printlogo


کد خبر: 263279تاریخ: 1402/3/9 00:00
اخبار

دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) برای ولادت امام رضا(ع)
جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) به مناسبت ولادت امام رضا علیه‌السلام رونمایی شد. بامداد دوشنبه هشتم خرداد 1402 از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) به مناسبت ولادت امام رضا علیه‌السلام، رونمایی شد.
امام رضا علیه‌السلام می‌فرمایند: کلمه لااله‌الا‌الله حصار من است و هر کس وارد حصار من شود از عذابم در امان است اما این شرط‌هایی دارد و من از شرط‌های آن هستم.
دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) با نام شرط توحید، اثری از  استاد حسن روح‌الامین است.
***
حامد محقق، معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران شد
مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران طی حکمی حامد محقق را به عنوان معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران منصوب کرد. حامد محقق طی حکمی از سوی علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران به عنوان معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران منصوب شد.
محقق دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی است. در کارنامه او تدریس شعر و داستان، کارشناسی کتاب دفتر انتشارات کمک آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش، کارشناسی شعر مجله نوآموز، عضویت در شورای ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، برگزیدگی در جشنواره‌های مختلف از جمله چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر، هفدهمین، هجدهمین و نوزدهمین کنگره سراسری شعر دفاع‌مقدس، نخستین جشنواره شعر جوان انقلاب و شایسته تقدیر در نخستین جشنواره ملی شعر کودک دیده می‌شود. از محقق تاکنون ۶ مجموعه شعر و نثر توسط ناشران مختلف کشور منتشر شده ‌است.
***
اکران ۵ فیلم ایرانی در بیست‌وپنجمین جشنواره فیلم شانگهای
فیلم سینمایی «آزردگان» به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی مهدی‌ فردقادری در بخش رقابتی اصلی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای حضور دارد و در کنار ۳ فیلم از چین، ۲ فیلم از ژاپن و فیلم‌هایی از هند، بریتانیا، اسپانیا، گرجستان، بلژیک و ایتالیا رقابت می‌کند.
در بیست‌وپنجمین دوره جوایز جام طلایی در بخش استعداد جدید در آسیا، ۲ فیلم از ایران حضور دارد که شامل فیلم «یک‌ونیم اسب‌بخار» به کارگردانی رسول کاهانی و فیلم «دلیل مرگ: ناشناخته» ساخته علی زرنگار است. در مجموع ۱۲ فیلم در این بخش انتخاب شده‌اند.
انیمیشن «پسر دلفینی» به کارگردانی محمد خیراندیش نیز در بخش انیمیشن بلند و «مصائب محمود» ساخته داوود عبدالمالکی نیز در بخش مستند بلند جشنواره فیلم شانگهای به نمایش درمی‌آیند. «استعداد جدید آسیا» بخشی است که از سال ۲۰۰۴ به جشنواره اضافه شده تا از نیروها و چهره‌های جدید و تازه تجلیل شود. این بخش به بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین بازیگر مرد و زن، بهترین فیلمنامه و بهترین فیلمبردار که تجربه اول یا دوم‌شان باشد، جایزه می‌دهد.
***
«فرزند صبح» بهروز افخمی به ۱۴ خرداد می‌رسد؟
کارگردان فیلم «فرزند صبح» که پیش‌تر خبر داده بود در تلاش است این ساخته‌اش را که روایتی از کودکی حضرت امام خمینی است، از نیمه خردادماه در سینماها نمایش دهد، در گفت‌وگویی با ایسنا اظهار کرد: از آنجا که یکسری مقدمات و کارهای اداری برای اکران نیاز بود و به‌موقع به سرانجام نرسید، اکران فیلم که برای نیمه خرداد تدارک دیده شده بود، به تعویق افتاد.
افخمی افزود: پخش فیلم «فرزند صبح» برعهده حوزه هنری است و مسؤولان حوزه در نظر داشتند اکران دو هفته‌ای را برای فیلم فراهم کنند که به خاطر طولانی شدن روند اداری امکان‌پذیر نشد. وی که این روزها در حال تمرین و پشت سر گذاشتن پیش‌تولید فیلم جدیدش با نام «صبح اعدام» است، اضافه کرد:‌ قرار براین است فیلم را از اوایل مهرماه همزمان با ولادت امام خمینی (ره) در سینماها نمایش دهیم.
«فرزند صبح» به کارگردانی بهروز افخمی نخستین بار در بیست‌ونهمین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۹ در سالن همایش‌های برج میلاد به نمایش درآمد که کیفیت پایین فیلم حاشیه‌های زیادی را به همراه داشت و حتی صدای اعتراض کارگردان را هم بلند کرد چون فیلم در نبود او تدوین و به جشنواره ارائه شده بود اما سرانجام پس از یک دهه کشمکش،  نسخه‌ای از این فیلم با تایید کارگردان آماده اکران شد که سال گذشته پروانه نمایش گرفت.
افخمی تاکید دارد «فرزند صبح» بهترین فیلمی است که تاکنون ساخته‌ است.

Page Generated in 0/0481 sec