printlogo


کد خبر: 263173تاریخ: 1402/3/6 00:00
اخبار

ثبت‌نام ۵۲۵ هزار نفر از متقاضیان در سامانه یکپارچه فروش خودرو
مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو با اشاره به اختلال در سایت این سامانه در برخی ساعات ،گفت: از ۳ خرداد تاکنون ۵۲۵ هزار نفر توانستند در سامانه یکپارچه فروش خودرو ثبت‌نام خود را نهایی کنند. مهدی تقدسی روز گذشته با اعلام این خبر افزود: تا امروز ۵۲۵ هزار نفر در سامانه یکپارچه فروش خودرو توانستند ۵ اولویت خودرویی خود را انتخاب کنند. شب گذشته ۳۳۰ هزار نفر و امروز ۱۹۵ هزار نفر توانستند ثبت‌نام خود را نهایی کنند. وی در ادامه افزود: این آمار ثبت‌نامی در حالی است که در برخی ساعات پیک، اختلالی در سایت وجود داشته است. مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو با اشاره به نحوه اطمینان متقاضیان از ثبت‌نام گفت: به دلیل اینکه ترافیک در برخی ساعات بالاست ممکن است در گزینه جزئیات سفارش، ثبت‌نام متقاضیان نشان داده نشود اما در اصل با به روزرسانی سایت، ثبت‌نام انجام شده است. تقدسی تشریح کرد: متقاضیان اگر در ساعات غیرپیک به سامانه مراجعه کنند، می‌توانند بدون مشکل ثبت‌نام خود را نهایی کنند. با توجه به اینکه ثبت‌نام تا ۱۰ خرداد ادامه دارد متقاضیان نگران تکمیل فرآیند ثبت‌نامی نباشند. مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: در این دوره ۲۳ خودرو از ۴ خودروساز عرضه شده است و متقاضیان می‌توانند در زمان ثبت‌نام، اولویت 5 خودرویی خود را از محصولات شرکت سایپا، کرمان موتور، مدیران خودرو و فردا موتور انتخاب کنند.
***
تأخیر ۸ ماهه سازمان شیلات در اتصال به درگاه ملی مجوزها
همه دستگاه‌های صادرکننده مجوز، طبق قانون تسهیل صدورمجوزهای کسب و کار باید تا آخر شهریور به درگاه ملی مجوزها متصل می‌شدند  اما سازمان شیلات به طور کامل مجوزهای خود را به این درگاه متصل نکرده است. بر اساس آمار مرکز پایش و بهبود فضای کسب‌وکار، وزارت جهاد کشاورزی باید ۱۴ مجوز باقی مانده خود را به درگاه ملی مجوزها متصل می‌کرد که تاکنون این موضوع عملی نشده است. یکی از دستگاه‌هایی که به طور کامل مجوزهای خود را به درگاه ملی مجوزها متصل نکرده است سازمان شیلات است. این سازمان زمان صدور الکترونیکی مجوزها را به هفته آینده موکول کرده است. معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی هم درباره مجوزهای باقی‌مانده این وزارتخانه معتقد است مجوزهایی که باقی مانده از اولویت‌های اصلی و اساسی وزرات جهاد کشاورزی و دولت نیست. مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات سازمان شیلات گفته است از هفته آینده، مجوز صید و صیادی به درگاه ملی مجوزها متصل خواهد شد.
***
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
ضریب پشتیبانی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان مطلوب است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ضریب پشتیبانی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مطلوب است و باید این موضوع به ثبات برسد. سیدصولت مرتضوی در گردهمایی سراسری مدیران و کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و روز دزفول اظهار داشت: مقاومت ملت ایران در طول دفاع‌ مقدس در سراسر این کشور نمود دارد. وی با بیان اینکه در سراسر این سرزمین نشان مقاومت پررنگ است، افزود: یاد شهدا و همه ایثارگران انقلاب اسلامی باید همواره زنده نگه ‌داشته شود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزاری این گردهمایی را در راستای تحقق عدالت اجتماعی عنوان کرد و گفت: تأمین اجتماعی و اطمینان از معیشت از حقوق ملت است و در قانون اساسی بخوبی تبیین شده است. مرتضوی با تأکید بر اینکه تأمین اجتماعی برای روستاییان و عشایر مهم است، اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از ابتدای شکل‌گیری به این موضوعات اهتمام ویژه‌ای داشته است. وی با بیان اینکه نظام جامع تأمین اجتماعی ما از پیشتازترین نظام‌های تأمین اجتماعی است، گفت: در بدو پیروزی انقلاب اسلامی نرخ متوسط عمر ۵۲ سال بوده است و امروز نرخ امید به زندگی برای مردان ۷۵ تا ۷۶ سال و برای بانوان نزدیک به ۷۸ سال است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تمرکز ویژه بر موضوع پایداری صندوق‌های بازنشستگی اشاره کرد و اظهار داشت: ضریب پشتیبانی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مطلوب است و باید این موضوع به ثبات برسد. مرتضوی گفت: دولت در این باره تکالیفی دارد و امسال بودجه این صندوق نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد رشد داشته است.
***
رئیس کل بیمه مرکزی:
بیمه مشترک بین ایران و سوریه راه‌اندازی می‌شود
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در پی سفر رئیس‌جمهور به سوریه و تعاملات اقتصادی بین 2 کشور، یک شرکت بیمه‌ای از طرف ایران به عنوان راهبر و یک شرکت بیمه‌ای راهبر هم از طرف سوری‌ها انتخاب شدند تا عملیات تبادل مالی آسان را به منظور تسهیل اقدامات مالی برای تجار فراهم کنند. مجید بهزادپور گفت: بعد از تأسیس شرکت بیمه در سوریه سهام این شرکت بین شرکت‌های بیمه ایرانی که اعلام آمادگی کردند، توزیع می‌شود. رئیس کل بیمه مرکزی همچنین ادامه داد: شرکت بیمه مستقر در سوریه در 3 محور بیمه متعارف، تکافل و اتکایی فعالیت می‌کند و متمرکز بر فعالیت حمل‌و‌نقل و گردشگری و تبادل کالا است که برای هر فعالیت اقتصادی، بیمه یکی از پیش‌نیازها و موضوعاتی است که به عنوان زیرساخت باید در نظر گرفت.

Page Generated in 0/0064 sec