printlogo


کد خبر: 263022تاریخ: 1402/3/2 00:00
اخبار

۸ مدال برای دوچرخه‌سواران ایران
مسابقات دوچرخه‌سواری پیست در کشور قزاقستان با درخشش دختران رکابزن کشورمان به پایان رسید. مسابقات بین‌المللی دوچرخه‌سواری پیست قزاقستان در حالی به پایان رسید که 2 تیم باشگاهی موج‌های آبی و آذرخش تشخیص زاگرس از ایران توانستند نمایش قابل قبولی از خود به نمایش بگذارند. در روز پایانی مسابقات بین‌المللی دوچرخه‌سواری قزاقستان و در رشته کایرین بانوان، فاطمه هداوند رکابزن تیم آذرخش تشخیص زاگرس توانست بالاتر از نماینده قزاقستان بر سکوی نخست بایستد. هداوند در حالی مدال طلای این رویداد را از آن خود کرد که دوچرخه‌سوار قزاق دارنده چندین مدال جهانی و آسیایی است. مائده نظری دیگر نماینده کشورمان در این ماده مدال برنز گرفت. در رشته ۲۰۰ متر بانوان نیز نماینده قزاقستان مدال طلا را از آن خود کرد، فاطمه هداوند نقره گرفت و ستاره زرگر مدال برنز را بر گردن آویخت. در بخش مردان و در رشته کایرین هم محمدامین رحیم‌آبادی هشتم و امیر علی علیزاده در رده بزرگسالان نهم شد اما امیرعلی علیزاده در این مسابقات در بخش جوانان دوم شد و مدال نقره را کسب کرد. در رشته ۲۰۰ متر آقایان محمدامین رحیم‌آ‌بادی پنجم شد و امیرعلی علیزاده در بزرگسالان هشتم و در رده جوانان نیز مقام دوم را کسب کرد. در ماده یک کیلومتر مردان امیرعلی علیزاده و محمدامین رحیم‌آبادی از ایران مدال‌های طلا و نقره را تصاحب کردند. همین طور در اولین روز مسابقات زنان و در کایرین، هداوند و زرگر دوم و سوم شدند و مدال نقره و برنز گرفتند و مائده نظری در رده هفتم ایستاد. در اولین روز مسابقه ۲۰۰ متر هم فاطمه هداوند و ستاره زرگر بعد از رکابزن قزاق مدال نقره و برنز را دریافت کردند. این مسابقات در کلاس 2 جهت کسب سهمیه المپیک طی ۳ روز برگزار شد که تیم‌های لیتوانی، ازبکستان، موج‌های آبی مشهد، آذرخش تشخیص زاگرس ایران، ۴ تیم باشگاهی قزاقستان و تیم ملی امارات در این رقابت‌ها حضور داشتند. در پایان این رقابت 2 روزه رکابزنان ایران صاحب ۸ مدال شامل ۲ طلا، ۴ نقره و ۲ برنز شدند.
***
بنفیکا نبرد اما بازنده هم نشد!
سرنوشت قهرمانی لیگ پرتغال با توقف تیم فوتبال بنفیکا مقابل اسپورتینگ لیسبون به هفته پایانی کشیده شد. حساس‌ترین دیدار هفته سی‌وسوم و ماقبل پایانی لیگ برتر فوتبال پرتغال بین ۲ تیم بنفیکای صدرنشین و اسپورتینگ لیسبون برگزار شد. این داربی هیجان‌انگیز پرتغال در نهایت با نتیجه تساوی ۲ - ۲ به پایان رسید تا سرنوشت قهرمانی لیگ این کشور به هفته آخر کشیده شود. اسپورتینگ در این مسابقه میزبان بود و در همان نیمه اول ۲ بار دروازه رقیب همشهری خود را باز کرد. در نیمه دوم اما بنفیکا که برای قطعی کردن عنوان قهرمانی‌اش در این هفته نیاز به پیروزی داشت، حملات زیادی انجام داد و توانست کار را به تساوی بکشاند. گل دوم و تساوی‌بخش بنفیکا در دقیقه ۴+۹۰ به ثمر رسید تا اسپورتینگ یک پیروزی بزرگ را از دست بدهد اما این نتیجه همزمان برای تیم پورتو با مهدی طارمی، مهاجم ایرانی‌اش خبر خوب و بدی