printlogo


کد خبر: 263081تاریخ: 1402/3/3 00:00
اخبار

قدردانی مدیران و کارگزاران وزارت امور خارجه از رهبر انقلاب
روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور،‌ مدیران و کارگزاران وزارت امور خارجه طی بیانیه‌ای از محضر مقام معظم رهبری به دلیل اعتماد معظم‌له به وزارت امور خارجه و توصیه‌های راهبردی ایشان قدردانی کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است: با درود به روح مطهر حضرت امام راحل عظیم‌الشأن رحمه‌الله علیه و شهدای طریق حق و با تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها و حضرت ثامن‌الحجج علیه آلاف التحیه و الثنا،‌ خداوند متعال را شاکریم که دگربار این توفیق برای ما روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور،‌ مدیران و کارگزاران وزارت امور خارجه حاصل شد تا در نشستی سرشار از محبت، دلبستگی و ارادت، رهنمودهای حکیمانه معظم‌له را به گوش جان شنیده و آن را حجت و چراغ راه خویش قرار دهیم. بدون‌شک دیدار و میثاق مجدد فرزندان‌تان در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، قوت قلبی دوچندان برای ادامه راه پرفراز و نشیب در مناسبات بین‌المللی و امید به موفقیت در تحقق اهداف سیاست خارجی کشور عزیزمان و انجام مسؤولیت‌های خطیر در شرایط پیش‌رو است. بر خود لازم می‌دانیم که با اتکا به توصیه‌های حکیمانه معظم‌له و نصب‌العین قرار دادن اصل عزت،‌ حکمت و مصلحت، تلاش‌ خویش را برای پیشبرد اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر دیپلماسی عزتمدار، تعاملات خردمندانه و محاسبه‌شده و انعطاف مبتنی بر مصلحت به منظور عبور از موانع قرار دهیم. بیانات حضرتعالی در تبیین الگوی دیپلماسی کارآمد و موفق و نیز تبیین شرایط حاکم بر تحولات جهانی، راهبردی دقیق برای رویکرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و مبنای مستحکمی جهت بازطراحی دیپلماسی کشور است که بر این اساس، وزارت امور خارجه تمام مساعی خویش را به کار خواهد گرفت تا افق پیش رو را در این چارچوب ترسیم کند. دستگاه دیپلماسی ضمن برنامه‌ریزی جامع و توجه جدی به ضوابط ششگانه مدنظر معظم‌له،‌ اهتمام خود را جهت اقناع گفتمان عدالت‌محور و جهان‌شمول انقلاب اسلامی و تقویت هرچه بیشتر نقش و جایگاه ایران عزیز،‌ در نظم در حال تحول جهانی به‌کار خواهد بست. همان گونه که در بیانات معظم‌له نیز مورد تاکید قرار گرفت، دستگاه دیپلماسی بر اساس رویکرد دولت مردمی، بر آن است با جذب و تربیت نیروی جوان متعهد، انقلابی و مجهز به دانش دیپلماسی و همزمان بهره‌مندی از تجربیات غنی و توان کارشناسی وزارت امور خارجه،‌ برای صیانت از منافع ملی و حقوق ایرانیان در سراسر جهان بیش از پیش کوشا باشد.
***
کدخدایی:
اتهامات بی‌اساس گروه 7 رویکرد همیشگی کشورهای قدرت‌طلب است
عباسعلی کدخدایی، عضو حقوقدان شورای نگهبان در توئیتی پیرامون بیانیه پایانی نشست سران گروه 7 در هیروشیما که  بندهایی از آن به مداخله صریح در امور داخلی دیگر کشورها از جمله طرح ادعاهای حقوق بشری درباره ایران اختصاص داشت، نوشت: اتهامات بی‌اساس گروه 7 نسبت به ایران، رویکرد همیشگی کشورهای قدرت‌طلبی است که با وضع سازوکارهای فاقد اعتبار حقوقی در جامعه بین‌الملل، طلایه‌دار نقض هر تعهد بین‌المللی می‌باشند. وی افزود: آیا آنها تا به حال به آنچه موعظه می‌کنند خود عمل کرده‌اند؟‌
***
وزیر کشور:
اتباع با تشکیل سازمان امور مهاجرین ساماندهی می‌شوند
وزیر کشور روز گذشته درباره ضرورت ساماندهی اتباع خارجی و افغان در کشور گفت: برای مقابله با ورود غیرقانونی اتباع خارجی، مرزها باید انسداد کامل پیدا کند و این مهم در اولویت برنامه دولت سیزدهم قرار داشته و راهکار اساسی این معضل است. احمد وحیدی از پیگیری طرح تشکیل سازمان امور مهاجرین در دولت خبر داد و گفت: در موضوع اتباع افغان ملاحظاتی وجود دارد، تعدادی از آنها در بخش‌هایی مشغول به کار هستند که باید درست مدیریت شوند. وزیر کشور با تاکید بر اینکه بسیاری از مهاجران افغان انسان‌های شریف و مورد احترام مردم ایران هستند، توضیح داد: ساماندهی اتباع در دستور کار دولت است و در این راستا تشکیل سازمان امور مهاجرین در اولویت برنامه‌هاست. وحیدی ایجاد تنش بین ملت ایران و افغانستان را از اقدامات پشت‌پرده دشمن دانست و گفت: برخی خبرهای منتشر شده از شرارت‌ها صحیح نیست و ما به طور مداوم با نیروی انتظامی در ارتباط هستیم.
***
ستاد کل نیروهای مسلح:
حضور مقتدرانه در سطح بین‌المللی از برکات فتح خرمشهر است
ستاد کل نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر را گرامی داشت. در بخشی از این بیانیه آمده است:  مقاومت و حماسه سوم خرداد یعنی آزادسازی خرمشهر قهرمان پس از ۵۷۸ روز اشغال، نقطه عطفی در تاریخ حماسه‌ساز دفاع‌ مقدس است. دشمنان انقلاب اسلامی با تحریک و ترغیب رژیم بعث عراق در محاسبات خام و رؤیایی خود گمان می‌کردند با اشغال خرمشهر مقدمه تجزیه ایران را فراهم خواهند آورد اما کیفیت حضور مردم در آن صحنه الهی و رشادت فرزندان ایران‌زمین با اتکا بر اصل وحدت، ایمانی راسخ و امید به سنت‌های الهی باعث شد تا برای همیشه آرزوی تجزیه وطن بر دل دشمن مانده و روی دیوارهای این شهر به یادگار بماند که رزمندگان شجاع اسلام، پاسخ نظام سلطه و مهاجمان دست‌نشانده آنها را با سرب داغ می‌دهند.
اکنون که بیش از 4 دهه از آن حماسه تاریخ‌ساز می‌گذرد، حضور مقتدرانه کشور و انقلاب اسلامی ایران در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی و تغییر موازنه سیاسی- نظامی در نظم نوین جهانی به سود جمهوری اسلامی ایران از برکات عظیم این فتح الهی بوده و آن پیروزی گوارا رمز ادامه و عمق‌بخشی حیات طیبه و ثبات امنیتی جمهوری اسلامی ایران است.

Page Generated in 0/0055 sec