printlogo


کد خبر: 263283تاریخ: 1402/3/9 00:00
دور دنیا

تصاویر کودک‌آزاری هانتر بایدن منتشر شد
فضاحت بایدن؛ آمریکای بی‌آبرو
تصاویر رفتارهای غیر اخلاقی «هانتر بایدن» پسر رئیس‌جمهور آمریکا برای نخستین‌بار توسط تلویزیون دولتی روسیه پخش شد. این فیلم که حاوی تصاویر مصرف مواد مخدر و همچنین کودک‌آزاری توسط هانتر بایدن است، ادعاها پیرامون فساد خانوادگی بایدن را عینیت بخشید؛ فسادهایی که پیش‌تر تلاش شد توسط FBI مخفی نگاه داشته شده و روی آن سرپوش گذاشته شود. فساد هانتر بایدن به مرحله‌ای رسیده است که تلاش‌های او و پدرش جو بایدن برای مخفی نگه داشتن دختر کوچکش که حاصل رابطه نامشروع با یک رقصنده آمریکایی است، تشدید شده است. بایدن روز جمعه به جمعیتی که در کاخ سفید جمع شده بودند گفت «4 نوه دارد» و به پنجمین نوه خود که از هانتر بایدن و لوندن رابرتز به دنیا آمده، اشاره نکرد.
***
پوتین قانون خروج از پیمان نیروهای مسلح اروپا را امضا کرد
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دیروز  قانون خروج این کشور از پیمان نیروهای مسلح متعارف اروپا را امضا کرد. به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، سند مربوط به خروج رسمی روسیه از پیمان نیروهای مسلح متعارف اروپا در درگاه رسمی اینترنتی اطلاعات حقوقی کرملین منتشر شده است. این معاهده سال ۱۹۹۰ در پاریس امضا شد و سال ۱۹۹۹ نسخه به‌روزشده آن در نشست سران کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا در استانبول امضا شد. نسخه اصلاح‌شده‌ای از این معاهده نیز توسط 4 کشور روسیه، بلاروس، قزاقستان و اوکراین تصویب شد. سال ۲۰۰۷، روسیه مشارکت خود در معاهده نیروهای مسلح متعارف اروپا را «تا زمانی که کشورهای ناتو موافقتنامه سازگاری را تصویب و اجرای این سند را با حسن‌نیت آغاز کنند» به حالت تعلیق درآورده بود. پیش از این، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه ضمن اشاره به خروج مسکو از معاهده نیروهای مسلح اروپا در آینده نزدیک، گفته بود این معاهده با منافع امنیتی روسیه مغایرت دارد.
***
تعطیلات خونین در شیکاگو 8 کشته و 32 زخمی در تیراندازی‌ها
بنا به گفته پلیس شیکاگو، در جریان تیراندازی‌های این شهر در تعطیلات اوایل هفته (شنبه و یکشنبه)، دست‌کم 8 نفر جان خود را از دست دادند و 32 نفر دیگر نیز زخمی شدند. شبکه ان‌بی‌سی در این باره گزارش کرد نخستین تیراندازی مرگبار اوایل هفته قبل از ساعت یک بامداد شنبه در بلوک 7800 «سیلی جنوبی» به وقوع پیوست. به گفته پلیس، جنازه مردی ۳۳ ساله پس از اصابت گلوله به زیر بغل چپ، در پیاده‌رو پیدا شد که مرگ وی در صحنه اعلام شد و هیچ مظنونی در این رابطه هنوز بازداشت نشده است. پلیس شیکاگو همچنین گفته است درست بعد از ساعت 2 بامداد در بلوک 500 «سرف غربی»، مردی 34 ساله بر اثر اصابت گلوله به سینه‌اش در حالی ‌که در پیاده‌رو افتاده بود پیدا شد و پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد و مظنونی در رابطه با این تیراندازی نیز بازداشت نشده است و پلیس در حال تحقیق است. از طرف دیگر، حدود ساعت 2:55 بامداد شنبه، 2 نفر در بلوک 2300 خیابان 18 غربی مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. پلیس گفته است هر دو قربانی هنگام شلیک گلوله در پیاده‌رو ایستاده بودند. یک مرد ۳۶ ساله نیز از ناحیه صورت مورد اصابت گلوله قرار گرفت که در یکی از بیمارستان‌های منطقه فوت شد. یکی دیگر از قربانیان، یک زن ۳۷ ساله، نیز از ناحیه صورت مورد اصابت قرار گرفته که وضعیت وی وخیم اعلام شده است.
***
مخالفت دولت پاکستان با پیشنهاد مذاکره عمران خان
ائتلاف حاکم بر پاکستان با رد پیشنهاد مذاکره عمران خان، نخست‌وزیر پیشین و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور اعلام کرد مذاکرات نه با تروریست‌ها بلکه با سیاستمداران برگزار می‌شود. بر اساس گزارش روزنامه پاکستانی اکسپرس تریبیون، دولت پاکستان همچنین اعلام کرد عمران خان به دنبال دریافت عفو بر اساس یک «حکم آشتی ملی» است. عمران خان که بازداشتش در نهم مه (۱۹ اردیبهشت) باعث به راه افتادن اعتراضات شدید در چند شهر پاکستان شد، اخیرا اعلام کرده یک تیم 7 نفره از مذاکره‌کنندگان را برای مذاکره با دولت با هدف دستیابی به اتفاق نظر درباره تاریخ برگزاری یک انتخابات سراسری تشکیل داده است. نخست‌وزیر سابق پاکستان چند روز پیش در یک سخنرانی ویدئویی اعلام کرد مقام‌های اسلام‌آباد، اعضا و مقام‌های بلندپایه حزب او مشهور به «تحریک انصاف» پاکستان را در راستای ادامه سرکوب حزب تحت فشار گذاشته‌اند که استعفا کنند. بر اساس گزارش رسانه‌های پاکستانی، «اسد عمر»، دبیر کل حزب تحریک انصاف، فواد چودری، یکی از رهبران بلندپایه این حزب و «شیرین مزاری»، یکی از وزیران دولت سابق عمران خان، از جمله مشهورترین اعضا و رهبرانی هستند که در روزهای اخیر این حزب را ترک کرده‌اند.
***
بررسی جزئیات پرونده لبنان در جده
روزنامه الاخبار به نقل از برخی منابع آگاه نوشت در دیدار اخیر رئیس‌جمهوری سوریه و ولیعهد عربستان جزئیات پرونده لبنان مورد بررسی دقیق قرار گرفت. به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه الاخبار لبنان، منابع آگاه از دیدار بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه و محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی در حاشیه اجلاس سران عرب در جده در تاریخ ۱۹ مه جاری، اعلام کردند عادی است که موضوع لبنان در رأس دستورکار این دیدار قرار داشته باشد، چراکه سفر اسد در واقع نقطه اوج روندی بود که از چند ماه قبل و بسیار جلوتر از توافق آشتی عربستان - ایران در پکن در تاریخ ۱۰ مارس گذشته آغاز شده بود. پس این مطلب که دیدار اسد و بن‌سلمان تنها بر تقویت روابط دوجانبه متمرکز بوده، درست نیست، چراکه این موضوع در سفر ماه آوریل فیصل بن‌فرحان، وزیر خارجه عربستان به دمشق مطرح شد و گفت‌وگوها درباره آن نیز از اواخر سال ۲۰۲۱ میان حسام لوقا، رئیس دستگاه اطلاعات کل سوریه و خالد الحمیدان، رئیس اطلاعات عربستان در دیدارهای‌شان در قاهره و ریاض آغاز شده بود. 

Page Generated in 0/0159 sec