printlogo


کد خبر: 263106تاریخ: 1402/3/4 00:00
اخبار

قدوس در حاشیه خلیج‌فارس؟
سامان قدوس از چند تیم عربی پیشنهاد جدی دارد و در دو راهی حضور در سوئد یا کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس قرار دارد. به گزارش سایت Expressen، باشگاه برنتفورد جدایی سامان قدوس را تایید و اعلام کرد این بازیکن در تابستان به صورت آزاد جدا خواهد شد. قدوس که بازی‌های خوبی همراه آمیان در لیگ فرانسه داشت، به دلیل مسائل انضباطی مربوط به بستن قرارداد با اوئسکای اسپانیا، به مدت 4 ماه از فعالیت‌های فوتبالی محروم بود و در ادامه نیز با مصدومیت روبه‌رو شد تا با این شرایط سخت، در برنتفورد حاضر شود. سامان قدوس بعد از جدایی از اوسترشوندز سوئد، در نخستین فصل حضور در آمیان در لیگ فرانسه خوش درخشید و یکی از بهترین بازیکنان تیمش لقب گرفت. تیم‌های فولام و کوئینزپارک رنجرز نیز به دنبال جذب این بازیکن بودند ولی بازیکن ایرانی بعد از حضور در فرانسه راهی برنتفورد شد. حال باشگاه مالموی سوئد می‌خواهد سامان قدوس را به خدمت بگیرد ولی این بازیکن پیشنهادهایی از قطر، عربستان و امارات هم دارد و بزودی تصمیم خود را خواهد گرفت و تیم بعدی‌اش را انتخاب خواهد کرد. همچنین چند تیم در لیگ دسته یک و دسته ۲ انگلیس به جذب بازیکن ایرانی ابراز تمایل کرده‌اند. 
***
جدایی آلبا از بارسا
مدافع بارسلونا پس از 11 سال این تیم را ترک می‌کند. به گزارش ال‌موندو، یوردی آلبا که از سال ۲۰۱۲ برای باشگاه بارسلونا توپ می‌زند، تصمیم گرفت در پایان فصل از این تیم جدا شود. به این ترتیب بعد از سرخیو بوسکتس، یکی دیگر از بازیکنان کهنه‌کار بارسلونا نیز تصمیم به جدایی از این تیم گرفته است. روز یکشنبه قرار است پیش از دیدار بارسلونا برابر مایورکا در لیگ، آلبا و سرخیو بوسکتس با هواداران بارسلونا در ورزشگاه نوکمپ خداحافظی کنند. قرار بود قرارداد آلبای ۳۴ ساله با بارسلونا یک فصل دیگر تمدید شود اما ۲ طرف برای جدایی به توافق رسیدند. آلبا از سال ۲۰۱۲ در بارسلونا بوده است. او با تیم محبوبش 6 بار قهرمان لیگ اسپانیا، ۵ بار قهرمان جام حذفی اسپانیا، ۴ بار قهرمان سوپرکاپ، یک بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، یک بار قهرمان سوپرکاپ یوفا و یک بار قهرمان جام‌جهانی باشگاه‌ها شد. همچنین آلبا سال ۲۰۱۲ با تیم‌ ملی اسپانیا قهرمان اروپا شد. پیش از این گزارش شده بود آلبا و بوسکتس به همراه لیونل مسی که سال‌ها در بارسلونا با او بازی کردند، به الهلال عربستان خواهند رفت.
***
المپیک مارسی همچنان پیگیر جذب سردار آزمون
نشریه بیلد آلمان مدعی شد المپیک مارسی همچنان پیگیر جذب سردار آزمون است و باشگاه بایر لورکوزن مخالف جدایی مهاجم ایرانی خود نیست. نشریه Sport Bild آلمان دیروز در گزارشی اعلام کرد باشگاه المپیک مارسی همچنان به دنبال جذب سردار آزمون، مهاجم تیم‌ ملی ایران که در بایر لورکوزن آلمان بازی می‌کند، است. آزمون تا سال ۲۰۲۷ با بایر قرارداد دارد اما بر اساس ادعای بیلد، باشگاه آلمانی بعد از گذشت یک فصل و نیم از جذب سردار مخالف جدایی و فروش او نیست. بیلد همچنین خبر داد جذب آزمون کمی بیش از ۱۰ میلیون یورو برای مارسی آب می‌خورد. مارسی تیم غریبه‌ای برای آزمون نیست. این باشگاه فرانسوی در نقل و انتقالات زمستانی این فصل مذاکراتش را برای جذب مهاجم ایران تا مراحل نهایی هم پیش برده بود. آزمون بعدها در مصاحبه‌ای با سایت فدراسیون فوتبال ایران فاش کرد حتی شماره پیراهنش را هم در مارسی انتخاب کرده بود اما در نهایت در لورکوزن ماندنی شد. به این ترتیب احتمال اینکه آزمون در نقل و انتقالات تابستانی از بایر راهی مارسی شود و بازی در لیگ یک فرانسه را تجربه کند، زیاد است.
***
تقویم تیم فوتبال امید در سال ۱۴۰۲ مشخص شد
تیم‌ملی فوتبال امید ایران در کمتر از یک سال در ۳ رویداد رسمی و مهم به میدان خواهد رفت. به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، تیم‌ملی فوتبال امید که نخستین اردویش بزودی در مرکز ملی فوتبال برپا می‌شود، علاوه بر انجام بازی‌های تدارکاتی و شرکت در تورنمنت‌های دوستانه، ۳ رویداد مهم بین‌المللی را پیش رو دارد. شاگردان رضا عنایتی از ۱۳ تا ۲۱ شهریور باید در مسابقات مرحله مقدماتی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا به میدان بروند؛ مسابقاتی که قرعه‌کشی آن امروز انجام می‌شود و حریفان ایران و کشور میزبان مسابقات در این مرحله مشخص می‌شوند. امید ایران به همراه مالزی، میانمار، کامبوج، سوریه، هند و سنگاپور در سید دوم قرار گرفته است. تنها ۹ روز بعد از مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا، حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو در تقویم تیم امید درج شده است؛ مسابقاتی که با یک سال تأخیر به دلیل شیوع کرونا، از یکم تا شانزدهم مهر امسال در چین برگزار می‌شود اما مسابقات مرحله نهایی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا و انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس که میزبانی آن بر عهده کشور قطر است از ۲۷ فروردین تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. تیم ملی امید علاوه بر این رویدادهای رسمی، از ۲۲ تا ۳۰ خرداد سال جاری در رقابت‌های غرب آسیا به میدان خواهد رفت که با شرکت مجموعا ۹ تیم شامل تیم‌های عراق (میزبان)، ایران، اردن، لبنان، فلسطین، سوریه، امارات، یمن و عمان در ۳ گروه ۳ تیمی برگزار می‌شود و جزئیات تکمیلی آن بزودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

Page Generated in 0/0071 sec