printlogo


کد خبر: 263231تاریخ: 1402/3/8 00:00
اخبار

607 هزار بسته به دست خریداران نمایشگاه کتاب رسید
قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از توزیع ۶۰۷ هزار بسته کتاب در بین خریداران این دوره از نمایشگاه خبر داد.
علی رمضانی با انتشار مطلب کوتاهی در فضای مجازی، از توزیع ۶۰۷ هزار بسته کتاب به دست خریداران خبر داد.
رمضانی نوشته است: «همکاران مرکز پاسخگویی نمایشگاه کتاب بی‌وقفه پیگیر رسیدن بسته‌های کتاب به خریداران هستند. از ۸۲۱ هزار مرسوله بارکد گرفته تاکنون، ۶۰۷ هزار مورد توزیع شده، ۱۸۷ هزار بسته در حال توزیع است، ۳۷ هزار مورد آماده تحویل به پست شده و حدوداً ۱۰ هزار مرسوله دیگر منتظر آماده‌سازی و دریافت بارکد توسط فروشندگان است.
***
مجله‌ای زنانه با محوریت زندگی بانوان روی آنتن می‌رود
 فصل دوم برنامه «پروانه» ویژه بانوان و زنان موفق ایرانی دوشنبه و سه‌شنبه هر هفته حوالی ساعت ۱۵:۴۵ با روایتگری لعیا زنگنه روانه‌ آنتن می‌شود. فصل دوم برنامه «پروانه» که با محوریت زندگی بانوان موفق و ایثارگر تولید شده، از حضور زنان نخبه و مخترع،‌ کارآفرین، نویسنده، ورزشکار قهرمان، مدیران نهادهای مختلف، جانباز، پژوهشگران برگزیده و... بهره می‌برد.
مونا اورعی، تهیه‌کننده «پروانه» درباره ویژگی این برنامه گفت: نگاه به فعالیت اجتماعی زنان در کنار استحکام روابط خانوادگی و وظایف مادری مورد توجه بوده است. زنانی که به داستان زندگی آنها در این برنامه پرداخته می‌شود همگی مادر بوده و همسر جانباز، جانباز یا از خانواده معظم شهدا هستند که از منظر فعالیت‌های اجتماعی جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند.
در «پروانه» که بخش بیشتر عوامل آن را بانوان تشکیل می‌دهند، در برخی موارد خانواده‌ها هم جلوی دوربین آمده‌اند. بخش‌هایی از این برنامه تلفیق رئال و نقاشی‌شن است که از هنرمندی فاطمه عبادی بهره گرفته شده است.
«پروانه» کاری است از گروه معارف شبکه ۵ سیما به تهیه‌کنندگی مونا اورعی و کارگردانی سحر اسلامی و فاطمه کتاوند است که دوشنبه و سه‌شنبه هر هفته حوالی ساعت ۱۵:۴۵ روانه‌ آنتن می‌شود.
***
آغاز اکران دانشگاهی «مصلحت»
با نزدیک‌ شدن به آغاز اکران سراسری فیلم سینمایی «مصلحت» در سینماهای سراسر کشور، اکران دانشگاهی این فیلم از دانشگاه‌های صنعتی شریف، امیرکبیر و تهران آغاز شد. فیلم سینمایی «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه، اثری در ژانر سیاسی - معمایی و محصول مشترک سازمان سینمایی سوره و سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که پس از ۳ سال بلاتکلیفی، بزودی اکران عمومی خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز خواهد کرد. این فیلم در‌ نخستین قدم با حضور دانشجویان و نخبگان دانشگاهی دیروز در دانشگاه صنعتی‌شریف اکران شد و قرار است امروز در دانشگاه امیرکبیر و فردا در دانشگاه تهران نمایش داده شود.
***
روایت نبرد گردان عمار در تنگه ابوقریب چاپ چهارمی شد
کتاب «عملیات عطش» شامل روایت مستند نبرد گردان عمار در تنگه ابوقریب نوشته جواد کلاته‌عربی بتازگی توسط نشر ۲۷ به چاپ چهارم رسیده است.
این کتاب روایت مستند ۲۴ ساعت مقاومت و پایمردی عجیب و حیرت‌انگیز رزمندگان یک‌ گردان از لشکر ۲۷ را با تشنگی شدید، مقابل حملات سنگین عراق برای داشتن دست بالا در روزهای پایانی جنگ شامل می‌شود. نویسنده این ‌اثر برای نوشتن آن، علاوه بر مصاحبه و گفت‌وگو، ۲ کتاب خاطرات «هفت روز آخر» از محمدرضا بایرامی و «روزهای آخر» احمد دهقان را هم مطالعه کرده که روایاتی خودنوشت از ماجرای گردان عمار را به مخاطب عرضه می‌کنند.
«عملیات عطش» در مجموع ۱۱ فصل را با این‌ عناوین شامل می‌شود: «۳ ‌هفته روی شاخ»، «عقب‌نشینی هولناک»، «خط ریخته»، «هجوم همه‌جانبه»، «جنگی‌ترین اعزام»، «بن‌بست نادری»، «به ‌طرف ابوقریب»، «عبور از تنگه»، «در دشت آتش»، «معجزه سفید» و «عملیات عطش»، چاپ اول این‌کتاب آذر ۱۴۰۰ به بازار نشر آمد و حالا چاپ چهارم آن عرضه شده ‌است.
***
برگزاری آیین بزرگداشت مریم کاظم‌زاده
همزمان با نخستین سالگرد درگذشت بانو مریم کاظم‌زاده، عکاس و روزنامه‌نگار دفاع‌مقدس بزرگداشت وی دیروز به همت انجمن عکاسان انقلاب و دفاع‌مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار ‌شد.
همزمان با نخستین سالگرد درگذشت بانو مریم کاظم‌زاده، عکاس و روزنامه‌نگار دفاع‌مقدس ساعت ۱۸ دیروز آیین بزرگداشت وی به همت انجمن عکاسان انقلاب و دفاع‌مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح با حضور جمعی از هنرمندان، عکاسان، پیشکسوتان و همکاران این هنرمند در ساعت  برگزار ‌شد. مریم کاظم‌زاده، خبرنگار و عکاس دفاع‌مقدس خرداد سال 1401 در سن ۶۵ سالگی درگذشت. وی به ‌عنوان عکاس در چندین مقطع در مناطق عملیاتی حضور داشت و تنها عکاس زنی بود که در دوران دفاع‌مقدس توانست به اتاق جنگ راه یابد و از نزدیک وقایع را عکاسی کند. کاظم‌زاده همچنین در کردستان، در کنار شهید چمران به ثبت رخدادهای جنگ پرداخت که بخشی از آنها در کتاب «عکاسان جنگ» توسط بنیاد فرهنگی روایت فتح به چاپ رسیده است.

Page Generated in 0/0052 sec