printlogo


کد خبر: 263174تاریخ: 1402/3/6 00:00
اخبار

دریادار ایرانی: 
ناوگروه ۸۶ اقتدار ایران را در حیاط‌خلوت آمریکا به نمایش گذاشت
فرمانده نیروی دریایی ارتش در سخنان  پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به ماموریت 360 نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: ما با ناوگروه 86 نیروی دریایی برای نخستین بار در تاریخ وارد اقیانوس آرام شدیم که برخلاف نامش بسیار ناآرام است و در مسیر خود با وجود توفان‌های شدیدی که کشتی‌های زیادی غرق شدند، ناوگروه ما با دعای مقام ولایت و مردم به‌رغم خواست دشمنان از این اقیانوس به سلامت عبور کرد و پرچم کشورمان را در این اقیانوس برافراشت؛ در حالی که طراحان کشورمان هم فکر نمی‌کردند این ناوگروه بتواند از اقیانوس آرام عبور کند.
 امیر دریادار شهرام ایرانی افزود: همرزمان من در ناوگروه 86 در حوزه بین‌الملل و حقوق دریاها ثابت کردند که اگر ایرانی‌ها قدم برمی‌دارند به همه قوانین و ملت‌ها احترام می‌گذارند و مانند شما مردم که در تظاهرات‌ها به دشمن سیلی زدید، سیلی محکمی به صورت دشمن زدیم و پرچم و اقتدار ایران را در حیاط خلوت آمریکا به نمایش گذاشتیم. 
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به مسیر دریانوردی این نیرو به دور کره زمین گفت: همرزمانم در تنگه ماژلان وارد اطلس شدند و مسیر 25 هزار کیلومتری را بدون توقف و توکل به خدا و با آموزش‌ها و بهره‌گیری از سلسله‌مراتب طی کردند. آنها در صدوبیستمین سالگرد ارتباط ایران و برزیل وارد ریودوژانیرو شدند و به‌رغم خواست ما برای توقف 3 روزه با درخواست آنها 7 روز در آنجا اقامت داشتند. 
دریادار ایرانی با اشاره به حضور دائم ایران در دریاها عنوان کرد: امروز نیروی دریایی راهبردی ارتش متفاوت از قبل در صحنه حضور دارد و اقدامات را در عرصه جهانی به انجام خواهد رساند. همرزمانم در مقطعی تاریخ‌آفرینی کردند که واجب بود این افتخار را به ارمغان آورند و در تاریخ ثبت کنند. امروز دشمن نمی‌داند سوخت ناوشکن ایران چگونه تامین ‌می‌شود و ان‌شاءالله در ابهامات خود به درک واصل خواهند شد. 
دریادار ایرانی با بیان اینکه دشمن باید سر تعظیم در برابر مولای ما و مردم‌ ما و نظام ‌ما فرود آورد و بداند مردم قهرمان ایران تمام توجه و تاکیدشان بر افتخار‌آفرینی است، تصریح کرد: مردم ایران در برابر مثلث شوم‌ دشمن شامل تحریم، توطئه و تهدید یک قدم عقب‌نشینی نکردند. فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه در هر کجای جهان نیاز باشد حضور پیدا خواهیم‌ کرد، تصریح کرد: دشمن بداند مردم ما انزوا را نخواهند پذیرفت و انزواگریز و تحریم‌ناپذیر هستند. ایستادگی ‌مردم درسی برای ما بود و آنچه از فتح خرمشهر آموختیم در این فتح بزرگ مجدد به همه جهان یادآوری کردیم.
***
سازمانی برای ساماندهی مهاجران اتباع بیگانه تشکیل می‌شود
وزیر کشور از تشکیل سازمانی برای ساماندهی بهتر مهاجران از جمله اتباع افغانستانی خبر داد و گفت: منتظر تصویب مجلس شورای اسلامی برای تشکیل این سازمان هستیم.
احمد وحیدی در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به ساماندهی مهاجران افغان اظهار داشت: بخش زیادی از بحث، مربوط به شرایط کنونی افغانستان است و بسیاری از آنها از بیم و هراسی که نسبت به جان خود داشتند، به ایران آمده‌اند. وی افزود: بخشی هم دچار مشکلات اقتصادی فراوانی هستند که ناچار شدند به ایران مهاجرت کنند. 
وزیر کشور با بیان اینکه بخشی از مهاجران افغان در راه میهن‌مان فداکاری کرده‌اند، افزود: برخی از این اتباع نیز در مشاغلی مشغول کار هستند که وزارت کار آن را قبول دارد. 
وحیدی یادآور شد: با این حال، برای تعیین چارچوب‌ها و ساماندهی این مهاجران، سازمان امور مهاجران پیش‌بینی شده است که با تصویب مجلس شورای اسلامی، مراحل ساماندهی بهتر خواهد شد.
***
ابوترابی‌فرد: 
ناوگروه ۸۶ دانش ایران را در برابر نگاه جامعه جهانی قرار داد
امام‌ جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به بازگشت غرورآفرین ناوگروه ۸۶ و دریانوردی به دور کره زمین گفت: در هفته‌ای که گذشت با رویدادهای مهمی مواجه بودیم که یکی از آنها در ارتش جمهوری اسلامی ایران بویژه نیروی دریایی راهبردی و اقتدارآفرین ناوگروه ۸۶ در ایفای ماموریت شایسته این ناوگروه برای حرکت اقتدارآفرین و پیمایش کره زمین بود؛ ناوگروهی که نماد دانش و تخصص و فناوری دانشمندان و فرهیختگان ایرانی در ناوشکن دنا بود. پیمایش ۶۵ هزار کیلومتر و ۴ بار عبور از خط استوا، دانش و تخصص و شجاعت و ظرفیت استثنایی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران را در برابر نگاه جامعه جهانی قرار داد. قدرت دریایی مجموعه‌ای از قابلیت‌های وابسته به دریا است که بتواند کنترل آب‌ها و منابع حیاتی در دریا را در اختیار داشته باشد و از دسترسی دشمنان به آنها جلوگیری کند. هدف سیادت دریایی است و امروز نیروی دریایی جمهوری اسلامی در این جایگاه قرار گرفته است. ابوترابی‌فرد ادامه داد: حضور بااقتدار در اقیانوس‌های هند، آرام و اطلس و نیز عبور از تنگه مهم ماژلان واقعا بی‌نظیر و استثنایی است. برای این اقتدارآفرینان و نیز فرمانده محترم و هوشمند نیروی دریایی و دریانوردان ناوشکن دنا از خدای متعال عزت و اقتدار مسألت داریم. 
ابوترابی‌فرد همچنین از راهبرد دولت بویژه دستگاه دیپلماسی خارجی در نگاه به شرق و تحکیم روابط با همسایگان و تلاش برای ارتقای جایگاه قاره کهن آسیا در هزاره سوم قدردانی کرد و گفت: در نظم جهانی در حال ظهور نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران، مساله تحول در نظام سیاسی، نظم اقتصادی جهانی، جابه‌جایی قدرت و شکل‌گیری قدرت‌های نوظهور از اهم مسائل سیاست خارجی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

Page Generated in 0/0064 sec