printlogo


کد خبر: 263120تاریخ: 1402/3/4 00:00
اخبار

تأیید حکم اعدام ۲ تروریست حرم شاهچراغ‌(ع)
دیوان عالی کشور ضمن رد فرجام‌خواهی وکلای مدافع محمد رامز رشیدی و سیدنعیم هاشمی قتالی (2 نفر از عوامل اصلی حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز)، دادنامه صادره را ابرام کرد. هیات شعبه دیوان عالی کشور درباره فرجام‌خواهی وکلای مدافع محمد رامز رشیدی و سیدنعیم هاشمی‌قتالی، نسبت به رای صادره از شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز، با توجه به جامع محتویات پرونده، گزارش اداره اطلاعات استان فارس، اظهارات متهمان و مستندات فنی ارائه شده، دادنامه صادره را تایید کرد. شعبه دیوان عالی کشور با توجه به آیه 33 سوره مائده و آیه 9 سوره حجرات درباره اهم احکام جزایی اسلام در حوزه امنیتی حکم بغی، محاربه و افساد؛ اقدامات انجام شده توسط نامبردگان را از مصادیق بارز و روشن بغات و محاربان و مفسدان فی‌الارض عنوان کرد. در رای شعبه دیوان عالی کشور آمده است: در لایحه فرجام‌خواهی، مطلبی که براساس دادنامه خدشه وارد کند ملاحظه نگردید و با توجه به مستندات مندرج در پرونده، از جمله اقاریر محکوم علیهما و اینکه در رسیدگی معموله و صدور حکم، موازین قانونی و شرعی اعم از شکلی و ماهوی رعایت شده است، لذا به استناد بند الف ماده 469 قانون آیین دادرسی فرجام‌خواهی وکلای نامبردگان رد و دادنامه صادره ابرام می‌شود.
***
آغاز عملیات ایمن‌سازی ۱۰۰۰ ساختمان پرخطر پایتخت
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران به مناسبت یک سالگی حادثه «متروپل» توضیحاتی را در رابطه با ساختمان‌های ناایمن پایتخت ارائه کرد.  قدرت‌الله محمدی گفت: پایش ۲ سال اخیر از ۷۷ هزار ساختمان بازرسی‌شده نشان می‌دهد ۳۴ هزار ساختمان ناایمن هستند که با کمک دستگاه قضایی، ۱۲۹ ساختمان بسیار پرخطر به ۹۳ ساختمان کاهش یافت. ۱۰۰۰ ساختمان پرخطر نیز عملیات ایمن‌سازی را شروع کردند. وی با بیان اینکه برای ایمن‌سازی ساختمان‌ها ناگزیر از همکاری همه دستگاه‌ها هستیم، تصریح کرد: اوضاع ۴ منطقه شهرداری تهران از حیث قرارگیری اماکن اداری - تجاری و انبارها، بحرانی است. وی بیان کرد: از وزارت بهداشت بابت همکاری سپاسگزاریم. همه درمانگاه‌ها ملزم به ایمن‌سازی هستند. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی ادامه داد: ساختمان‌هایی که پایان کار ندارند یعنی تخلف دارند و مشکل آتش‌نشانی یا شهرسازی خود را رفع نکرده‌اند؛ اغلب این ساختمان‌ها مشکل آتش‌نشانی دارند. محمدی گفت: یکی از مشکلاتی که ما داریم این است که ساختمان بدون پایان کار به بهره‌برداری می‌رسد.
***
ضرب و جرح مأمور اورژانس در محله خاک سفید
سرپرست اورژانس استان تهران از ضرب و جرح نیروی اورژانس در محله خاک سفید خبر داد. محمد‌اسماعیل توکلی در این‌ باره گفت: حوالی ساعت ۱۶:۱۷ دقیقه روز سه‌شنبه، گزارشی مبنی بر تصادف یک دستگاه موتوسیکلت و عابر پیاده به مرکز ۱۱۵ اورژانس استان تهران اعلام شد که درپی آن بلافاصله نیروهای اورژانس استان تهران به محل حادثه در خاک‌سفید تهرانپارس اعزام شدند. وی تصریح کرد: زمانی که کارشناسان اورژانس درحال خدمت‌رسانی بودند ناگهان عده‌ای از تماشاگران حادثه به بهانه تاخیر اورژانس با کارشناسان درگیری فیزیکی پیدا کردند که این اقدام منجر به جراحت شدید پرسنل اورژانس و آسیب به آمبولانس شد. سرپرست اورژانس استان تهران تصریح کرد: هم‌اکنون کارشناس حادثه‌دیده تحت مراقبت پزشکی بوده و اداره حقوقی اورژانس تا حصول نتیجه و مجازات خاطیان پیگیر شکایت از این افراد است. درپی این حادثه همچنین بهرام عین‌الهی، وزیر بهداشت که در ژنو به سر می‌برد، در تماس تلفنی با محمد‌اسماعیل‌توکلی، سرپرست اورژانس استان تهران آخرین وضعیت نیروی اورژانس مورد ضرب و جرح قرار‌گرفته را پیگیری کرد و با تاکید جدی بر روند درمانی این پرسنل، گفت: برای صیانت از همکاران‌مان تا آخرین لحظه پیگیری قضایی این موضوع ادامه پیدا کند.
***
انهدام ۱۲ شرکت هرمی و دستگیری ۱۵۷ نفر
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا از اجرای مرحله نخست طرح شناسایی و پلمب شرکت‌های هرمی و بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز خبر داد و گفت: تاکنون ۱۲ شرکت هرمی شناسایی و منهدم و ۱۵۷ نفر نیز دستگیر شدند. سرهنگ عبدالله چولکی اظهار داشت: در راستای طرح شناسایی و پلمب شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و دسیسه‌های هرمی، مرحله نخست این طرح با استفاده از امکانات و حداکثر توان پرسنلی و ظرفیت پلیس‌های تخصصی به مدت ۶ روز در سراسر کشور به اجرا درآمد. 
وی با بیان اینکه این طرح اواسط اردیبهشت سال جاری اجرا شد، افزود: کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی موفق شدند در عملیاتی هماهنگ و منسجم ۱۵۷ نفر را دستگیر و 4 شرکت بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و ۸ مکان دسیسه‌های هرمی را پلمب کنند. بیشترین آمار دستگیری و کشفیات به ترتیب مربوط به استان‌های البرز، فرماندهی ویژه غرب تهران، خراسان رضوی و تهران بزرگ است. معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه فعالیت شرکت‌های هرمی طبق قانون ممنوع است، افزود: وعده پرداخت سودهای کلان بابت معرفی زیرمجموعه از سوی گردانندگان (لیدرهای) این قبیل شرکت‌ها، پوچ و فریبکارانه است و افراد جویای کار نباید در دام این شیادان بیفتند. 
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا از شهروندان خواست از پرداختن به فعالیت‌هایی که دریافت سود آن منوط به وارد کردن اعضای جدید است، جدا خودداری کنند و موارد مشکوک را در اسرع وقت با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ درمیان بگذارند.

Page Generated in 0/0065 sec