printlogo


کد خبر: 263071تاریخ: 1402/3/3 00:00
اخبار

حکم اعدام قاتل شهید استوار یکم قاسمی‌شیری اجرا شد
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از اجرای حکم اعدام قاتل شهید قاسمی شیری در زندان مرکزی بندرعباس خبر داد. مجتبی قهرمانی با بیان اینکه رسیدگی به اتهامات عامل شهادت شهید والامقام استوار یکم رحیم قاسمی‌شیری در شعبه دادگاه انقلاب شهرستان بندرعباس منجر به صدور رای محکومیت شد، اظهار کرد: بر اساس رای صادره، این محکوم به اتهام افسادفی‌الارض از طریق قاچاق مسلحانه مواد مخدر به اعدام و به جرم قتل عمد شهید رحیم قاسمی‌شیری به قصاص محکوم شده بود که پس از طی تمام مراحل دادرسی و تشریفات در محاکم استان، ضمن برخورداری از حق داشتن وکیل، پس از استفاده از حق اعاده دادرسی و عدم پذیرش آن در شعبه دیوان عالی کشور و تأیید حکم، بامداد سه‌شنبه حکم اعدام در محل زندان مرکزی بندرعباس به مرحله اجرا گذاشته شد. رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۹ کیلوگرم مواد مخدر نیز از این شرور مسلح و همدستان وی کشف شده است، تصریح کرد: این شرور مسلح برای فرار از چنگال قانون به تمام روش‌های ممکن از جمله فرار از کشور و اقامت در یکی از کشورهای همسایه، تغییر و جعل هویت و تغییر چهره متوسل شده بود که در نهایت با اجرای یک عملیات ضربتی ضمن شناسایی توسط حافظان امنیت کشور، دستگیر و مجازات شد.
***
آزمایشگاه‌های پزشکی متحول می‌شود
دبیر علمی چهاردهمین کنگره بین‌المللی و بیستمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران گفت: بیشتر تشخیص‌ها با آزمایشگاه‌هاست و تا چند سال آینده آزمایشگاه‌ها تحول شگرفی خواهند داشت. شهروز همتی، رئیس چهاردهمین کنگره بین‌المللی و بیستمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در مراسم اختتامیه این رویداد گفت: بیش از ۴۰۰۰ نفر از همکاران علوم آزمایشگاهی، در مباحث مختلف کنگره حضور داشتند. استفاده از بیومارکرها در تشخیص بیماری‌ها و موضوع هوش مصنوعی و همچنین رونمایی از نتایج مختلف پزشکی از دستاوردهای مهم این کنگره در ۲۷ محور بود. در ادامه، دبیر علمی کنگره اظهار کرد: بیشتر تشخیص‌ها با آزمایشگاه است و تا چند سال آینده آزمایشگاه‌ها تحول شگرفی خواهند داشت. امیرحسن زرنانی افزود: تم‌های مطرح شده در این کنگره‌ها بسیار اهمیت دارد. سخنرانان کلیدی نیز در این کنگره تاکید بر تغییر دیدگاه‌ها داشتند و این پیام کنگره امسال است که دیدگاه‌ها تا چندسال آینده تغییر خواهد کرد. دبیر اجرایی چهاردهمین کنگره بین‌المللی و بیستمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران نیز گفت: ۴۰ کارگاه آموزشی در کنگره امسال برگزار شد که مورد استقبال مخاطبان واقع شد. حمزه‌لو گفت: این کنگره با پیشنهاد نشانگرهای زیستی برگزار شد که باعث شد بار علمی آن اضافه شود.
***
اعطای «نشان عالی دانش» به ۱۲ استاد در ۶ شاخه علمی
دبیر نشان عالی دانش دانشگاه تهران گفت: در مراسمی با حضور وزرای علوم و بهداشت نشان عالی دانش به ۱۲ استاد تمام دانشگاه‌ها در ۶ شاخه علمی اعطا می‌شود. رضا پورحسین درباره اعلام جزئیات نخستین دوره اعطای نشان عالی دانش به استادان برجسته دارای مرجعیت علمی اظهار کرد: نخستین دوره اعطای نشان عالی دانش دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران ۸ خرداد همزمان با سالروز تصویب قانون تاسیس دانشگاه تهران با حضور وزرای علوم و بهداشت و 2 رئیس دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در سالن علامه امینی دانشگاه برگزار خواهد شد. وی ضمن اشاره به اینکه در این دوره به ۱۲ استادتمام نشان عالی دانش اعطا خواهد شد، گفت: این نشان در حوزه‌های علوم اجتماعی و رفتاری، علوم انسانی و هنر، کشاورزی و دامپزشکی، فنی و مهندسی، علوم پایه و پزشکی و سلامت طراحی شده است. وی با بیان اینکه امسال با توجه به فراخوان اعلام شده، اسامی اساتید مورد نظر که منطبق با ضوابط بودند، از دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی احصا شد، افزود: اسامی اعلام شده در کارگروه‌های ششگانه متناسب با 6 شاخه مطرح و در شورای علمی این اسامی بررسی شد و در شورای سیاست‌گذاری به اسامی ۱۲ نفر رسیدیم.

Page Generated in 0/0059 sec