printlogo


کد خبر: 263097تاریخ: 1402/3/4 00:00
اخبار

فروش سینماها در اردیبهشت از ۱۱۵ میلیارد تومان گذشت
موسسه سینما شهر اسامی ۴۰ سینمای پرفروش کشور در اردیبهشت سال‌جاری را اعلام کرد.
به گزارش «وطن امروز» بنا بر اعلام موسسه سینماشهر، فروش کل سینماهای کشور در اردیبهشت امسال به بیش از ۱۱۵ میلیارد تومان رسیده که سهم فروش ۴۰ سینمای پرفروش کشور بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان بوده است. این رقم در اردیبهشت سال گذشته بیش از ۳۹ میلیارد تومان بوده است.
براساس جدول آمار فروش روزانه، دوم اردیبهشت سال‌جاری با بیش از ۷۵ میلیارد و ۸۵۲ میلیون تومان پرفروش‌ترین روز سینماهای کشور رقم خورده و سینمای کشور در ۱۲ اردیبهشت با فروش بلیت نیم‌بها، مخاطب ۲۰۶ هزار و ۴۶ نفری را تجربه کرده‌ است. این در حالی است که سینمای کشور در اردیبهشت‌ امسال با مخاطب ۲ میلیون و ۶۰۹ هزار و ۲۳۳ نفری به فروش بیش از ۱۱۵ میلیارد و ۱۰۳ میلیون هزار تومان را دست یافته است.
***
گفت‌وگوی «ساعت به وقت قدس» با نماینده حزب‌الله در ایران
سیدعبدالله صفی‌الدین، نماینده حزب‌الله در ایران میهمان هشتمین قسمت «ساعت به وقت قدس» است. به گزارش «وطن امروز» در نخستین بخش از هشتمین قسمت از این برنامه با حضور محمد شاهدی، تحلیلگر مسائل خاورمیانه، مهم‌ترین اخبار و رویدادهای مرتبط با فلسطین مرور و تحلیل می‌شود. در این برنامه به مناسبت سالروز آزادسازی جنوب لبنان، گفت‌وگو با سیدعبدالله صفی‌الدین نماینده حزب‌الله پخش می‌شود.
بررسی داغ‌ترین‌های فضای مجازی با سوسن الهمه از دیگر بخش‌های جذاب این برنامه است. «ساعت به وقت قدس» با اجرای علی خلیلی و حامد نگارش و تهیه‌کنندگی و کارگردانی امیر تاجیک امروز(پنجشنبه ۴ خرداد) ساعت ۱۸:۱۵ از شبکه یک سیما پخش و جمعه ۵ خرداد ساعت ۱۲:۳۰ بازپخش می‌شود.
***
یک دیوارنگاره به شهر تهران اضافه شد
با رونمایی از نخستین دیوارنگاره میدان ونک همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، یک دیوارنگاره به شهر تهران اضافه شد. روز گذشته دیوارنگاره عظیم دیگری به شهر تهران اضافه شد. این نخستین دیوارنگاره‌ای است که در میدان ونک نصب شده است. پیش‌تر دیوارنگاره‌های میدان ولیعصر، میدان انقلاب و جهاد شناخته‌شده‌ترین دیوارنگاره‌های شهر تهران بودند. این دیوارنگاره‌ها اغلب محتوایی درباره‌ رویدادهای مهم روز از جمله مناسبت‌های مذهبی، ملی و اتفاقات روز و گرامیداشت مفاخر را دربرمی‌گیرند. 
موضوع نخستین دیوارنگاره میدان ونک هم با توجه به رونمایی آن در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر، به این موضوع اختصاص یافت و با طرحی از تمبر شهید محمد جهان‌آرا و جملاتی از شهید آوینی درباره خرمشهر نمایش داده شد. این دیوارنگاره 3 بخشی با ۱۴۰۰ متر مربع مساحت توسط سازمان زیباسازی شهر تهران احداث شده است. روی این دیوارنگاره نوشته شده است: «خرمشهر دروازه‌ای در زمین دارد و دروازه‌ای دیگر در آسمان» و «خرمشهر شقایقی خون رنگ است که داغ جنگ بر سینه دارد». 
***
مراحل فنی «سوران» ادامه دارد 
از لوگو و لوگوموشن سریال «سوران» که قصه مبارزات مردم کرد در اواخر دهه ۵۰ را روایت می‌کند و این روزها مراحل پس‌تولید را پشت سر می‌گذارد، رونمایی شد. همزمان با انجام مراحل فنی سریال «سوران» به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده، از لوگوی این اثر با طرحی از حمید قدسی رونمایی شد. همچنین ساخت تیزر لوگوموشن این سریال برعهده حسام حاجی‌پور بوده است.
این سریال ۱۸ قسمتی به نویسندگی عباس ریاحی که دومین اثر اقتباسی مرکز سریال سوره محسوب می‌شود، در مرحله پس‌تولید به سر می‌برد تا بزودی آماده نمایش شود. عماد خدابخش تدوین «سوران» را بر عهده دارد و به صورت همزمان صداگذاری سریال نیز توسط آرش قاسمی در حال انجام است. همچنین جلوه‌های بصری و ساخت موسیقی به ترتیب توسط محمد برادران و مسعود سخاوت‌دوست انجام می‌شود. مهدی نصرتی، علیرضا جعفری، توماج دانش‌بهزادی، مریم کاظمی، مصطفی کولیوندی، محمدرضا صولتی، احمد جعفری، روزبه رئوفی، گلنوش قهرمانی، هلن نقی‏لو، علی‌اکبر اصانلو، احمد صدفی، ارشیا عبداللهی، آرش نیازی، مدیا ذاکری، حمید محرابی، علیرضا حنفی، شاهو شاهمرادی، سیمین بهفر، آسو پاشاپور و با هنرمندی زنده‌یاد حسام محمودی ترکیب بازیگران این سریال را تشکیل می‌دهند. «سوران» به عنوان تازه‌ترین محصول مرکز سریال سوره که اقتباسی آزاد از کتاب «عصرهای کریسکان» نوشته کیانوش گلزارراغب است، قصه مبارزه یک جوان آزاده کرد در التهابات دهه ۵۰ منطقه کردستان را روایت می‌کند.

Page Generated in 0/0075 sec