printlogo


کد خبر: 263261تاریخ: 1402/3/8 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله مجلسی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر  انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم جلیل‌القدر مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمدتقی مجلسی را تسلیت گفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
درگذشت عالم جلیل‌القدر مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ محمدتقی مجلسی رحمه‌الله‌علیه را به علمای اعلام و حوزه‌ علمیه و عموم مردم عزیز اصفهان و بالخصوص به خاندان مکرم و شاگردان و ارادتمندان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای
1402/3/7
***
وزیر دفاع:
محدودیتی در صادرات و واردات تجهیزات نظامی نداریم
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگو با تسنیم، درباره همکاری‌های نظامی و دفاعی ایران با ونزوئلا و احتمال صادرات تجهیزات ایرانی به این کشور گفت: ما هیچ محدودیتی برای در اختیار قرار دادن تجهیزات به کشورها نداریم و با همه کشورها در ارتباط هستیم و این ارتباط را با اقتدار ادامه می‌دهیم؛ هر کشوری به منافع، امنیت و حفظ صلح بین‌المللی متعهد باشد و به امنیت مشترک جهانی فکر کند، ما حتما به او کمک می‌کنیم. امیر محمدرضا آشتیانی افزود: ونزوئلا کشور بزرگی است که در منطقه حساسی قرار دارد و ما هم از سال‌های گذشته با این کشور ارتباط داشتیم و شاید بتوان گفت بیشترین تعاملات رؤسای‌جمهور ما با ونزوئلا بوده است. ما در وزارت دفاع به‌عنوان رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ۲ کشور، ضمن انجام هماهنگی‌های لازم، تمام توانمندی‌های داخلی در حوزه‌های مختلف را سازماندهی می‌کنیم که یک بخش از آن مباحث امنیتی و دفاعی است.
وزیر دفاع در پاسخ به سوال دیگری درباره برخی گمانه‌زنی‌ها و اخبار پیرامون خرید جنگنده «سوخو35» از روسیه و احتمال ورود آن به کشور در آینده نزدیک، عنوان کرد: ما خودمان تولیدکننده هستیم و در بخش صنعت هوایی در حوزه جنگنده‌ها، هواپیمای ترابری، هواپیمای آموزشی و سایر بخش‌ها کار می‌کنیم اما اگر درباره توان دفاعی‌مان احساس نیاز کنیم، سعی می‌کنیم از هر کشوری که امکانات، فناوری یا تجهیزات داشته باشد، آن را دریافت کنیم. 
امیر آشتیانی ادامه داد: مباحث مطرح‌شده درباره جنگنده سوخو نیز بیشتر گمانه‌زنی است، البته براساس قراردادهایی که جمهوری اسلامی ایران از قبل در حوزه‌های مختلف با کشورهای مختلف داشته‌ است، کار را دنبال می‌کنیم، ممکن است در هر مقطعی بعضی از آنها به نتیجه برسد و بگوییم موردی که مثلا 5 سال پیش قرارداد آن را بستیم، الان به نتیجه رسیده است. وی در پاسخ به این سؤال که «آیا ما منعی برای خرید داریم؟»، تصریح کرد: نه، منعی نیست، هر کجا نیاز داشته باشیم چه در تأمین نیازمندی‌ها و چه در صادرات محدودیتی احساس نمی‌کنیم.
***
وزیر کشور:
ایران با چشم باز همه حرکات رژیم صهیونیستی را رصد می‌کند
وزیر کشور درباره اظهارات اخیر نتانیاهو مبنی بر اینکه ما ایران و همه دشمنان خود را شگفت‌زده می‌کنیم، گفت: فعلا که خود نتانیاهو بیش از هم شگفت‌زده شده است! اتفاقاتی که امروز در سرزمین‌های اشغالی می‌افتد و مشکلاتی که این رژیم با آنها درگیر است، در طول دوران چندده ساله‌‌ای که از عمر این رژیم جعلی، کودک‌کش و منحوس می‌گذرد بی‌سابقه است. احمد وحیدی افزود: آنها هیچ‌گاه شرایطی که به اندازه حال حاضر برای‌شان بد باشد را تجربه نکرده‌اند؛ بنابراین طبیعی است برای امید دادن به افراد خود و همچنین پشت سر گذاشتن بحران‌های فراوانی که در سرزمین‌های اشغالی با آن سروکله می‌زنند این حرف‌ها را بزنند. 
وزیر کشور با تاکید بر اینکه چنین اظهاراتی پشیزی برای ما ارزش ندارد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی با چشم باز همه حرکات این رژیم را رصد می‌کند و آنها هر گامی که بخواهند بردارند با پاسخی بسیار محکم از سوی جمهوری اسلامی مواجه می‌شوند. وحیدی عنوان کرد: اظهارات اخیر مقامات رژیم صهیونیستی برای جبران ضعف‌های بزرگی است که در داخل سرزمینی که آن را اشغال کرده‌اند با آنها مواجه شده‌اند و تلاش می‌کنند از این طریق اذهان مردم جهان را به سمت و سوی دیگری جلب کنند که البته بعید است در این زمینه موفق شوند. وی یادآور شد: امروز اختلافات بسیار زیاد و شکاف‌های گسترده‌ای میان چهره‌های صهیونیست و همچنین ساکنان سرزمین اشغالی وجود دارد و نتانیاهو نیز برای سرپوش گذاشتن و پوشاندن این اختلافات درونی چنین حرف‌هایی می‌زند. وزیر کشور متذکر شد: شاهد بودیم در وقایعی که روزهای گذشته در جبهه مقاومت رقم خورد، کسی که پیروزمندانه از صحنه خارج شد «مقاومت فلسطین» بود. صهیونیست‌ها تلاش زیادی کردند تا تعدادی از فرماندهان مقاومت را به شهادت برسانند اما در نهایت به اعتراف خودشان شکست خوردند و از میدان خارج شدند.

Page Generated in 0/0054 sec