printlogo


کد خبر: 263310تاریخ: 1402/3/9 00:00
خدیجه رضایی و بهاره امینی با صهیونیست‌ها مسابقه ندادند و سپیده بابایی مدالش را به روح شهید طهرانی‌مقدم اهدا کرد
دختران مقاومت

در چند روز گذشته، دختران ورزشکار ایرانی نشان دادند علاوه بر درخشش در میادین جهانی، درعرصه اخلاق‌مداری هم پیشگام هستند. هفته گذشته در مسابقات جهانی جوجیستو که در کشور گرجستان برگزار شد، ۲ بانوی رزمی‌کار ایرانی از رقابت با رقبای خود از رژیم اشغالگر قدس خودداری کردند و حاضر به رقابت مقابل آنها نشدند. علاوه بر این دو، بانوی آلیش‌کار ایرانی سپیده بابایی مدال خود را طبق وعده‌ای که با خویشتن کرده بود، به روح شهید دانشمند حسن تهرانی‌مقدم اهدا کرد. سپیده بابایی ملی‌پوش وزن ۵۵ کیلوگرم تیم آلیش بانوان کشورمان مدال نقره خود در رقابت‌های آلیش قهرمانی آسیا را که چندی پیش در کشور ازبکستان برگزار شد به شهید حسن تهرانی‌مقدم تقدیم کرد. وی در این باره گفت: قبل از مسابقات نیت کرده بودم اگر روی سکو رفتم مدالم را به شهید دانشمند تهرانی‌مقدم تقدیم کنم و خدا را شاکرم که این لطف را از من دریغ نکرد. وی افزود: اردوهای ما در کمپ تیم ‌ملی بود و هر روز با عکس‌های متنوع شهیدان کشتی‌گیر مواجه می‌شدیم. دلم می‌خواست مدال طلا تقدیم کنم که قسمت اینطور رقم خورد. بابایی درباره ناحقی رخ داده در مسابقه هم گفت: در کشتی اول به حریف ازبکی خوردم و با اینکه جلو بودم اما وقتی کشتی تمام شد امتیازات و اخطارها از اسکوربورد پاک شد. ۲ امتیاز داشتم و حریفم اخطار گرفته بود اما کشتی که تمام شد دست او را بالا بردند. دیدیم امتیازات من و اخطارهای او پاک شده است. با وجود اعتراض به نتیجه نرسیدیم و بازنده اعلام شدم، حتی یکی از مربیان مردان‌مان که برای من اعتراض کرده بود کارت قرمز گرفت. این قهرمان مازندرانی ادامه داد: شاید مدالم طلا نباشد اما برای این مدال زحمت کشیدم و از جان مایه گذاشتم. حقم در این مسابقات خورده شد! امیدوارم توانسته باشم لحظه‌ای موجب شادی روح شهید گرانقدر شده باشم.
* 2 بانوی رزمی‌کار حاضر به رقابت با ورزشکاران صهیونیست نشدند
خدیجه رضایی و بهاره امینی 2 رزمی‌کار کشورمان در مسابقات جهانی جوجیتسو حاضر به رقابت با حریفانی از رژیم صهیونیستی نشدند. چندی پیش رقابت‌های جوجیتسوی آزاد AGP با حضور بیش از 40 آکادمی از سراسر دنیا در گرجستان برگزار شد و ۳ آکادمی به عنوان نماینده کشورمان در این رقابت‌ها به میدان رفتند و با کسب 24 مدال طلا، 26 نقره و 19 برنز موفق به کسب مقام قهرمانی شدند. 
اما در جریان این مسابقات در وزن 70- کیلوگرم در ۲ استایل «گی» و «نیو گی»، خدیجه رضایی از آکادمی ایران جوجیتسو و بهاره امینی از آکادمی آنزو از حضور در مقابل نمایندگان رژیم اشغالگر قدس امتناع کردند که این موضوع بازتاب بسیار زیادی داشت. خدیجه رضایی، رزمی‌کار وزن منفی ۷۰ کیلوگرم که در مسابقات جهانی جوجیتسو به میزبانی گرجستان شرکت کرده بود، طبق قرعه‌کشی باید به مصاف ورزشکار رژیم صهیونیستی می‌رفت اما این ورزشکار قمی تصمیم گرفت برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین از رقابت با این حریف خودداری کرده و قید مدال را بزند. رضایی پس از بازگشت به ایران درباره این اتفاق توضیح داد: همواره اعلام کرده‌ام پای کار این نظام و انقلاب هستم. گاهی اوقات اتفاقاتی رخ می‌دهد که مهم‌تر از کسب مدال است. من برای دفاع از حق مردم مظلوم فلسطین و با توجه به اعتقاد قلبی‌ام حاضر به این رقابت نشدم، چون اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسم.
خدیجه رضایی، قهرمان ۳ دوره مسابقات جهانی رشته‌های کیک‌بوسینگ و جوجیتسو به عنوان یکی از شانس‌های کسب مدال طلا در این دوره از مسابقات جهانی شرکت کرده بود.
همچنین بهاره امینی، بانوی رزمی‌کار ایرانی شانس کسب مدال طلا در تورنمنت جهانی جوجیتسو را داشت اما در ۲ بازی پیاپی راضی به حضور در میدان مسابقه با حریفان اسرائیلی نشد و عنوان سوم این دوره از رقابت‌ها را به خود اختصاص داد. وی در استایل (نیو گی) پس از مغلوب کردن حریف گرجستانی در ادامه با حریفی از رژیم غاصب بازی نکرد و با وجود کسب مدال برنز، برای دریافت مدال به دلیل غیرقانونی بودن این رژیم و به پاس خون شهدای مقاومت، روی سکو در کنار ورزشکار رژیم صهیونیستی حاضر نشد. امینی درباره عدم رویایی با حریفان اسرائیلی بیان کرد: برای این مسابقه خیلی زحمت کشیده بودم و خیلی آماده بودم که روی سکوی اول قرار بگیرم اما حضور پرچم اسرائیل غاصب در جدول، کسب مدال طلا را برایم بی‌ارزش کرد و اعتقاداتم در دفاع از مردم مظلوم فلسطین را در اولویت قرار دادم. بر اساس این گزارش بهاره امینی، مربی سبک کیو کوشین کاراته و دارنده چندین مدال آسیایی و جهانی جوجیتسو و کاراته است. از جمله افتخارآفرینی‌های این بانوی ورزشکار می‌توان به کسب مدال نقره کشتی گراپلینگ سوپرلیگ جهانی در گرجستان، مدال طلای تورنمنت بین‌المللی آذربایجان، مدال نقره در (نیو گی) مسابقات national pro ترکیه، مدال برنز در (گی) مسابقات national pro ترکیه و مدال برنز مسابقات جهانی دوبی‌کاپ  امارات اشاره کرد.

Page Generated in 0/0053 sec