printlogo


کد خبر: 263112تاریخ: 1402/3/4 00:00
دور دنیا در ۳ تا 80 روز

از: دفتر مطالعات اقیانوس و حومه 
به: دفتر پاره‌پوره کاخ سفید
باسلام و احترام و این صوبتا
مستحضرید که طی چند روز گذشته خبر بازگشت ناوی ایرانی با پروپاگاندای بسیار به سواحل بندرعباس، توسط رسانه‌های ایرانی، برجسته شد و مسؤولان ایرانی روی این خبر، مانور رسانه‌ای عجیبی دادند. طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناس کارکشته سازمان، جای هیچ نگرانی نیست و کذب ادعای ایشان با دلایل متقن خدمت‌تان ارائه می‌شود.
طبق ادعای مسؤولان مملکتی جمهوری اسلامی ایران، این ناو با نام دنا، 65  هزار کیلومتر را در دریا طی کرده و مجدداً به‌جای اولش بازگشته است. مستحضرید که دنا نام یکی از قله‌های ایران است که ارتفاع بالایی هم دارد. پس خیلی لوس است که اسم آن روی ناوی باشد که نهایتا چندمتر ارتفاع دارد.
 همچنین ادعای طی مسیر 65 هزار کیلومتری این ناوگروه، کذب محض است. با مراجعه به کره موجود در اتاق نگارش نامه، مسیر ادعایی طی شده، حدوداً 23 سانت و 89 میلیمتر بوده است. برای دقت گزارش، درخواست صحت‌سنجی این ادعا را از نیروی دریایی فخیمه ایالات‌متحده داشتیم که متأسفانه در نامه‌ای کوتاه، جواب دادند: کیلومترشمارمان در دست تعمیر است و جای متر‌کردن قبلی هنوز سرخ است. (عجیب است که رد سرخی از سال 94 هنوز باقی مانده. معلوم نیست ترکیب رنگ‌های ایرانی‌ها از چیست؟)
ادعای دیگر مسؤولان ایرانی، حضور در بندر ریودوژانیرو بوده است. این موضوع که دیگر لافی بیش نیست. این را دیگر همه می‌دانند که ریو در برزیل است و برزیل در آمریکای جنوبی که حیاط‌ خلوت ماست. طبق اطلاعات واصله از بساز‌بفروش‌های منطقه، میانگین حیاط ‌‌خلوت‌ها حداکثر 9 مترمربع است و ناو چند‌ده‌متری در این حیاط‌ها جا نمی‌شود. اگر گازپلوپز و سرویس قابلمه روی و سطل زباله و باقی چیزها را درست چیده باشند، نهایت امر بتوان یک لگن آن وسط جا داد برای شستن پتو و ملحفه. پس ادعای استقبال گرم مقامات برزیلی هم از پایه دروغ است.
طبق ادعای خبرگزاری‌های ایرانی، این ناوگروه از پنج تنگه مهم جهان رد شده‌است که منطقی به نظر نمی‌رسد. زیرا اسم تنگه رویش است و تنگ است و گشاد نیست که هر چیزی از آن رد شود؛ تازه اگر هم رد شد، کمی اطرافش خط و خش می‌افتد، درحالی‌که عکس‌های پخش‌شده از ناو، چنین چیزی را نشان نمی‌دهد. 
اصلا همه اینها به کنار. باز هم همه می‌دانند که سفر دور دنیا 80 روز بیشتر طول نمی‌کشد. ایرانی‌ها اگر حرف مقامات‌شان را باور کرده‌اند باید از ناوگروه‌شان بپرسند 160 روز باقی را کجا بوده‌اند؟ هان؟
جمعی از کارشناسان خبره تاکنون نتوانسته‌اند سر دربیاورند که چگونه این ناو بدون سوخت‌گیری مشخصی، اقدام به این سفر طولانی داشته، پس باز هم یک جای کار می‌لنگد. فرض را بر این می‌گذاریم که این ناو، چند گالن نفت و گازوئیل و بنزین بار زده تا وسط راه به مشکل نخورد، بعد چطور ممکن است که ناو یک و نیم میلیاردی ما بدون اینها بسوزد ولی ناو آنها نه؟ هان؟
 پس طبق این مستندات و شواهد، جناب پرزیدنت اصلا به خود استرس راه ندهند تا خبر مرگ‌مان، بتوانیم ایالات متحده را تا زمان  انتخابات ریاست‌جمهوری پیشِ رو کمی سرپا نگه داریم.

Page Generated in 0/0079 sec