printlogo


کد خبر: 263241تاریخ: 1402/3/8 00:00
اخبار

بایرن مونیخ، کان و صالح‌حمیدزیچ را اخراج کرد
باشگاه بایرن مونیخ تنها دقایقی پس از قهرمانی در بوندس‌لیگا، مدیر اجرایی و مدیر ورزشی خود را برکنار کرد. نشریه بیلد آلمان تنها دقایقی پس از برگزاری جشن یازدهمین قهرمانی بایرن مونیخ در بوندس‌لیگا، از اخراج «اولیور کان» مدیر اجرایی و «حسن صالح حمیدزیچ» مدیر ورزشی باواریایی‌ها خبر داد. با توجه به ناکامی‌های بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی آلمان و به دردسر افتادن این تیم در بوندس‌لیگا - که برخلاف فصول گذشته تا هفته آخر بازی‌ها خطر از دست دادن جام را احساس می‌کرد- شائبه اخراج ۲ مدیر اصلی تیم شنیده می‌شد که این اتفاق حتی با وجود قهرمانی باواریایی‌ها در لیگ آلمان رخ داد.گفته می‌شود «یان کریستین درسن» که تاکنون به عنوان مدیر مالی و منابع انسانی باشگاه بایرن مونیخ فعالیت داشته، جانشین اولیور کان
خواهد شد.
***
جنگ ۸ روزه والیبال برای قهرمانی
تیم ملی والیبال ایران از ۲۸ شهریور راهی هانگژوی چین خواهد شد تا در این ۸ روز برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در بازی‌های آسیایی تلاش کند. به گزارش سایت فدراسیون والیبال، نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی به میزبانی شهر هانگژوی چین که به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر برگزار می‌شود، در بخش والیبال مردان از 28 شهریور تا 4 مهرماه 1402 انجام خواهد شد. بنا بر اعلام شورای المپیک آسیا، مرحله مقدماتی والیبال سالنی مردان بازی‌های آسیایی هانگژو از سه‌شنبه 28 تا پنجشنبه 30 شهریور برگزار می‌شود و 2 تیم برتر هر گروه به مرحله دوم صعود خواهند کرد. جمعه 31 شهریور نیز مرحله دوم به شکل گروهی برگزار می‌شود؛ به این شکل که ۲ تیم اول گروه‌های A و H، ۲ تیم اول گروه‌ها B و G، ۲ تیم اول گروه‌های C و F و ۲ تیم اول گروه‌های D و E هر کدام در یک گروه به مصاف هم می‌روند. به این ترتیب در مرحله دوم مجموعا 16 تیم با هم به رقابت می‌پردازند. شنبه اول مهرماه تیم‌ها استراحت دارند و مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو در این روز برگزار می‌شود. یکشنبه دوم مهرماه مرحله دوم با برگزاری چند دیدار به پایان می‌رسد و تیم‌های اول هر گروه دوشنبه 3 مهر در مسابقه نیمه‌نهایی برابر هم قرار خواهند گرفت. دیدارهای رده‌بندی و فینال این مسابقات هم سه‌شنبه چهارم مهرماه برگزار می‌شود تا قهرمان این دوره از مسابقات مشخص شود.
تیم‌ ملی والیبال ایران که دوره گذشته موفق به کسب عنوان قهرمانی شده است در این دوره برای دفاع از این عنوان تلاش خواهد کرد. بازی‌های آسیایی هانگژو بر اساس آخرین قوانین و مقررات FIVB برگزار می‌شود و یکی از رقابت‌های تاثیرگذار در رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال است به همین دلیل این مسابقات در سال 1402 که سال برگزاری بازی‌های انتخابی المپیک هم هست، از اهمیت خاصی برخوردار است.
***
شکست ناباورانه ساحلی‌بازان ایران در فینال مقابل امارات
تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان با شکست مقابل امارات به مقام نایب‌قهرمانی دومین دوره بازی‌های جهانی ساحلی در عربستان دست یافت. دیدار فینال مسابقات انتخابی دومین دوره‌ بازی‌های جهانی ساحلی اندونزی بین تیم‌های ایران و امارات (شنبه) در ورزشگاه الحمراه جده برگزار شد و در پایان این بازی، ساحلی‌بازان کشورمان با نتیجه 2 بر 5 مقابل امارات شکست خوردند تا رویای قهرمانی شاگردان علی نادری بر باد رود. ملی‌پوشان ساحلی کشورمان در همان وقت اول 4 بر صفر از حریف خود عقب افتادند و در وقت‌های دوم و سوم نتوانستند از سد دفاع اماراتی‌ها عبور کنند. در پایان این مسابقات دروازه‌بان و یک بازیکن  از امارات و یک بازیکن از عمان عنوان‌‌های بهترین‌های این دوره از مسابقات را کسب کردند. ایران و امارات پیش از این ۲ بار در بازی‌های جام بین‌قاره‌ای و جام ملت‌های آسیا با هم رقابت کرده بودند که ساحلی‌بازان کشورمان هر ۲ بازی گذشته را با پیروزی پشت سر گذاشته بودند. امارات و ایران با کسب مقام‌های اول و دوم این مسابقات، صعود خود به مسابقات المپیک ساحلی جهان 2023 بالی اندونزی را قطعی کردند.
***
۲ گزینه اصلی قضاوت داربی ۱۰۱
۲ داور باتجربه کشورمان از شانس بیشتری برای قضاوت در داربی فینال جام حذفی برخوردار هستند. صدویکمین داربی پایتخت بین تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس ساعت 18:30 چهارشنبه هفته جاری در چارچوب فینال جام حذفی در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. پیگیری‌ها نشان می‌دهد بیژن حیدری و اشکان خورشیدی گزینه‌های اصلی قضاوت داربی 101 هستند. پیام، برادر بیژن حیدری داربی برگشت لیگ برتر را قضاوت کرد و با این شرایط ممکن است خورشیدی شانس بیشتری نسبت به بیژن حیدری داشته باشد. قرار است امروز جلسه‌ای در کمیته داوران فدراسیون فوتبال برگزار شود تا جمع‌بندی نهایی برای انتخاب داور دیدار پرسپولیس - استقلال انجام شود.

Page Generated in 0/0060 sec