printlogo


کد خبر: 263045تاریخ: 1402/3/2 00:00
پیکر‌های مطهر 5 شهید مرزبان که توسط گروه تروریستی جیش‌الظلم به شهادت رسیدند بر دوش مردم زاهدان تشییع شد
قدردان مرزبانان

گروه سیاسی: پیکر‌های پاک و مطهر 5 شهید مرزبانی که روز یکشنبه هفته جاری در شهرستان سراوان با حمله گروهک تروریستی جیش‌الظلم به شهادت رسیده بودند، روز گذشته با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان استان سیستان‌وبلوچستان در زاهدان تشییع  و برای تدفین به زادگاه‌های‌شان منتقل شد.
شامگاه سی‌ام اردیبهشت اشرار و معاندان با استفاده از خاک پاکستان و نقض حریم مرزی جمهوری اسلامی ایران طی یک اقدام تروریستی و ناجوانمردانه اقدام به حمله به برجک مرزبانی «مزه سر» هنگ مرزی سراوان کردند که با مقاومت جانانه نیروهای دلاور مرزبانی مواجه و تروریست‌ها به عمق خاک پاکستان متواری شدند. در این درگیری 5 نفر از غیورمردان مرزبانی به فیض عظیم شهادت نائل آمدند و ۲ نفر دیگر مجروح شدند. در مراسم تشییع این شهدا که فرمانده مرزبانی، استاندار سیستان‌وبلوچستان و علمای شیعه و سنی حضور داشتند، سردار رضایی جانشین فرماندهی کل انتظامی کشور با اعلام اینکه اشرار منطقه در امان نخواهند بود، اظهار کرد: اشرار و تفرقه‌افکنان پاسخی محکم و قاطع بابت شهادت مرزبانان ما دریافت خواهند کرد.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به کسانی که به دنبال تفرقه‌افکنی هستند بیان داشت: پیام شهیدان محکومیت ایجاد تفرقه میان ملت‌هاست و دشمنان قسم‌خورده نظام بدانند مردم این استان وفادارترین مردم به نظام و کشور خود هستند. سردار رضایی با بیان اینکه مرزهای ایران با کشورهای همسایه مرزهای مودت و دوستی است، گفت: مرزهای جغرافیای سیاسی یک خط  فرضی است و روابط بین ایران اسلامی با کشور‌های دوست و همسایه پاکستان و افغانستان رابطه دیرینه و تاریخی است. وی افزود: مهم‌ترین راهبرد دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران، ایجاد ناامنی است که چشم دیدن این وحدت و یکپارچگی را ندارند و با بصیرت مردم ولایتمدار و اقتدار نیروهای مسلح کماکان تیر دشمنان به سنگ خواهد خورد.
سردار گودرزی فرمانده مرزبانی کشورمان نیز در مراسم تشییع پیکر‌های مطهر شهدای مرزبانی با تذکر به همسایه‌های شرقی ایران گفت: تروریست‌ها با استفاده از خاک پاکستان به برجک مرزبانی مزه‌سر حمله کردند. صبر ما تا حدودی است، کشورهای همسایه باید مراقب خاک خود باشند. سردار گودرزی تصریح کرد: به کشورهای همسایه تذکر می‌دهیم حسن همجواری را رعایت کنند. ما صبرمان تا حدودی است و نباید اجازه دهند از داخل کشورشان موضوعات ضدامنیتی انجام شود.
* سردار سلامی: انتقام شهدای سراوان را از عاملان آن می‌گیریم
سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی شهادت مرزبانان غیور فراجا در جنوب شرق کشور را به سرتیپ پاسدار احمدرضا رادان فرمانده کل  انتظامی کشور تبریک و تسلیت گفت. وی در پیام خود با اشاره به اینکه انتقام شهدا گرفته خواهد شد، نوشت: گروهک‌های تروریستی اجاره‌ای و دشمنان ملت عظیم‌الشان ایران بدانند مدافعان مرزهای میهن عزیز در فرماندهی انتظامی کشور و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دفاع از مرزهای عزت، افتخار، اقتدار و سربلندی این سرزمین که همواره مورد حسد و طمع دشمنان است، ضمن تحکیم امنیت پایدار مردمی، انتقام خون‌های پاک شهدای مظلوم حادثه اخیر را از آمران و عاملان جنایت خواهند گرفت.

Page Generated in 0/0046 sec