printlogo


کد خبر: 263206تاریخ: 1402/3/7 00:00
اخبار

تحویل ۲۰۰۰ پروژه آموزشی جدید تا مهرماه
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از ساماندهی ۲۵۳ مدرسه سنگی 3 تا 6 کلاسه در گام اول اجرای طرح شهید سرایداران خبر داد و گفت: همچنین در نظر داریم ۲۰۰۰ پروژه آموزشی، ورزشی و پرورشی را طی 6 ماهه اول سال بهره‌برداری کنیم و تحویل دهیم. 
حمیدرضا خان‌محمدی در گفت‌وگو با ایسنا درباره جزئیات برچیده شدن مدارس سنگی در سطح کشور اظهار کرد: بزرگ‌ترین طرح ملی ساماندهی مدارس سنگی به نام دانش‌آموز شهید «آرشام سرایداران» از چندی پیش آغاز شده و بناست در قالب این طرح ۱۳۸۰ مدرسه سنگی در سراسر کشور ساماندهی شوند. 
وی افزود: ۲۲۱۵ مدرسه سنگی در کل کشور داریم که از این تعداد ۱۵۷۶ مدرسه دارای بیش از ۱۰ دانش‌آموز هستند و ۱۳۸۰ مدرسه در مناطق روستایی و عشایری واقع شده‌اند. هدف‌گذاری طرح برای ساماندهی ۱۳۸۰ مدرسه در قالب ۳۹۵۶ کلاس درس دارای ۱۱ دانش‌آموز است به طوری که در سال اول اجرای طرح برای ۲۵۳ مدرسه 3 تا 6 کلاسه دارای ۱۵ دانش‌آموز در هر کلاس و بیشتر در قالب ۱۱۴۶ کلاس درس را مدنظر داریم و مابقی مدارس حسب تامین منابع اعتبار در سال‌های آتی ساماندهی خواهند شد. خان‌محمدی با بیان اینکه درحال حاضر تامین اعتبار انجام و کار در 2 استان آغاز شده است، گفت: همانطور که اشاره شد در گام اول ۲۵۳ مدرسه سنگی 3 تا 6 کلاسه  برچیده شده و با مدارس مناسب جایگزین می‌شوند.
***
بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه پایتخت افتتاح شد
بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه پایتخت به منظور بازچرخانی آب در محدوده منطقه 19 در زمینی به مساحت 2 هکتار آماده بهره‌برداری شد. این پروژه از سال 1373 با عنوان تصفیه‌خانه تر‌‌بار مرکزی آغاز شده بود. در این پروژه از فرآینده تصفیه به صورت بیولوژیک با استفاده از دستگاه‌های هوادهی استفاده شده است. اجرای فاز دوم این تصفیه‌خانه به منظور افزایش ظرفیت آن به میزان 5 هزار متر با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در 6 ماه ابتدایی سال 1403 به اتمام می‌رسد. 
مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در این مراسم در جمع خبرنگاران به افتتاح تصفیه‌خانه در تهران اشاره کرد و گفت: تصفیه‌خانه مذکور از برنامه‌های خوب و ضروری برای تهران بود و این امر می‌تواند بحث فاضلاب و هم موضوع تأمین آب برای فضای سبز را که سال‌هاست مغفول مانده حل کند. به گفته وی، امروز کمبود آب فشار زیادی را به شهر تحمیل می‌کند؛ باید به دنبال پروژه‌های این‌چنینی نه تنها در منطقه ۱۹ بلکه در سایر نقاط شهر باشیم. باید آب شرب را وزارت نیرو از راه‌های دیگری تأمین کند که دنبالش هستند.
***
برخورد قضایى با سربازى که به یک راننده سیلى زد
پلیس از برخورد قضایى با سربازى که به یک راننده سیلى زد خبر داد. مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران در اطلاعیه‌ای درباره سیلی زدن سرباز وظیفه به راننده خودرو در محله ستارخان اعلام کرد: برای این پرسنل وظیفه متخلف، پرونده تشکیل و به مرجع قضایی ذی‌صلاح ارسال شده است.  در این اطلاعیه آمده است: برخوردهای غیرقانونی و خارج از چارچوب تعریفی و ابلاغ‌شده، به هیچ عنوان مورد تایید سلسله‌مراتب فرماندهی کل انتظامی کشور و تهران بزرگ قرار نداشته و ندارد.
این اطلاعیه می‌افزاید: ۲ رویکرد «اجرای قانون» و «رعایت حقوق شهروندی» در دستور کار اجرایی همه ماموران قرار دارد و همواره بر رعایت حقوق شهروندی تاکید می‌شود. در ادامه این اطلاعیه آمده است: در مورد اخیر پیش آمده در خیابان ستارخان تهران، بلافاصله موضوع به صورت دقیق از سوی مبادی نظارتی بررسی و پرسنل وظیفه متخلف شناسایی و پرونده قضایی برای وی تشکیل و به مرجع قضایی ذی‌صلاح ارسال شده است.
در این اطلاعیه تصریح شده است: به یقین پلیس خود را موظف به اجرای دقیق قانون می‌داند و از هیچ‌گونه رفتار و اقدام غیرقانونی احتمالی پرسنل حمایت نمی‌کند و خود را مکلف به رعایت دقیق قانون در جامعه می‌داند.

Page Generated in 0/0059 sec