printlogo


کد خبر: 263085تاریخ: 1402/3/3 00:00
دولت عراق هشدار اخیر ایران در ارتباط با حضور گروهک‌های تجزیه‌طلب در اقلیم کردستان را جدی گرفت
مشاور امنیت ملی عراق به تهران می‌آید

گروه سیاسی: مشاور امنیت ملی عراق برای بررسی پرونده کنترل مرزهای مشترک این کشور با ایران به تهران سفر می‌کند.
در همین رابطه منابع عراقی خبر دادند سفر قریب‌الوقوع قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق برای بررسی پرونده کنترل مرزهای مشترک و فعالیت گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب ضدایرانی در اقلیم کردستان عراق خواهد بود.
پایگاه خبری میدل‌ایست‌نیوز گزارش داد یک مسؤول در دفتر شورای امنیت ملی عراق اعلام کرد الاعرجی بزودی برای بررسی آخرین اقدامات دولت در سطح تامین مرزها و حرکت به سوی آرامش اوضاع مناطق مرزی، به تهران سفر می‌کند. 
میدل‌ایست‌نیوز همچنین به نقل از یک مسؤول گزارش داد در این سفر مقاماتی از اقلیم کردستان عراق الاعرجی را همراهی می‌کنند. وی توضیح داد عراق به تشکیل تیپ مسلح وابسته به مرزبانی برای تکمیل استقرار در طول مرزها که به 160 کیلومتر بین عراق و ایران از طرف اقلیم کردستان می‌رسد، ادامه می‌دهد. خبر سفر مشاور امنیت ملی عراق به ایران پس از هشدار فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مسؤولان عراقی منتشر شد. شنبه هفته جاری سردار محمد پاکپور ضمن اشاره به اقدامات دشمنان بویژه برخی گروهک‌های تروریستی در مرزهای غرب ایران ‌اظهار داشت: ‌در همین راستا توافقنامه‌ای با دولت عراق منعقد شده است و آنها متعهد شدند ‌گروهک‌های تروریستی را خلع‌ سلاح و از کشورشان ‌بیرون کنند. فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: ما منتظریم دولت عراق به تعهدات خود عمل کند و به آنان فرصتی داده‌ایم؛ در غیر این ‌صورت اگر اتفاقی نیفتد، حملات سپاه ادامه‌ خواهد داشت. وی در پاسخ به این سوال که «فرصت سپاه به عراق چند ماه یا روز است؟» افزود: فرصت مشخص داده شده که خود دولت عراق می‌داند.
در طول چند ماه گذشته دولت عراق چندین بار نسبت به پاکسازی مرزها از وجود گروهک‌های تجزیه‌طلب ضدایرانی از جمله حزب دموکرات، کومله و پژاک، تعهد داده و البته اقداماتی نیز انجام داده است اما به نظر می‌رسد کافی نبوده و همین موضوع باعث شده فرمانده نیروی زمینی سپاه بار دیگر به مسؤولان عراقی هشدار دهد در صورت عدم برخورد با گروهک‌های ضدایرانی، حملات سپاه از سر گرفته می‌شود.
علاوه بر فرمانده نیروی زمینی سپاه، حجت‌الاسلام اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی نیز در اظهاراتی که در روزهای اخیر داشت، با اشاره به دستگیری یک تیم تروریستی مرتبط با رژیم صهیونیستی که از مرز‌های غربی به کشور وارد شده بود، گفت: با همکاری دولت جدید عراق و تضمین‌های داده‌ شده، امیدواریم شاهد امنیت در مرز‌های غربی باشیم و مسؤولیت اقلیم عراق را یادآوری و تأکید می‌کنیم. وزیر اطلاعات هشدار داد در صورت ایجاد ناامنی برای جمهوری اسلامی یا هرگونه اقدامی در مرز‌ها، با پاسخ قاطع و کوبنده فرزندان این ملت در نیرو‌های مسلح و دستگاه‌های امنیتی مواجه خواهند شد.

Page Generated in 0/0054 sec