printlogo


کد خبر: 263130تاریخ: 1402/3/4 00:00
اخبار

رئیس جمهور:
رابطه ایران و اندونزی با هیچ تکانه‌ای متزلزل نخواهد شد
سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در دیدار با روسای سازمان‌های اسلامی اندونزی که پیش از ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی، در ادامه برنامه‌های سفر به اندونزی برگزار شد، با اشاره به وحدت و انسجام موجود میان علمای اندونزی، علاقه به دین و دین‌مداری را از ویژگی‌های برجسته مردم اندونزی عنوان کرد و همکاری علما با دولت برای گسترش اخلاق و معنویت در جامعه را موثر و حائز اهمیت دانست. وی فهم و اعلام موضع به موقع علمای اندونزی نسبت به مسائل جهان اسلام را بسیار مهم توصیف و بر آمادگی ایران برای همکاری با سازمان‌های اسلامی اندونزی با هدف ارتقای همزمان سطح تعاملات فرهنگی و اقتصادی با این کشور تاکید کرد. رئیس‌جمهور با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، تنها راه صیانت از نسل جوان در برابر هجوم ضد فرهنگی غرب را گسترش معنویت، اخلاق و ارزش‌های الهی در جوامع عنوان کرد و گفت: بزرگ‌ترین سرمایه مردم اندونزی، ایمان به خدا و ارادت به اهل بیت(ع) است و از این منظر روابط ایران با اندونزی نه فقط یک رابطه دیپلماتیک سیاسی و اقتصادی، بلکه رابطه‌ای عمیق و مستحکم است که ریشه در باورها و اعتقادات ۲ ملت دارد و با هیچ تکانه‌ای متزلزل و گسسته نخواهد شد.
***
انهدام یک تیم تروریستی توسط سپاه در جنوب شرق کشور
روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد با اشراف اطلاعاتی یگان‌های امنیتی و اطلاعاتی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و همکاری سربازان گمنام امام زمان(عج) اداره‌کل اطلاعات استان سیستان‌وبلوچستان، یک تیم مسلح تروریستی در جنوب استان سیستان‌وبلوچستان رهگیری و قبل از انجام هر اقدام تروریستی برنامه‌ریزی‌شده، طی عملیاتی غافلگیرکننده منهدم شد. در این عملیات، ۲ نفر از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند و یک نفر دیگر نیز دستگیر و مقادیری سلاح، مهمات و مواد منفجره همراه آنان کشف و ضبط شد.
***
وزیر کشور:
با عاملان شهادت مرزبانان برخورد جدی و قاطع خواهد شد
احمد وحیدی، وزیر کشور روز چهارشنبه ۳ خرداد ماه در حاشیه برگزاری جلسه هیأت دولت درباره وضعیت پیگیری شهادت 5 مرزبان کشور و شرایط مرزهای جنوب شرقی، عنوان کرد: این اقدامی جنایتکارانه بوده که حتماً برخورد جدی و قاطع با عاملان و حامیان و مشوقان آن صورت خواهد گرفت.  حمله تروریستی ناجوانمردانه اشرار و معاندان شامگاه ۳۰ اردیبهشت ماه و تلاش آنها برای ورود به کشور با مقاومت مرزبانان دلیر و غیرتمند برجک مرزبانی روبه‌رو شد که در این درگیری متاسفانه 5 تن از مرزبانان عزیز ایران اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. 
***
آیت‌الله جنتی:
بهره‌گیری از فرهنگ دفاع‌مقدس باعث رفع مشکلات کشور می‌شود
 آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در جلسه روز گذشته این شورا با اشاره به حماسه فتح خرمشهر توسط رزمندگان اسلام در سال ۱۳۶۱ اظهار کرد: امروز سالروز آزادی خرمشهر است که به همین مناسبت روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است. یاد و خاطره همه مردان و زنانی را که خداباورانه برای خلق این حماسه مجاهدت کردند گرامی می‌داریم. دبیر شورای نگهبان به مقاومت مردم دزفول نیز اشاره کرد و اظهار داشت: فردا هم در تقویم به احترام مقاومت‌های دلیرانه مردم دزفول در ۸ سال دفاع‌مقدس، روز دزفول و روز مقاومت و پیروزی نامگذاری شده است. ایستادگی و مقاومت مردم این شهر بارها مورد توجه حضرت امام خمینی(ره) قرار گرفت. وی در پایان تاکید کرد: دوران دفاع‌مقدس فقط یک مقطع تاریخی نیست، بلکه یادآور یک فرهنگ و روش زندگی است که مبتنی بر ایثار و اخلاص و شجاعت است. حقیقت این است که اگر این روش و سبک زندگی در جامعه حکمفرما شود و همه آحاد جامعه و بویژه مسؤولان با برخورداری از این فرهنگ حرکت کنند، مشکلات کشور بسیار سریع‌تر حل خواهد شد.
***
سرلشکر سلامی:
عقب‌نشینی دشمنان از سرزمین‌های اسلامی نتیجه مقاومت است
سردار سرلشکر حسین سلامی روز چهارشنبه در دومین گردهمایی بزرگ «قهرمانان خط‌شکن» در سالروز فتح خرمشهر گفت: امروز سالروز یک رخداد عظیم در تاریخ کشور ما پس از انقلاب است که خرمشهر به پیکره ایران عزیز بازگشت و سوم خرداد از زیباترین روزهای این ملت بود. سردار سلامی با بیان اینکه وقایع دوران جنگ تحمیلی فراموش‌شدنی نیست، بیان کرد: اگر یک ملت از هویت، استقلال و فرهنگ خود دفاع نکند، برای همیشه از تاریخ حذف می‌شود و اسیر و ذلیل و تسلیم و فقیر خواهد شد. چنین کشوری از تاریخ جا می‌ماند و هویتش به یغما می‌رود. فرمانده کل سپاه خطاب به رزمندگان گفت: شما در کنار ولی‌امر مسلمین ماندید و مثل برخی از ناجوانمردان نبودید که سر بزنگاه میدان جهاد را ترک می‌کردند. این‌گونه بود که کشور درخشید. راه شما را جوانانی ادامه دادند که قامت و سیمای دیروز شما را داشتند. قدم‌های ثابت و قلب‌های مطمئن دارند و سینه خاکریزهای دشمن را می‌شکافند و سرزمین‌های اسلامی را آزاد می‌کنند. وی تصریح کرد: هم شهادت و هم جهاد جاری است. در یمن و لبنان می‌گویند به پشتوانه این جوانان ایستاده‌ایم و در عراق و سوریه و افغانستان و پاکستان این روحیه وجود دارد. سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: این کشور امروز رو به پیشرفت است و رهبرش در قلب مقاومت صحابی فراوان تمام‌‌نشدنی دارد که همه باوفا و فداکار ایشان را در حلقه محبت خود گرفتند و این زیباترین تصویر امت است. فرمانده کل سپاه اضافه کرد: امروز آثار آن جهاد و شهادت را با عقب‌نشینی دشمن از سرزمین‌های اسلامی و افسردگی صهیونیست‌ها و ناکامی آمریکا می‌بینیم.

Page Generated in 0/0147 sec