printlogo


کد خبر: 263054تاریخ: 1402/3/3 00:00
اخبار

اصحاب فرهنگ و هنر برای ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن اقدام کنند
بر اساس توافق صندوق اعتباری هنر با وزارت راه‌وشهرسازی، امکان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن برای اعضای صندوق اعتباری هنر و دارندگان هنرکارت فراهم شد. به گزارش «وطن امروز» به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی صندوق اعتباری هنر، بر اساس توافق، رایزنی و پیگیری‌های انجام شده از سوی صندوق اعتباری هنر با وزارت راه و شهرسازی، امکان ثبت‌نام اعضای صندوق در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن فراهم شده است. بر این اساس کد ملی تمام ۹۸ هزار عضو صندوق هنر به وزارت راه‌وشهرسازی اعلام و سامانه ثبت‌نام برای اعضای این صندوق باز شده است.
اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت سراسرکشور عضو صندوق اعتباری هنر می‌توانند درصورت تمایل و دارا بودن شرایط مندرج در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن تا هشتم خرداد سال جاری (بدون تمدید مهلت) بدون مراجعه حضوری به ادارات راه و شهرسازی نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. این اقدام با هدف تامین مسکن اصحاب فرهنگ و هنر که همواره مورد تاکید دولت مردمی است انجام شده است.
***
بازدید رایگان از موزه دفاع ‌مقدس به مناسبت سالروز فتح خرمشهر
همزمان با سوم خرداد سالروز حماسه جاودان آزادسازی خرمشهر و به منظور پاسداشت این حماسه ملی، امروز بازدید از تالارهای هفتگانه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس و سراسرنمای مقاومت شهید سلیمانی رایگان است.
این مجموعه ملی در روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۷ و در روزهای جمعه و ایام تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۷ پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود. همچنین مراکزی که درخواست بازدید گروهی از مجموعه را دارند باید برای رزو و ثبت درخواست خود به سایت موزه مراجعه کنند یا با شماره تفلن ۸۸۶۵۷۰۲۶ داخلی ۹۱۰ تماس بگیرند.
موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع ‌مقدس یکی از جاذبه‌های گردشگری تهران است که در کنار مجموعه‌هایی مانند باغ کتاب تهران، کتابخانه ملی ایران، فرهنگستان‌های جمهوری اسلامی، باغ هنر و مصلای تهران به عنوان قطب فرهنگی شهر تهران در اراضی عباس‌آباد (تهران) احداث شده‌ است. این موزه با زیربنای ۲۰۵ هزار متر مربع، یکی از بزرگترین باغ‌موزه‌های کشور است که از بخش‌های مختلفی مانند تالارهای هفتگانه، باغ‌راه، دریاچه مصنوعی، آب‌نمایش، سالن‌های آمفی‌تئاتر و سراسرنمای مقاومت سپهبد شهید قاسم سلیمانی تشکیل شده و با استفاده از تکنولوژی‌های دیجیتال سعی در انتقال مفاهیم تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس دارد.
***
مهدویان باردیگر سراغ «زخم کاری» رفت
فیلمبرداری فصل دوم سریال «زخم کاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان با نام «بازگشت» آغاز شد. تولید فصل دوم «زخم کاری» با نام «بازگشت»، به کارگردانی محمد‌حسین مهدویان و تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان کلید خورد.
در فصل جدید «زخم‌کاری» با عنوان «بازگشت» علاوه ‌بر حضور بازیگران فصل قبل از جمله جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، الهه حصاری، مرتضی امینی‌تبار، سعید چنگیزیان و سیدجواد هاشمی، بازیگرانی چون کامبیز دیرباز، مهران غفوریان و الناز ملک به گروه اضافه شده‌اند. فیلمنامه فصل دوم «زخم کاری» به قلم گروهی از نویسندگان شامل میلاد نجفی، میلاد اکبرنژاد، اعظم بهروز، علی بحرینی به سرپرستی محمدحسین مهدویان به نگارش درآمده است.
چند چهره جدید بازیگری نیز برای نخستین بار در سریال «زخم کاری ۲؛ بازگشت» به عرصه نمایش خانگی و سینما معرفی خواهند شد.
***
نمایش گنجینه تازه‌ای از آثار عکاسان دفاع ‌مقدس در حوزه هنری
هفتادوششمین نمایشگاه عکس از سومین دوره فعالیت خانه عکاسان ایران در حالی برگزار شد که بیش از 100 عکس از 5 عکاس تاریخ انقلاب و دفاع ‌مقدس ایران در حوزه هنری به نمایش درآمد.
 سیداحسان باقری، مدیر خانه عکاسان ایران در آغاز مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: گردهمایی هنرمندان و پیشکسوتان عکاسی و علاقه‌مندان به آن در نمایشگاه عکس «آن پنج نفر» باعث خرسندی و شادمانی ما در حوزه هنری است. در بخش دیگری از این مراسم، محمدحسین حیدری، مدیر انجمن عکاسان انقلاب و دفاع‌مقدس ضمن قدردانی از حوزه هنری انقلاب اسلامی و خانه عکاسان ایران برای برپایی این نمایشگاه و فراهم کردن فرصتی برای این گردهمایی هنرمندان عکاس کشور گفت: سرچشمه همه آثار این نمایشگاه از جنگ بوسنی تا هشت سال دفاع ‌مقدس و آثار قربان خلیلی که به مجموعه انقلاب اسلامی می‌پردازد «مقاومت» است.
در پایان مراسم افتتاحیه این نمایشگاه از کتاب عکس بهرام محمدی‌فرد با حضور مولف کتاب، محمدحسین حیدری مدیر انجمن عکاسان انقلاب و دفاع‌ مقدس، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، علی فروزانفر معاون هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی رونمایی و جمعی دیگر از مدعوین مرتبط با صاحبان آثار این نمایشگاه رونمایی شد.

Page Generated in 0/0046 sec