بود. خوب از این جهت که بنفیکا برنده نشد و پورتو هنوز هم می‌تواند تا هفته آخر به کسب عنوان قهرمانی امیدوار باشد و بد از این بابت که بنفیکا اگر در وقت‌های اضافه گلزنی نمی‌کرد، اختلافش با پورتو به یک امتیاز کاهش می‌یافت. در حال حاضر بنفیکا با ۸۴ امتیاز صدرنشین است و پورتو با ۸۲ امتیاز در رده دوم قرار دارد. در هفته سی‌وچهارم، بنفیکا به مصاف تیم قعرنشین سانتاکلارا که سقوط کرده است، می‌رود و پورتو هم با ویتوریا دیدار می‌کند. در صورتی که پورتو در بازی آخر برنده شود و بنفیکا بازنده از زمین خارج شود، یاران طارمی می‌توانند در اتفاقی شگفت‌انگیز جام قهرمانی را به دست بیاورند اما یک اتفاق مثبت دیگر در بازی بنفیکا و اسپورتینگ به عدم گلزنی «ژائو ماریو» و «راموس» ۲ بازیکن مدعی آقای گلی لیگ پرتغال بازمی‌گردد. در حال حاضر طارمی با ۲۱ گل در صدر جدول گلزنان قرار دارد و راموس با ۱۸ و ماریو با ۱۷ گل دوم و سوم هستند. به این ترتیب در فاصله یک هفته مانده تا پایان این رقابت‌ها، مهاجم ایرانی پورتو شانس نخست کسب عنوان آقای گلی و کفش طلاست.
***
صفایی و اکرمی داوران بازی استقلال و پرسپولیس در جام حذفی
اسامی داوران بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی به شرح زیر است:
چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲
استقلال - نساجی مازندران
داوران: حسن اکرمی، مهدی عالیقدر، محمدرضا مدیرروستا، عبدالنبی پورخلف/ ناظر: رضا سخندان
پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲
هوادار تهران - پرسپولیس
داوران: علی صفایی، امیرمحمد داودزاده، رحیم حاجی‌پور، سیدعلی‌اصغر مومنی/ ناظر: فریدون اصفهانیان
***
قوانین جدید فیفا علیه نژادپرستی
رئیس فیفا به اتفاقات تلخ بازی والنسیا - رئال‌مادرید واکنش نشان داد. در دیدار رئال‌مادرید و والنسیا، هواداران اسپانیایی بشدت ستاره برزیلی را مورد هجمه نژادپرستی قرار دادند که این موضوع به بحث اول رسانه‌های فوتبال بدل شد. پس از اخراج وینیسیوس، این بازیکن به فحاشی در ورزشگاه و توهین‌های نژادپرستانه واکنش تندی نشان داد و دیگر بازیکنان از اقصی نقاط دنیا نیز به حمایت از او پرداختند. جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا نیز طی بیانیه‌ای شدیدا از وینیسیوس حمایت کرد و نوشت جایی برای نژادپرسیتی در فوتبال وجود ندارد. اینفانتینو نوشت: حمایت کامل از وینیسیوس را داریم. هیچ جایی برای نژادپرستی در دنیای فوتبال نیست و فیفا در کنار بازیکنانی که مورد هجمه قرار گرفتند و در چنین جایگاهی قرار دارند، خواهد ایستاد. وی ادامه داد: اتفاقاتی که در جریان دیدار والنسیا و رئال‌مادرید افتاد، به ما نشان داد موضوع نژادپرستی همچنان بسیار مهم و حیاتی است. برای همین است که در فیفا پروژه 3 بخشی وجود دارد و می‌خواهد در تمام سطح فوتبال این موضوع را یادآوری کند. در ابتدا شما باید مسابقه را متوقف کنید، سپس بازیکنان باید زمین مسابقه را ترک کنند و اگر هواداران به رفتار خود ادامه دادند، باید مسابقه تعلیق و به زمانی دیگر موکول شود.

Page Generated in 0/0076 sec