printlogo


کد خبر: 263438تاریخ: 1402/3/16 00:00
اخبار

قوه قضائیه ادعای برهنه شدن زندانیان زن در زمان ورود به زندان و بازرسی توسط مأموران مرد را تکذیب کرد
بازرسی از زندانیان زن توسط بانوان انجام می‌شود
در پروژه جنگ ترکیبی - تبلیغاتی تمام‌عیار غرب علیه ایران که پاییز سال گذشته آغاز شد و همچنان ادامه دارد، موضوع بازداشتگاه‌ها و ادعا‌های دروغ در این رابطه یکی از محور‌های اصلی بخش رسانه‌ای این جنگ بوده است. اخیرا نیز در ادامه همین پروژه، معدود افرادی مدعی شده‌اند در زمان بازداشت نزد ضابطان قضایی، بازرسی برهنه بدنی درباره آنها انجام شده است. 
اما بنا بر اعلام پایگاه خبری قوه قضائیه، بازرسی بدنی از متهمان و محکومان قبل از ورود به زندان در حال حاضر با استفاده از تجهیزات و فناوری روز انجام می‌شود. البته در نظام‌های زندانبانی کشور‌های غربی نیز به ‌رغم دسترسی به آخرین فناوری‌های روز، همچنان در موارد لازم، بازرسی‌های فیزیکی به کار گرفته می‌شود. در ایران نیز با توجه به اینکه امکان وارد کردن اقلام ممنوعه از قبیل تلفن همراه، مواد مخدر، سیمکارت و... به زندان از سوی افراد وجود دارد، در برخی موارد خاص که نیاز به بررسی کامل بدن وجود دارد، اینگونه بازرسی‌ها با رعایت موازین قانونی، شرعی و حفظ حریم خصوصی افراد انجام می‌شود و بدیهی است در این راستا بازرسی زندانیان زن صرفا توسط ماموران زن انجام می‌شود.
همچنین برخلاف ادعا‌های مطرح شده، در این بازرسی‌ها، هیچ‌گونه تصویری ثبت و ضبط نمی‌شود و با رعایت تمام پروتکل‌ها، بازرسی بدنی انجام می‌شود. طرح ادعا‌هایی مبنی بر روال بازرسی‌ها با برهنه کردن افراد در ادامه پروژه سیاه‌نمایی از ایران در خارج از کشور است که متاسفانه در داخل نیز عده‌ای با بیگانگان همنوایی می‌کنند و همان سخنان تکرار می‌شود.
در سال‌های اخیر بویژه در دوره تحول و تعالی در قوه قضائیه، تاکیدات بسیاری در رابطه با حفظ کرامت متهمان و محکومان شده و اقدامات ویژه‌ای نیز انجام شده است که می‌توان به دستورالعمل «تبیین حقوق بازداشت‌شدگان، رعایت کرامت آنان و نحوه نظارت بر بازداشتگاه‌ها» اشاره کرد. بر اساس این گزارش، چنانچه کسی ادعا دارد خارج از موازین فوق‌الاشاره مورد بازرسی قرار گرفته، می‌تواند مصادیق را به بازرسی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور ارائه کند تا موضوع پیگیری شود. قاعدتا ادعا‌هایی که بدون سند و مدرک مطرح شود، طبق روال گذشته مورد پیگیری و پیگرد قضایی خواهد بود.
***
واکنش وزارت امور خارجه ایران به اقدام باکو
مردم آذربایجان را از رژیم‌ صهیونیستی بترسانید نه ایران اسلامی
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به توصیه اخیر وزارت خارجه آذربایجان به شهروندانش درباره سفر به ایران نوشت: این همان سیاستی است که رئیس رژیم جعلی، کودک‌کُش و اشغالگر صهیونیستی اخیرا در سفر به باکو در پیش گرفت. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در صفحه توئیتر خود با اشاره به اینکه وزارت خارجه آذربایجان از شهروندانش خواسته است از سفر به ایران خودداری کنند، نوشت: وزارت خارجه آذربایجان نسبت به سفر شهروندان خود به ایران هشدار داده است! این همان سیاستی است که رئیس‌ رژیم جعلی، کودک‌کش و اشغالگر صهیونیستی اخیرا در سفر به باکو در پیش گرفت. آن که باید مردم ‎آذربایجان را از آن ترساند، رژیم‌صهیونیستی است نه ایران تمدنی و اسلامی. سیاست ما همچنان لغو روادید و آغوش باز به روی برادران و خواهران آذربایجانی است. تداوم ‎سیاست همسایگی سرلوحه کار ما است، البته در چارچوب احترام متقابل و رعایت آداب همسایگی.
***
امیر واحدی: 
تعدادی جنگنده کوثر در آینده نزدیک به نیروی هوایی ارتش ملحق می‌شود
فرمانده نیروی هوایی ارتش در برنامه صف اول که از شبکه خبر سیما پخش شد، با بیان اینکه امروز ما در نیروی هوایی با کمک وزارت دفاع به پیشرفت‌های خوبی رسیده‌ایم، گفت: هواپیمای شکاری بمب‌افکن کوثر با موتور ملی یکی از این دستاوردها است. تعدادی از این جنگنده‌ها آماده شده و در حال گذراندن تست‌های نهایی هستند و در آینده نزدیک به نیروی هوایی ارتش الحاق می‌شوند‌. البته هواپیمای آموزشی یاسین نیز توسط وزارت دفاع ساخته شده است که امسال نمونه جدید آن پرواز می‌کند. 
امیر خلبان حمید واحدی ادامه داد: هواپیمای آموزشی یاسین یکی از هواپیماهای آموزشی روز دنیاست‌. امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم از یاسین به عنوان هواپیمای جت آموزشی در نیروی هوایی ارتش استفاده کنیم. امیر واحدی با بیان اینکه ما سال گذشته ۳۰ جنگنده را به طور کامل اورهال و بازآماده کردیم، تصریح کرد: امسال بیش از ۳۰ فروند هواپیما را به طور کامل بازآماده می‌کنیم. البته اورهال کار بسیار سنگینی است و ما از طریق تجربیات پیشکسوتان و دانش جوانان این کار را بخوبی انجام می‌دهیم. 
وی در پاسخ به سوالی درباره استفاده از هواپیمای ترابری سیمرغ در نیروی هوایی ارتش گفت: ما برای تغییر کاربری سیمرغ درخواستی نداشتیم اما کارهای خوبی توسط وزارت دفاع انجام شده و سازمان‌های دیگر درخواست‌کننده آن بوده‌اند. البته اگر احساس نیاز کنیم از این هواپیما استفاده می‌کنیم. 
فرمانده نیروی هوایی ارتش در پاسخ به سوالی درباره الحاق جنگنده‌های جدید سوخو ۳۵ به این نیرو گفت: ما به عنوان نیروی هوایی ارتش یک کاربر هستیم. البته ما باید نیروی هوایی ارتش را به‌روزرسانی کنیم. هواپیمایی که الان مطرح شده، هواپیمای نسل ۴+ است و ما آماده تصمیم مقامات عالی‌رتبه کشورمان هستیم. وی ادامه داد: این موضوع در دستور کار ما قرار دارد ولی از جزئیات آن اطلاعی ندارم. هنوز اطلاع نداریم که این جنگنده چه موقع وارد اسکادران ما می‌شود. هر زمان این جنگنده‌ها خریداری شد آماده استفاده از آن هستیم.

Page Generated in 0/0947 sec