه.
تخمین تعداد نسخه‌های فروش‌رفته در بخش حضوری (بر اساس میانگین قیمت کتاب‌های فروش رفته در بخش مجازی): 2.297.529 نسخه.
خدا قوت به ناشران و کتابفروشان گرامی.
دست‌مریزاد به پستچی‌های عزیز برای رساندن بسته‌های کتاب به روستاها و شهرها.

Page Generated in 0/0049 sec