printlogo


کد خبر: 263028تاریخ: 1402/3/2 00:00
اخبار

ساخت بزرگراه جدید در پهنه غربی تهران
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره ساخت بزرگراه جدید در تهران توضیحاتی ارائه کرد.
عباس شعبانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره ساخت پروژه جدید بزرگراهی در تهران گفت: در پهنه غربی تهران، محوری معروف به محور «دوگاز یا اتصال رینگ بیرونی تهران» است که مسیر کمکی بزرگراه آزادگان خواهد بود. ساخت این محور که از تقاطع بزرگراه شهید لشکری با خیابان کرمان خودرو آغاز شده و به سمت شمال از روی بزرگراه تهران - کرج و بزرگراه شهید همدانی عبور کرده و به بزرگراه شهید خرازی می‌رسد، در دستور مطالعات است. وی ادامه داد: قرار بوده است این مسیر در نهایت از شمال منطقه ۲۲ ادامه یابد و به آزادراه تهران - شمال برسد که اگر فردی بخواهد از آزادراه تهران - شمال به سمت حومه تهران حرکت کند، دیگر لازم نباشد وارد تهران شود. 
***
تولید بیش از ۱۱۰۰ واگن مترو در مجموعه واگن‌سازی تهران
مدیرعامل شرکت واگن‌سازی تهران گفت: طی ۲۰ سال گذشته توانسته‌ایم رسالت خوب و بزرگی را در حوزه توسعه ناوگان جدید مترو عملیاتی کنیم و بیش از ۱۱۰۰ واگن در مجموعه واگن‌سازی تهران تولید شده است.
رضا شیخ طاهری در حاشیه بازدید اعضای شورای شهر تهران از مجموعه واگن‌سازی تهران با تاکید بر اینکه به روزترین زیرساخت حمل‌و‌نقل درون‌شهری در اختیار این مجموعه است، افزود: طی ۲۰ سال گذشته رسالت خوبی را در حوزه توسعه ناوگان جدید ایجاد کردیم که بیش از ۱۱۰۰ واگن در مجموعه واگن‌سازی تهران تولید شده است. در حال حاضر نیز سلامت فنی واگن‌های تهران به روز است که برای این موضوع به خود می‌بالیم. وی درباره توسعه متروی تهران ادامه داد: استفاده بیشتر از مترو موضوع حائز اهمیتی است که باید نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم، لذا کاملا آماده هستیم تمام ظرفیت خود را برای اجرای تصمیمات شورای شهر به کار بگیریم. مدیرعامل شرکت واگن‌سازی تهران تاکید کرد: در کنار تولید واگن‌های جدید نباید فراموش کنیم که بازسازی ناوگان کنونی و اورهال آنها موضوع پراهمیتی است و در حال حاضر بیش از ۹۲ درصد قطارها اورهال شده‌اند. بودجه خوبی برای حمل‌و‌نقل عمومی تخصیص پیدا کرده، لذا در کنار اقداماتی که سالانه در حوزه اورهال انجام می‌شود، از بهمن سال گذشته پروژه ارتقای کیفی ۲۹ رام قطار آغاز شده است. وی ادامه داد: تا خرداد سال آینده تمام قطارهای خود را اورهال می‌کنیم.
***
رایزنی برای تأمین سلامت زائران اربعین
وزیر بهداشت در دیدار رئیس حشدالشعبی عراق درباره تمهیدات و آمادگی‌های بهداشتی سازمان‌یافته برای راهپیمایی عظیم اربعین و تبادل استاد و دانشجو گفت‌وگو کرد. 
بهرام عین‌اللهی صبح روز گذشته در دیدار با فاتح الفیاض‌ گفت: استقرار واحد‌های بهداشتی و درمانی سیار و ایجاد تونل‌های عایق سرما با هدف جلوگیری از گرمازدگی زائران اربعین، تدبیری ضروری است که اجرای آن در مراسم جهانی اربعین امسال می‌تواند به آسایش و رفاه زوار کمک کند. 
وی افزود: ایران آمادگی تبادل استاد و دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی را با عراق دارد و می‌تواند تجارب و دستاورد‌های خود را در حوزه فناوری‌های پزشکی با متخصصان عراق به اشتراک بگذارد. عین‌اللهی با اشاره به تاسیس دانشگاه «سبطین» با هزینه دولت عراق و پشتیبانی علمی و آموزشی ایران از این دانشگاه افزود: این همکاری‌ها با کمک نیرو‌های مردمی بویژه حشدالشعبی عراق تسریع شده و گسترش می‌یابد.
***
توقیف ۸۰۰ دستگاه موتوسیکلت متخلف در ۲ روز
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از توقیف ۸۰۰ موتوسیکلت در ۲ روز۳۰ و ۳۱ اردیبهشت به دلیل تخلفات پلاک خبر داد و گفت: مخدوش کردن پلاک جرم مشهود است و همه موتوسیکلت‌های متخلف به پارکینگ منتقل می‌شوند. 
سرهنگ احسان مومنی در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به تردد حدود 4 میلیون موتوسیکلت در سطح شهر تهران اظهار داشت: طرح «موتوریار» از ۲ سال گذشته برای ایجاد نظم در ترافیک موتوری پایتخت به صورت مستمر اجرا شده و همچنان با قوت در حال اجراست. وی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های امنیتی و اجتماعی تهران را موتوسیکلت‌های با پلاک مخدوش عنوان و تصریح کرد: بسیاری از سرقت‌ها توسط این موتوسیکلت‌ها انجام می‌شود که باعث شده برخورد با این موضوع مطالبه جدی مردم و تکلیف پلیس باشد.

Page Generated in 0/0058 sec