printlogo


کد خبر: 263203تاریخ: 1402/3/7 00:00
اسرائیل باید هم بترسد!

مهدی بختیاری: در پی آزمایش موشک خیبر (خرمشهر ۴) هراس شدیدی در صهیونیست‌ها ایجاد شده و رسانه‌ها و کارشناسان رژیم اشغالگر، این موشک بالستیک را همان طور که از نامش پیداست، ویژه نابودی غاصبان قدس تفسیر کرده‌اند.
۱- سرزمین‌های اشغالی در فاصله 1100 کیلومتری مرزهای غربی ایران قرار دارد و با این موشک می‌توان همه نقاط حساس این رژیم را از عمق خاک کشورمان مورد هدف قرار داد.
رژیم صهیونیستی اگر چه از سامانه‌های دفاع موشکی پیشرفته برخوردار است اما گروه‌های مقاومت فلسطینی در طول سال‌های گذشته و حتی همین ۳ هفته پیش نشان دادند موفقیت این سامانه‌ها نظیر گنبد آهنین (که با هدف اصلی مقابله با راکت‌های فلسطینی ساخته شده) موفقیت صددرصدی ندارد و می‌توان با به‌کارگیری راهکارهای مختلف (از جمله تغییر در موشک‌ها یا شلیک انبوه) کارایی آنها را پایین آورد.
این رژیم البته سامانه‌های دفاع موشکی دیگری نیز دارد که با هدف مقابله با موشک‌های بالستیک دوربرد ایرانی طراحی شده اما تاکنون به صورت کامل عملیاتی نشده است.
۲- همزمان با پیشرفت سامانه‌های دفاع موشکی در دنیا، متخصصان ایرانی به سمت مدرن کردن موشک‌ها برای مقابله با این سامانه‌ها حرکت کردند که شیوه هدایت و کنترل (تغییر مسیرهای مکرر در موشک‌ها) و افزایش سرعت یکی از آنهاست.
طی ماه‌های گذشته، خبر دستیابی ایران به موشک‌های با قابلیت هایپرسونیک نیز منتشر شد که می‌تواند یک گام بسیار بلند برای مقابله با این سپرهای موشکی باشد.
جمهوری اسلامی ایران در طول چند سال اخیر و در جریان رزمایش‌های مختلف، اهداف مهمی از رژیم صهیونیستی را شبیه‌سازی کرده که مهم‌ترین آن در رزمایش پیامبر اعظم 17 بود که طیفی از موشک‌ها و پهپادهای انتحاری برد بلند را به سمت ماکت نیروگاه اتمی «دیمونا» در جنوب سرزمین‌های اشغالی پرتاب کرد.
۳- اگر چه کشورهای غربی در مقاطع مختلف سعی کردند جلوی پیشرفت ایران در حوزه نظامی بویژه در زمینه موشکی و پهپادی را بگیرند اما ایران نشان داد ورود به این حوزه یکی از پررنگ‌ترین خطوط قرمز نظام است و نه‌تنها هیچگاه حرکت پرشتاب خود را برای دستیابی به سامانه‌های جدید با قابلیت‌های پیشرفته محدود نکرده، بلکه به تجهیز نیروهای متحد خود در منطقه نیز اقدام کرده است.
امروز علاوه بر حزب‌الله لبنان، گروه‌های مقاومت فلسطینی و یمنی نیز به موشک‌ها و پهپادهای جدید مجهز شده‌اند که دست ایران برای تقویت آنها را بخوبی می‌توان در پس پرده حوادث گذشته دید.
حملات ویرانگر گروه‌های مقاومت یمنی به پالایشگاه آرامکو در عربستان، حملات پرتعداد و انبوه فلسطینیان به سرزمین‌های اشغالی که نمونه بارز آن نبرد سیف‌القدس در ۲ سال گذشته بود و حملات دیگر در اقصی نقاط غرب آسیا به پایگاه‌های آمریکا و متحدانش پاسخی روشن به تلاش غربی‌ها برای محدود کردن توان موشکی جمهوری اسلامی ایران است.

 


Page Generated in 0/0054 sec