printlogo


کد خبر: 263284تاریخ: 1402/3/9 00:00
اخبار

ایران میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی غرب آسیا شد
مصطفی صالح‌المهدی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری غرب آسیا، با ارسال نامه‌ای به سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ایران، از انتخاب کشورمان برای میزبانی یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی غرب آسیا خبر داد. المهدی با ابراز خوشحالی از این اتفاق در نامه خود نوشته است: «ما به توانایی و ظرفیت‌های فدراسیون شما برای برگزاری چنین رویداد بزرگی، اطمینان داریم». تاریخ دقیق مسابقات قهرمانی غرب آسیا ۲۰۲۴ (مردان)، متعاقبا تعیین و اعلام خواهد شد.
***
اولین پیشنهاد فنرباغچه برای جذب طارمی رد شد
رسانه‌های ترکیه خبر دادند نخستین پیشنهاد فنرباغچه برای جذب مهدی طارمی، توسط پورتو رد شده است. آینده مهدی طارمی در پورتو نامشخص است. مهاجم ایرانی تا تابستان 2024 با این تیم قرارداد دارد و هنوز طرفین برای تمدید به توافق نرسیده‌اند. از باشگاه‌های زیادی به عنوان تیم‌های خواهان مهاجم ایرانی یاد می‌شود، از جمله الهلال، سویا و فنرباغچه. مطبوعات پرتغال از علاقه پورتو برای حفظ مهاجم بوشهری خبر داده‌اند ولی طارمی رویای بازی در لیگ جزیره را در سر دارد و به همین دلیل مذاکرات برای تمدید را به پایان فصل و پس از فینال جام حذفی موکول کرده است. فنرباغچه یکی از تیم‌های خواهان مهدی طارمی است. ژرژ ژسوس هدایت این تیم را بر عهده دارد. زمانی که طارمی با درخشش در ریو آوه نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت، بنفیکا یکی از تیم‌های خواهان مهاجم ایرانی بود اما ژسوس که آن زمان هدایت عقاب‌ها را بر عهده داشت، از جذب طارمی صرف نظر کرد تا این بازیکن راهی پورتو شود. همین آشنایی سبب شد فنرباغچه خواهان جذب طارمی شود و حتی یک پیشنهاد رسمی را برای استخدام مهاجم ایرانی به پورتو ارسال کرده اما اکنون رسانه‌های ترکیه از رد درخواست این تیم خبر داده و مدیران اژدها تمایلی برای جدایی بازیکن خود نشان نداده‌اند. رسانه Sporun Dibi ترکیه نوشته است که فنرباغچه نخستین پیشنهاد رسمی خود را برای جذب طارمی ارسال کرده اما مدیران باشگاه پرتغالی این درخواست را رد کرده‌اند. باید دید در روزهای آینده چه تحولاتی در مذاکرات میان طرفین رخ خواهد داد.
***
انصراف پدیده جام تختی از انتخابی
با توجه به نیاز کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد جوانان و زیر ۲۳ سال (امید) و تمایل مبین عظیمی، این کشتی‌گیر از چرخه‌ انتخابی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان انصراف داد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، محسن کاوه مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد طی نامه‌ای از فدراسیون کشتی درخواست کرد با توجه به نیاز تیم‌های ملی کشتی‌ آزاد جوانان و زیر ۲۳ سال و خواست مبین عظیمی کشتی‌گیر وزن ۹۲ کیلوگرم، این کشتی‌گیر در رقابت‌های رنکینگ مجارستان به دلیل نزدیکی به رقابت‌های آسیایی و جهانی جوانان حضور پیدا نکند. مبین عظیمی کشتی‌گیر وزن ۹۲ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد جوانان، قرار بود برای حضور در مرحله پایانی چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان اواخر تیر در مجارستان حضور یابد. این آزادکار کشورمان پس از قهرمانی در جام تختی باید برای انتخاب نهایی به همراه کامران قاسم‌پور در یک مسابقه معتبر شرکت کند تا تکلیف وزن ۹۲ کیلوگرم هم برای مسابقات بلگراد مشخص شود. با توجه به این کناره‌گیری، قاسم‌پور بدون رقیب ماند و بدون انتخابی به عنوان نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم راهی مسابقات جهانی خواهد شد.
***
هم‌گروهی تیم‌ملی امید ایران با فلسطین و سوریه
تیم‌ملی فوتبال امید کشورمان در مسابقات فوتبال غرب آسیا در گروه دوم قرار گرفت. مراسم قرعه‌کشی مسابقات غرب آسیا روز دوشنبه برگزار و تیم فوتبال امید کشورمان در گروه دوم با فلسطین و سوریه هم‌گروه شد. در گروه اول این مسابقات، عراق (میزبان) با اردن و امارات رقابت می‌کند و در گروه سوم، تیم‌های لبنان، یمن و عمان حضور دارند. این مسابقات از 22 تا 30 مردادماه در عراق برگزار خواهد شد.

Page Generated in 0/0054 sec